binnenkort Olympia rally daarvoor voor het eerst een tablet gekocht,
testritje
Olympia rally 2025
Moderator: ghulst
Maar de belangrijkste vraag blijft onbeantwoord... Wat vond je van de tablet? Werkt hij zoals je verwacht?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Zo’n Samsung ligt hier ook nog te wachten op een nieuw baasje. 

Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Vorige week mijn nummerplaat nog eens verloren en dan mijn rit nog eens nagereden en gelukkig teruggevonden, dag later kom ik de kelder binnen en zie dat mijn achterlicht ook weg is, eentje online besteld en eentje bij de dealer want motor moet richting Griekenland
Dat online vlot binnen, bij de dealer....
Tank heeft ook tegen het kleppendeksel geschuurd dus ook maar vervangen

Gisteren ritje richting ulft5

Dat online vlot binnen, bij de dealer....
Tank heeft ook tegen het kleppendeksel geschuurd dus ook maar vervangen

Gisteren ritje richting ulft5

Over dit soort onverharde paden reed ik ooit met m'n HP2 (wat een fiets was dat...) vanaf midden Brabant, door België naar Zuid Frankrijk zonder ooit enig asfalt tegen te komen. OK, dat is wat overdreven maar het was te verwaarlozen op de rit.
ARM oldtimer
'21 KTM 690 Enduro
'21 KTM 690 Enduro
- GezwindeSpoed
En hoe was het in Griekeland. Bevalt zo'n tablet ipv papieren roadbook?
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
De tablet tja werkt goed als alles in orde is
je moet het wat leren kennen en de organisatie ook.
Is gemakkelijk omdat je niet meer met het papier moet prutsen , niet voor de start en niet onderweg, ook moet je niets meer aanpassen in het roadbook, een update is genoeg, normaal gezien toch maar de organisatie moet daar ook aan wennen.
Met de f2r tablet kan je de roadbooks openen met hun eigen app ( terra pirata kloon) maar mij lukte dat niet de eerste 3 ritten ik moest de terra pirata app gebruiken.
Ik had een probleem met de controler soms bij één maal drukken ging hij 7/8 notes verder dus moest je altijd terugscrollen wat je wel een pak concentratie koste, probeerde dan met toetsen op het scherm maar dat is nog slechter, om die te bedienen al rijdend moet je je arm op het stuur leggen en zo proberen de juiste toets te raken
eind de tweede dag merkte ik op dat terugscrollen wel goed ging dus keerde ik bij de instellingen de functie's om en als ik dan "terugscrolde" ging dat perfect af en toe vergat ik wel dat ik moest "terugscrollen" maar lukte beter.
Vanaf het moment dat ik met de f2r app kon werken ging het beter omdat je bij de instellingen de scrollsnelheid kan aanpassen en ik had dat dan op het traagst gezet waarbij hij dan max 3 note's verder scrolde wat te doen was.
dus veel gedoe om een slecht functionerende schakelaar.
denk dat ik wat meer vooraf had moeten testen maar is wel iets waar je door moet.
We hadden op een avond nog snel de tank eraf gehaald om een andere deelnemer te helpen een defect aan zijn motor uit te sluiten en waarschijnlijk de bout van mijn zadel niet goed vastgedraaid, gevolg halverwege de etappe verloor ik mijn zadel, vastgemaakt met tape en verder.
Natuurlijk bewoog dat zadel nog wat en het haakje waar het normaal mee vast zit drukte een pool van de accu los waarbij bij harde schokken de tablet uitging, na drie keer heropstarten toch maar volledig gestopt en opgelost door het vol te proppen met tape zodat de kabels goed bleven zitten.
Natuurlijk tape op en heb dan bijna 2 uur zittend gereden, dan bij een tankstop een koord erond en wat electro tape en konden weer verder.

je moet het wat leren kennen en de organisatie ook.
Is gemakkelijk omdat je niet meer met het papier moet prutsen , niet voor de start en niet onderweg, ook moet je niets meer aanpassen in het roadbook, een update is genoeg, normaal gezien toch maar de organisatie moet daar ook aan wennen.
Met de f2r tablet kan je de roadbooks openen met hun eigen app ( terra pirata kloon) maar mij lukte dat niet de eerste 3 ritten ik moest de terra pirata app gebruiken.
Ik had een probleem met de controler soms bij één maal drukken ging hij 7/8 notes verder dus moest je altijd terugscrollen wat je wel een pak concentratie koste, probeerde dan met toetsen op het scherm maar dat is nog slechter, om die te bedienen al rijdend moet je je arm op het stuur leggen en zo proberen de juiste toets te raken

eind de tweede dag merkte ik op dat terugscrollen wel goed ging dus keerde ik bij de instellingen de functie's om en als ik dan "terugscrolde" ging dat perfect af en toe vergat ik wel dat ik moest "terugscrollen" maar lukte beter.
Vanaf het moment dat ik met de f2r app kon werken ging het beter omdat je bij de instellingen de scrollsnelheid kan aanpassen en ik had dat dan op het traagst gezet waarbij hij dan max 3 note's verder scrolde wat te doen was.
dus veel gedoe om een slecht functionerende schakelaar.
denk dat ik wat meer vooraf had moeten testen maar is wel iets waar je door moet.
We hadden op een avond nog snel de tank eraf gehaald om een andere deelnemer te helpen een defect aan zijn motor uit te sluiten en waarschijnlijk de bout van mijn zadel niet goed vastgedraaid, gevolg halverwege de etappe verloor ik mijn zadel, vastgemaakt met tape en verder.
Natuurlijk bewoog dat zadel nog wat en het haakje waar het normaal mee vast zit drukte een pool van de accu los waarbij bij harde schokken de tablet uitging, na drie keer heropstarten toch maar volledig gestopt en opgelost door het vol te proppen met tape zodat de kabels goed bleven zitten.
Natuurlijk tape op en heb dan bijna 2 uur zittend gereden, dan bij een tankstop een koord erond en wat electro tape en konden weer verder.

-
Sjiek tempo. En mooi rustig qua toerental. Zeker in combinatie met de lastige navigatie. Chapeau!
- GezwindeSpoed
Ha ha, dat klinkt als een heerlijke rally. Genoeg problemen om creatief op te lossen met mooie verhalen voor later. Een probleemloze rally ben je na 2 jaar vergeten, dit blijft je eeuwig bij. Maar wat testen vooraf had je wel wat frustratie kunnen voorkomen
.

KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x