2 wiel aangedreven yamaha
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Hij is vanaf 2004 tekoop volgens de bladen , zijn er mensen die he willen kopen? of er al op gereden hebben.
Ben trouwens erg benieuwd naar de prijs (zal wel duur zijn) en of het mag in het wk cross (mx1 )
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Kun je dan in plaats een wheelie op het achterwiel een wheelie op het voorwiel maken
Verder zie volgens mij ook nog Ohlins (dus nog duurder )
Hoe wordt het trouwens aangedreven, hydraulisch of zo
Ksie wel slangetjes.
Verder zie volgens mij ook nog Ohlins (dus nog duurder )
Hoe wordt het trouwens aangedreven, hydraulisch of zo
Ksie wel slangetjes.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ohlins heeft het ontwikkeld en op deze demo motor meteen wat ander leuk spul geschroefd .
Het systeem werkt iid hydrolisch
Het systeem werkt iid hydrolisch
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Yamaha is trouwens meerderheidsaandeelhouder van Ohlins ...
Jo VdB
Jo VdB
als ik het goed heb, hebben ze zoiets dergelijks ook al eens bij de zijspan cross geprobeerd. (lang geleden)
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Het is idd geen primeur oid maar hij is nu te koopJoeBaR schreef:huh?.. dit is geen primeur toch?? ik weet zeker dat ik vorig jaar zo n zelfde machine heb zien staan in amsterdam
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Hier vind je ook nog wat;
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... ght=2+wiel
Zal me trouwens benieuwen wat voor km-teller erop zit.
Yamaha-nederland heeft een paar maand geleden een Trailtech Endurance bij mij besteld voor deze motor.
http://www.noppenforum.messageboard.nl/ ... ght=2+wiel
Zal me trouwens benieuwen wat voor km-teller erop zit.
Yamaha-nederland heeft een paar maand geleden een Trailtech Endurance bij mij besteld voor deze motor.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
- Sharky_Capas
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 23:16
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Yamaha heeft ook al reeds een R1 met dit systeem.
Zeelenberg heeft hier opgereden en het blijkt veel beter te sturen.
70% achter en 30% voor kracht overbrenging.
Deze zullen 2005 a 2006 in de racerij worden gebruikt.
Ze zijn ze nu nog vol op aan het testen.
Zeelenberg heeft hier opgereden en het blijkt veel beter te sturen.
70% achter en 30% voor kracht overbrenging.
Deze zullen 2005 a 2006 in de racerij worden gebruikt.
Ze zijn ze nu nog vol op aan het testen.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Geinig maar ik heb nog steeds wel een paar vragen:
Wat gebeurt er als ik val en de leiding scheurt?
Krijg ik dan 80 bar oliedruk om mijn oren als mijn gas blijft hangen?
Pompt dat ding meteen mijn blok leeg of heeft hij een eigen reservoir?
Ik neem aan dat er een koppelomvormer in zit: Gaat die dan ook meteen stuk bij lopen zonder olie?
Wat weegt zo'n systeem wel niet?
Hoeveel efficentie moet je opofferen? Zo'n hydraulisch systeem is nooit 100% efficient en ook minder efficient als een ketting.
Maar ja... wel leuk natuurlijk.
Wat gebeurt er als ik val en de leiding scheurt?
Krijg ik dan 80 bar oliedruk om mijn oren als mijn gas blijft hangen?
Pompt dat ding meteen mijn blok leeg of heeft hij een eigen reservoir?
Ik neem aan dat er een koppelomvormer in zit: Gaat die dan ook meteen stuk bij lopen zonder olie?
Wat weegt zo'n systeem wel niet?
Hoeveel efficentie moet je opofferen? Zo'n hydraulisch systeem is nooit 100% efficient en ook minder efficient als een ketting.
Maar ja... wel leuk natuurlijk.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Systeem werkt compleet afhankelijk van de motor (lijkt me ook wel logisch) dus als hij knapt krijg je een litertje hydroliek olie op je sm**l en dat was het .speedphreax schreef:Geinig maar ik heb nog steeds wel een paar vragen:
Wat gebeurt er als ik val en de leiding scheurt?
Krijg ik dan 80 bar oliedruk om mijn oren als mijn gas blijft hangen?
Pompt dat ding meteen mijn blok leeg of heeft hij een eigen reservoir?
Ik neem aan dat er een koppelomvormer in zit: Gaat die dan ook meteen stuk bij lopen zonder olie?
Wat weegt zo'n systeem wel niet?
Hoeveel efficentie moet je opofferen? Zo'n hydraulisch systeem is nooit 100% efficient en ook minder efficient als een ketting.
Maar ja... wel leuk natuurlijk.
Ik verwacht dat hij wel een paar (5-6) kg zwaarder is , zeker dievoorvelg ziet er best zwaar uit. En het rendament van een hydro systeem zal niet geweldig zijn maar opzich heeft zo'n 450 vermogen zat (toch )
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Dat is bij de meeste terrein auto's ookjackson schreef:ik heb met mensen van yamaha gesproken en die wisten mij te zeggen dat de voorwiel aandrijving alleen word ingeschakeld als het achterwiel grip verliest. je kunt ook maar maximaal 30% van je vermogen op het voorwiel krijgen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik neem aan dat ze bedoelen dat de pomp en de motor zo zijn afgestemd dat indien beide wielen grip hebben, er geen druk opgebouwd wordt. Pas zodra het achterwiel slipt, wil de pomp meer olie kwijt dan het voorwiel aankan... en gaat hij het voorwiel aandrijven?
Dus als je wilt lachen moet je het voorwiel even omspaken naar 17 inch supermotard: voorwielaandrijving.
Dus als je wilt lachen moet je het voorwiel even omspaken naar 17 inch supermotard: voorwielaandrijving.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!