XR500 van 6V naar 12V
Moderator: ghulst
Mijn xr500 levert 6v, niet genoeg voor een remlicht en knipperlicht. Hoe in ieder geval remlicht erop te zetten. En misschien knipperlicht. Daarvoor moet ik 12v hebben. Hoe?
pardon, hoe zo niet genoeg?? de eerste 40 jaar hadden alle auto's 6 volt en wel 2 koplampen en ook nog minstens 1 achterlicht. Ben toch bang dat je probleem ergens anders ligt. Is het een XR met originele verlichting? Of probeer je een schijnwerper op d eontstekingsspoel aan te sluiten?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
hij is fout bezig haha
denk dat je als je echt 12 volt wil beter ontsteking van b.v. xr600 kan pakken
denk dat je als je echt 12 volt wil beter ontsteking van b.v. xr600 kan pakken
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
had er toch b.v. staande ex zot schreef:Wil je dat hij zijn blok in puin draait? De hele onstekings curve is volledig anders.rudy schreef: denk dat je als je echt 12 volt wil beter ontsteking van b.v. xr600 kan pakken
Ro
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Vertel eens hoe dit aangesloten moet worden. Volgens een kennis gaat het achterlicht uit in plaats van dat het feller wordt, wanneer de rem gebruikt wordt.
Het is een 82-er XR500 met de originele verlichting. Volgens mij is dit op de ontstekingsspoel aangesloten (durf ik niet met zekerheid te zeggen). Moet ik zoiets met een apparte accu gaan oplossen?henkzelf schreef:pardon, hoe zo niet genoeg?? de eerste 40 jaar hadden alle auto's 6 volt en wel 2 koplampen en ook nog minstens 1 achterlicht. Ben toch bang dat je probleem ergens anders ligt. Is het een XR met originele verlichting? Of probeer je een schijnwerper op d eontstekingsspoel aan te sluiten?
als het achterlicht uitgaat bij het op de rem trappen heb je vrij zeker een massa probleem. Zoals meestal: loop alle verbindingen na en maak ze corrosievrij, ook de draad (of draden) die zomaar ergens aan het frame lijken te zitten. Mijn (ooit) XR 250 en nu XR400 hebben ook geen accu. Ik heb ooit een CR volledig dubbel bedraad, dus overal een echte massa draad. Je kunt dus ook een extra draad naar het achterlicht trekken of uitzoeken hoe nu de massa is geregeld, cq. waar die ergens op het frame is afgemonteerd. Ik weet niet of jouw motor 2 spoelen heeft of 1 met aparte ontstekings en verlichtingswikkeling. Gewoon systematisch alles nalopen en het juiste lamp-wattage en voltage monteren. Achter waarschijnljk een duplo-lamp 20/5 watt.
Succes.
Succes.
[quote="CKO] Het is een 82-er XR500 met de originele verlichting. Volgens mij is dit op de ontstekingsspoel aangesloten (durf ik niet met zekerheid te zeggen). Moet ik zoiets met een apparte accu gaan oplossen?[/quote]
Er zit een aparte licht spoel in. De opbrengst hiervan is net is voldoende voor een 3watt 6v tellerlampje, een 35watt 6v koplamp, een 5 watt 6v achterlicht en een 21 watt 6v remlicht.
Maak niet de fout om 12volt lampjes te monteren, want dan klopt er niets meer.
Ro
Er zit een aparte licht spoel in. De opbrengst hiervan is net is voldoende voor een 3watt 6v tellerlampje, een 35watt 6v koplamp, een 5 watt 6v achterlicht en een 21 watt 6v remlicht.
Maak niet de fout om 12volt lampjes te monteren, want dan klopt er niets meer.
Ro