Bandes panning bij Duorijden met bagage

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
Bame75
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 03, 2018 21:24
Locatie: Zetrud-Lumay

Bandes panning bij Duorijden met bagage

Bericht door Bame75 »

Hi Allen,

Net terug van een rondje (1000 km) 4 dagen Frankrijk en een Paar vraagjes/opmerkingen.
Ik had de banden spanning eerst te laag (monorijder) en dat was een drama, daarnaop 2 voor en 2.5 achter, met bagage (1 top koffer en twee zachte zijtassen en mijn madam. Nadien naar 2.1 en 2.7 gegaan en dit Reed toch beter.
Eigenlijk was het plan :Ik 4 dagen met de Motor weg, zij 4 dagen Parijs met een vriendin. Mens valt Thuis van de trap en Ik stel al grappend voor dat ik mijn vriendin wel met de moto zal brengen. Zegt ze toch wel ja,, :shock:
Enfin nog rap wat kleine dingen gefixt en weg.
Donderdag naar Reims, dan 2 dagen Parijs en vandaag terug. Geen snelweg en of hoofdwegen, Ik weet niet welke app/Gps jullie gebruiken maar Ik had de Curviger Pro van 10€ gëinstalleerd en deze stippelde werkelijk super mooie routes uit. 2 speldjes op de kaart vastprikken en rijden mazr. Nadeel vind Ik tov bvb Waze geeft deze de toegelaten max snelheid niet aan (Ben zeker 3 keer langs voor geflitst op de banden waar nu 80 ipv 90 is). De speldjes krijg Ik niet erg nauwkeurig geplaatst dus het toekomen zet ik voor de laatste 10 nog waze of maps op. Verder Kan je aangeven welk type wegen je wil en dit werkt wel goed.
Het heeft onderweg stevig geregend en Ik vond de wegligging bepaald niet OK. Banden erop zijn Pirelli Scorpion, en niet nieuw maar best nog veel Profiel, Ik heb de indruk dat er een slag in mijn achterwiel zit maar heb dit reeds getest met spanbandjes als in een tip die hier gegeven werd en zie niks, kennen jullie een adres waar ze dit kunnen nakijken/bij regelen. Verder had hij door het vele water soms last met de ontsteking, bougie kabels moet Ik misschien eens vervangen. Enfin veilig Parijs doorkruist en droog Thuis geraakt.
Groet Bart
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Bandes panning bij Duorijden met bagage

Bericht door de antrapper »

Ik had op de Big solo altijd op 2,1 /2,3 , nu op de Tiger rij ik 2,3/ 2,7 en beladen 2,5/2,9
Een zachte band vervormt natuurlijk meer en daar krijg je wat meer leven van in de brommer :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie