ARM naar Noppenforum?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Op het ARM forum is er een discussie gaande over een nieuwe plek voor het forum. Het ziet er naar uit dat het forum op 1 augustus helemaal uit de lucht gaat en dat zou zonde zijn. Maar dat is de beslissing van de beheerder. Noppenforum zou een optie kunnen zijn. Maar dan is het misschien wel handig om hier onder aan te geven wat dingen zijn die we toe moeten voegen of aan moeten passen aan het Noppenforum om dat te laten werken.

Alles suggesties zijn welkom!
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Ten eerste ben ik wel overtuigd van dit forum. De structuur is gewoon veel beter en werkt erg goed op mobiel. ARM is gewoon te gedateerd.

Wat mijn wishlist zou zijn:
- Afbeeldingen kunnen posten zonder elders te hoeven uploaden.

- Een lijst met de +- 10 laatste post, ongeacht hoe lang geleden. Beetje wat ARM had, toen dat weg was zakte de activiteit ook in.

- Meer toepasselijke banner zou mooi zijn.

- Topic verdeling moet ik nog in duiken, maar daar is relatief eenvoudig veel aan te tweaken.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Mooie punten.

Afbeeldingen kunnen posten zonder elders te hoeven uploaden is wel iets waar we wat mee zouden moeten kunnen doen. Ik moet wel even kijken hoe ik de afmetingen dan wel wat kan beperken als de foto's geupload worden. Telefoons maken tegenwoodig grote foto's en dan gaat het hard met de opslag. Maar daar moet een mouw aan te passen zijn.

Waar zou je die lijst willen kunnen zien? Er is wel een menu-item voor ongelezen berichten, zodat je wel meteen dat overzicht hebt. Eventueel kunnen we ook nog een site voor/rondom het forum bouwen met extra informatie, maar dat ga ik niet alleen doen. Content maken kost tijd. ;)

De banner en het uiterlijk kunnen aangepast worden. Dat is geen probleem. Ik ben deze foto ooit eens tegengekomen en heb hem gebruikt, omdat hij ook leuk bij de achtergrond paste. (Gisteren stond er nog een met een helicopter, die wordt blijkbaar teruggeplaatst bij een thema update. Nu hangt er weer een motor in de lucht.) Ik hou me altijd aanbevolen voor leuke foto's daarvoor.

Aan de topic verdeling moeten we wel wat aanpassingen doen, maar dat is op zich geen probleem. Dat had ik toch al wel bedacht.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Afbeeldingen kunnen uploaden is wel een must. Het mooiste zou zijn als de site ze zelf zou comprimeren na uploaden om zo de opslag beperkt te houden. Er zijn websites die kleine foto's toestaan, maar die moeten ook klein geupload worden. Niemand heeft kleine foto's dus dat schiet niet op.

Ja die lijst vind ik lastig. Op ARM stond hij onderaan. ''Nieuwe berichten'' verdwijnen na 1x lezen en x-tijd. In datzelfde menu een kopje met ''toon laatste berichten'' misschien nog een betere optie. Als voorwaarde zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat dan altijd de laatste 20 berichten getoond worden, ongeacht of je ze gelezen hebt en hoe lang geleden die geplaatst zijn.

Persoonlijk vind ik de achtergrond mooi en fris, de banner is meer een gaming foto. In welke afmetingen en thema zou je er 1 willen? Dan kan ik eens door het archief om te kijken wat ik heb.

Ook nog klein dingetje. Onder ''Plaats reactie'' ga je naar een nieuw scherm, het zou mooi zijn als daar gewoon een veldje stond waar je een ''snelle reactie'' zou kunnen plaatsen ala MF.

Een site rondom het forum lijkt me zelf overdone.
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

De snelle reactie is inmiddels toegevoegd. Goede suggestie. :)

De banner die er nu op staat is 1400x185 pixels. Dus als je wat leuks kunt maken, dan vind ik dat alleen maar leuk. Op ARM is het nu een samenstelling van meerdere foto's. Als we dat leuk vorm kunnen geven, dan vind ik dat hier ook prima.

Ik ga eens kijken wat ik met het plaatsen van foto's kan doen. Dat gaat er zeker wel komen. Ik moet alleen even een goede plugin vinden die ook verkleint aan de kant van de uploader. Er zijn er wel een aantal die de volledige foto er op zetten en dan gaat het hard met de opslag. ;)

Voor de nieuwe berichten schijnt er ook wel een optie te zijn, maar die lijkt er maar 5 weer te geven en wat extra informatie over degene die het meeste post etc. Even kijken wat we daar aan kunnen doen.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Kijk, dat snelle reageren werkt makkelijker. Mooi is ook dat je dan de pagina kunt zien waar je op reageert.

