Luchtfilter
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
De DR mag wel wat vrijer ademen en ik vind die K&N filters voor in de standaard bak nogal duur. Eigenlijk zou ik wel wat met een foam filter willen doen, want dat is meteen makkelijk schoonmaken en lekker lang bruikbaar. Aan de andere kant lees ik ook slechte ervaringen over het plaatsen van losse filters. Wie heeft een goede suggestie? Ervaringen? Bouwvoorbeelden?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
Foam is geschikt voor stoffige omstandigheden. Zelf altijd met een K&N filter van katoen gereden met een zelfbouw alu buis. Foto's daarvan zijn er op het forum te vinden. Foam filter wordt er na een paar keer reinigen niet beter op is mijn ervaring. Katoenen filter gaat langer mee dan je BIG, maar wel af en toe reinigen en in-oliën. De BIG ademt er beter door en er ontstaat een lekkere grom onder de buddy. Wel sproeierbezetting aanpassen. Groot voordeel van losse K&N is het punt dat je de carbs in een paar minuten op de werkbank hebt liggen! Maar wat zijn dan de slechte ervaringen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik heb bij een paar mensen gelezen dat de DR beroerd ging lopen nadat ze het filterhuis verwijderd hadden en hadden vervangen door twee losse filters. Vandaar. de vraag is dan, of je toch iets moet bouwen dat de lucht rondom de filters wat ‘rustiger’ maakt en waarbij de twee carbs door een filter ademen. Jij hebt een standaard K&N conus filter gebruikt dan? Of een ovaal?Ouwe Reus schreef:Maar wat zijn dan de slechte ervaringen?
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Jaren gereden met K&N, heb ze nog liggen. Toen filterhuis verwijderd en rij nu al een tijdje met buis en foam filter. Geen problemen dat die daardoor slechter ging lopen, afstellen ervan kost wel wat moeite. Wel rekening houden met meer geluid door ontbreken van filterhuis. Tevens moet je iets fabriceren om het filter heen, om het te beschermen tegen regen of doorwateringen. Ik heb een rubberen zak erom heen wat goed werkt. Groot voordeel is dat door het ontbreken van het filterhuis de carb er binnen een paar minuten af ligt. Best prettig om de carb af te stellen.
Assumption is the mother of all fuck ups