Jager met lef ...

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
#12 huskyfreak

Yee

Wij zijn dit weekend naar Frankrijk geweest met de enduroclub.

We deden op 2 dagan 520 km door de franse bossen en langs de velden.

Toen we op een gegeven moment door een gracht ploeterden kwam er een boswachter met zijn terreinwagen aan gevlogen en we konden nog niet verderrijden want niet iedereen was al voorbij "het zware modderstukje". :lol:

De boswachter kwam afgelopen en begon te roepen en te tieren en op de duur probeerde hij enkele van ons om te duwen. Nu heef die boswachter veel geluk gehad dat hij er niet slaagde iemand omver te duwen want anders ... ik vind dat zo iemand wel lef heeft, om alleen tegen 8 endurorijders te beginnen ... als hij dit bij de verkeerde mensen zou doen zou hij wel eens een pak rammel kunnen krijgen :shock: ... maar wij waren daar natuurlijk veel te braaf voor :angel: :angel:

Wat zouden jullie doen in zo'n geval??? :?: :?: :?:

Groetjes

Husky 450 rules
huskie

Gelukkig hebben jullie je dus keurig ingehouden. Offroad-rijders zijn over het algemeen zeer gecontroleerde mensen. Ik vind dus altijd dat je je niet moet inlaten met agressie, behalve als dat de enige mannier is om je vege lijf te redden, dan is het toegestaan. In dit geval is het 8 tegen 1 en moet je deze dappere man feliciteren. (waarschijnlijk had hij een wapen bij hem, dan is hij natuurlijk al veel minder dapper :lol: )
Je maakt wat mee hè, daar in dat franse land. Zoveel ruimte en dan toch een boswachter tegenkomen is ook heeeeel knap. Proficiat :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
4t huskie

we hadde ook weer de juiste datum uitgekozen de jacht was net geopent een zaterdag dus veel volk in de bossen
ze hebben ons gelukkig niet als een hoop wilde huskie konijnen bezien :?

nog enkele foto's van ginder http://home.arcor.de/huski/ deel 1 volgende week deel 2
husqvarna te570
No Limit YFZ
Contacteer:

Welke streek ben je geweest ?

Met gids of roadbook ?
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
4t huskie

we zijn vertrokken ergens rond charleroi en we zijn tot in reims geweest het is daar de champagne streek geloof ik

we hebben de weg gereden met staf kaarten en iemand met een gps
husqvarna te570
Ad Ketelaars
Contacteer:

Ik vond het al vreemd. Zoals ik uit het verhaal dacht op te maken, waren jullie met een gids onderweg. Een plaatselijke gids haalt dat in het jachtseizoen niet in zijn hoofd. Althans niet in de weekenden. De jacht is heilig in Frankrijk. Er zijn enkele gebieden in Frankrijk waar de jacht iets minder intensief is. Ik organiseer ook ritten in Noord en binnenkort ook in Zuid Frankrijk, maar bij mij houdt het seizoen op per 1 oktober. Ook niemand van mijn collega's organiseerd iets in het jachtseizoen. Per ongeluk heeft No Limit Grizzly het laatste weekend van september daar gereden. Dat was het eerste weekend van de jacht dit jaar. Er is niets voorgevallen maar reken maar dat ze zo'n grizzly op vier wielen wel eens op de korrel willen nemen :twisted: . De maand mei ligt eveneens zo gevoelig in Frankrijk omdat dan het jonge vee in de wei staat. Als er dan iets gebeurd gaan de fransen echt door het lint. :schieten:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
sjikkentip

Hallo,een 2-voudige vraag:

Van wanneer tot wanneer is de jacht open in België en in Frankrijk :?:
Kwestie om te weten wanneer men een kogelvrije vest moet dragen i.p.v. een zijn harnas! :lol: :lol: :lol:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
No Limit YFZ
Contacteer:

Ad, wij wilden zo graag nog eens terug naar de streek, het verlengd weekend van 11 november. Is dit dan geen goed idee ?

De jacht in Frankrijk gaat open het laatste weekend van september tot eind februari.

Hangt van streek tot streek af hoe heftig ze zijn. In de 250 km die we hebben gereden hebben we misschien twee hazen en een fazant gezien. Denk dat men niet veel meer heeft om op te jagen.

Bij ons zie je ieder half uur wel een stuk wild.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Plaats reactie