Die plugins weet ik zelf minder van, ik ben hier alleen om ideeën te spuwen.

Ik denk persoonlijk dat er voor de activiteit die je kunt verwachten er teveel kopjes zijn. Als ik me nieuw aanmeld op een forum en ik zie dat er onder de meeste kopjes meer dan een paar maand geleden gereageerd is heb ik weinig hoop m'n vragen beantwoord te krijgen.
Zoals Dakar heeft natuurlijk weinig zin, dat is 1 topic per jaar en past daarmee prima in Café/Evenementen.
Agenda zou ik ook samenvoegen met evenementen.
Verder denk ik dat het voor nu wel aardig klopt kwa indeling.

Belangrijkste is het forum actief te laten ogen. Mensen die hun antwoorden zoeken trekken mensen met antwoorden aan. Meer antwoorden trekken meer zoekenden aan enz. Ik zal de komende tijd eens proberen wat ''content'' te maken om wat categorieën actief te krijgen, als jij/jullie nog wat hebben is dat altijd mooi.
Gebruikersavatar
MartenR
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 25, 2024 10:35

Ik kom van ARM en ik denk dat het Noppenforum een goede keus zou zijn.
Een site rond het forum is geen must. Had ARM ook niet en het gaat om kennisdelen.
Een lijst met recente berichten is wel heel fijn. Die was op ARM al maanden stuk, een van de redenen om daar niet maar naar toe te gaan. Je zoekt een actief forum. Dan wordt het weer leuk er naar toe te gaan.

Groet Marten
Gebruikersavatar
MartenR
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 25, 2024 10:35

Recente items bestaat reeds. Heel goed.
Minder klikken is beter -> dus "Recente items" meteen zichtbaar maken op twee plekken: bovenin en onderin. Dat kan prima in de twee zwarte balken. Je kunt dan heel snel schakelen in 1 klik.
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Ik ben ook van de partij. Voor op de telefoon vind ik Tapatalk echt ideaal. Hier kan je ook super makkelijk foto's mee uploaden. Deze komen dan wel ergens op de server van Tapatalk (Amerikaans gok ik) te staan.

Ik zal me ook ff voorstellen in het juiste topic.
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Inmiddels een nieuw uiterlijk aan het forum gegeven, waardoor we ook wat makkelijker de banner aan kunnen passen. Als je ingelogd bent staat er nu ook een knop voor "ongelezen berichten" aan de rechterkant in het scherm.

Mochten er suggesties zijn voor een banner, dan kan dat. De nieuwe maten zijn minimaal 1096x234.

Om foto's te uploaden heb ik nu even een postimage plugin toegevoegd. Daar staat nu een optie voor onder het schrijven van een bericht. Dan kan dat in ieder geval eenvoudig.

Tapatalk draait al op de site, dus daar kun je ook al uploaden. Daarnaasst is de site ook prima op een telefoon te gebruiken voor mensen die niet met Tapatalk werken.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Noppy
Berichten: 2957
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Goed idee! Maar kunnen we delen van de oude structuur eventueel kopiëren naar ARM.noppenforum.nl? Daarna kunnen we kijken of we de oude content kunnen overpompen en/of alle oude users een emailtje sturen dat we op ARM.noppenforum.nl opnieuw begonnen zijn maar met de oude bekende structuur?

Lijkt me leuk om alle oude gezichten weer op te zien duiken?
:toost:
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Ik denk dat er best een aantal dingen al overeen komen met ARM, maar dat we dan misschien de titels iets aan kunnen passen.

De oude content overpompen wordt best lastig. Daarvoor heb je toegang nodig tot de database en vooralsnog lijkt het niet dat we die gaan krijgen.
We kunnen wel kijken om onder bepaalde onderwerpen wel te stimuleren om dingen ook hier te posten. In de techniek hoek zitten vast wel berichten die nog steeds handig blijven. Die zijn misschien handig om over te zetten.

Alle gebruikers op dit forum kan ik altijd een mailtje sturen. Van ARM wordt dat wel lastiger, want we zijn daar geen beheerder. Maar als we genoeg lawaai maken, dan lukt dat misschien ook wel.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Jan F.
Berichten: 10
Lid geworden op: zo okt 18, 2015 11:47

Log in uit 2015 blijkt nog te werken.😀

Groet, Jan
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Welkom terug Jan!
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Hip
Berichten: 1
Lid geworden op: di jun 25, 2024 23:15

ik ben er ook (weer), was wel heeeeeel lang geleden denk ik, moest registreren maar geen probleem met nickname die al zou hebben moeten bestaan
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Vanavond even de structuur wat aangepast. Wat meer reis-forums toegevoegd en de verdeling wat veranderd. Ik hoop dat dit het allemaal wat overzichtelijker maakt.

