Wou vandaag een remschijf voor monteren op mn crosswiel, die er op zat had een slag opgelopen die je voelde bij het remmen.
Nu had ik nog een zo goed als nieuwe remschijf die op mn laatste Big zat toen ik hem kocht, is een remschijf voor een ktm, gaten zijn conisch op geboord en wordt gemonteerd met conische bouten en het binnen diameter is net wat ruimer dan de naaf.
Maar na montage liep hij aan, dacht eerst dat de remblokken niet goed zatten maar na wat gekloot kwam ik er achter dat de schijf bol staat.
Als een soepbord zeg maar, als je er op drukt springt hij de andere kant op en als je hem monteert staat hij ook minder bol maar nog steeds bol.
Iemand een idee hoe dat komt en of er wat aan te doen is?
Bolle remschijf
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Ben ik vergeten te maken, zal ik dinsdag doen als ik weer thuis ben
Hoe heb je hem opgeborgen?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Krijg een beetje het idee dat hij onder spanning staat, boutgaten b.v. toch een mm te ver naar binnen wat dan door de conische bevestiging naar buiten wil drukken, wat waarschijnlijk goed gaat tot je hem een keer goed heet remt.
Is het ook een soepbord als hij niet gemonteerd is ?
Is het ook een soepbord als hij niet gemonteerd is ?
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
Hij was recht toen ik hem demonteerde en is staand en liggend bewaard zonder iets zwaars er op en hij is juist het bolst als hij niet gemonteerd is.
Big schijf
Bol staande niet originele schijf met net wat ruimte om de naaf
Bolle schijf
Bolle schijf andersom en de andere kant op gedrukt
De bolle schijf ligt nu in de vriezer met -40
Big schijf
Bol staande niet originele schijf met net wat ruimte om de naaf
Bolle schijf
Bolle schijf andersom en de andere kant op gedrukt
De bolle schijf ligt nu in de vriezer met -40
Hey Zappa, in mijn hele leven al heel wat schijven in mijn handen gehad. Bij één van mijn eerdere werkgevers hadden we ook zo'n draaibank om remschijven te slijpen en af draaien zeg maar maar toen heb ik nog nooit zo'n soepbord gezien. Nou weet ik wel dat bij oudere ford's en de huidige Citroëns en Peugeot's de schijven al krom trekken door het te vast (met luchtsleutel) zetten van de wielen de schijven ook krom trekken maar da's van de te hoge spanning. die lijken dan in het hart dikker te worden als aan de buitenkant (ook een soort soepbord dus)
Ik ben nu wel heel erg benieuwd hoe dat verhaal met die schijf van jou is afgelopen.
futurist
Ik ben nu wel heel erg benieuwd hoe dat verhaal met die schijf van jou is afgelopen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99