Leuk Hip! Ik heb niet bewust nickname's weggehaald, maar er lijken er meer tegen dat probleem aan te lopen. Maar je bent er weer en dat is het belangrijkste. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
GezwindeSpoed
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 25, 2024 13:49
Locatie: NMGN

Mooi, dat reizen subforum. Maar ik heb hier geen permissies!?
KTM950SE; KTM300EXC; HondaNC750x
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Zelfde met de shop hoek, mogen wij leden ook niet in.
Thomny
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 24, 2024 13:44
Locatie: Achterhoek

Ook ik kom overwaaien van het ARM forum om eens hier rond te neuzen...

er zijn inderdaad wat permissie issues... en een overzicht van de laatste x-aantal geplaatste berichten op de beginpagina zou wel mooi zijn!! volgens mij is dat de grootste iritatie voor velen op ARM
gr. Thom
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

@ghulst is druk aan het werk, de categorie indeling is volledig op de schop, layout aangepast etc. Ik vermoed dat hij dat in de komende 2 dagen aardig recht heeft.
Gebruikersavatar
MartenR
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 25, 2024 10:35

Ik zou op ARM officieel aankondigen dat de ARM community voortaan ondersteunt wordt op het Noppenforum.
Dank voor alle moeite die jullie hierin steken als admin en beheerders.
Communities ondersteunen was mijn vak, als jullie willen sparren, hoor ik graag.
Suc6, M
Gebruikersavatar
ghulst
Site Admin
Berichten: 313
Lid geworden op: za dec 20, 2014 23:29
Locatie: Goes
Contacteer:

Bedankt heren. Als jullie de dingen spotten, dan kan ik ze aanpassen. Als je een hoop aan het doen bent, dan kijk je wel eens ergens overheen. Laat me dus gerust dingen weten die je tegenkomt, dan kan ik daar wat aan doen.

@Thomny Als je ingelogd bent, dan heb ik wel een knop naar "ongelezen berichten" toegevoegd onder de profielinformatie aan de rechterkant. Ik heb geprobeerd om de laatste 10 actieve topics op de homepage te zetten, maar die plugin wordt niet meer ondersteund door de programmeur en helpt nu het forum om zeep. Zoiets programmeren is nogal een karwei. Ik ben daar nog wel naar op zoek, maar lost de knop naar ongelezen berichten ook al wat op voor je, of is dat te weinig?

@MartenR Suggesties en hulp zijn altijd welkom. Uiteindelijk moeten we wel zorgen dat het weer een bloeiende community komt te staan. Op ARM staat er officieel nog een vraag uit bij Ferd en ik zou het vervelend vinden om het redden van het forum in de wielen te rijden, omdat daar gewoon heel veel nuttige informatie op staat, die ik graag zou behouden. Maar ik heb wel aangegeven dat we niet te lang moeten wachten om te beslissen wat de overstap wordt. Nu kunnen mensen dan eventueel nog informatie eraf halen en hier opnieuw plaatsen. ;)
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Gebruikersavatar
MartenR
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 25, 2024 10:35

MartenR schreef: di jun 25, 2024 11:13 Recente items bestaat reeds. Heel goed.
Minder klikken is beter -> dus "Recente items" meteen zichtbaar maken op twee plekken: bovenin en onderin. Dat kan prima in de twee zwarte balken. Je kunt dan heel snel schakelen in 1 klik.
Op de vraag van Thommy kun je dit doen. Werkt heel goed op het GS forum.
Thomny
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 24, 2024 13:44
Locatie: Achterhoek

ghulst schreef: wo jun 26, 2024 10:10 @Thomny Als je ingelogd bent, dan heb ik wel een knop naar "ongelezen berichten" toegevoegd onder de profielinformatie aan de rechterkant. Ik heb geprobeerd om de laatste 10 actieve topics op de homepage te zetten, maar die plugin wordt niet meer ondersteund door de programmeur en helpt nu het forum om zeep. Zoiets programmeren is nogal een karwei. Ik ben daar nog wel naar op zoek, maar lost de knop naar ongelezen berichten ook al wat op voor je, of is dat te weinig?
dat lijkt inderdaad goed te werken...

ik sluit me ook bij je aan... mocht ARM gered kunnen worden heeft dat mijn grote voorkeur vanwege de historie die daar is!! in dat geval zal ik hier niet actief gaan worden dnek ik... mocht ARM niet te redden zijn zou dit een mooi alternatief kunnen worden.
gr. Thom
Erwin P
Berichten: 194
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Ik ga er vanuit dat ARM niet te redden is. Beheerder heeft het eigenlijk al opgegeven en het is bijna onwerkbaar slecht functioneel.

Een tijdlang heb ik aan zo'n forum getrokken en gewerkt, maar het is gewoon geen doen als beheerder.
Plaats reactie