Raad eens wat vandaag veel langer duurde dan verwacht..
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Moeten wij niet eerst raden wat je vandaag van plan was?
Goede nieuws is ws dat je de tegenvaller de nek hebt omgedraaid.
Goede nieuws is ws dat je de tegenvaller de nek hebt omgedraaid.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Je wordt ouder Zappa. Daar hebben we allemaal last van...
Oj
Oj
-
Wou vandaag een andere remschijf op mn cross wiel zetten van de Big voor ons leuke komende weekend in Gieterveen..
Naaf heet gestookt, 5 bouten los, 1 niet, naaf nog heter gestookt maar wou niet los en ging dol
Dus uitboren, gelukkig zijn de bouten vrij zacht [ en draaien ze daardoor vrij snel dol] dus zijn uit te boren, ben er best wel trots op dat dat gelukt is, recht boren met de hand in een stalen bout in een aluminium huis kan erg snel mis gaan.
Draad opnieuw getapt en schijf zit er op
Als iemand langere passende bouten weet hoor ik het graag, boor ik het draad er uit en gewoon een moer er achter.
Ooit een wiel gekregen van iemand die het verkloot had, eerst wat schuin, toen met een dikkere boor niet helemaal tot het eind en toen een hard stalen draad-tap erin draaien en toen die vast liep stug door blijven draaien tot ie brak
Frank heeft toen geprobeerd die tap er uit te poffen met een thermische lans, had me al gewaarschuwd maar anders kon t wiel toch op de stort, was mooi om te zien en gaaf om aluminium vloeibaar te zien worden
Naaf heet gestookt, 5 bouten los, 1 niet, naaf nog heter gestookt maar wou niet los en ging dol
Dus uitboren, gelukkig zijn de bouten vrij zacht [ en draaien ze daardoor vrij snel dol] dus zijn uit te boren, ben er best wel trots op dat dat gelukt is, recht boren met de hand in een stalen bout in een aluminium huis kan erg snel mis gaan.
Draad opnieuw getapt en schijf zit er op
Als iemand langere passende bouten weet hoor ik het graag, boor ik het draad er uit en gewoon een moer er achter.
Ooit een wiel gekregen van iemand die het verkloot had, eerst wat schuin, toen met een dikkere boor niet helemaal tot het eind en toen een hard stalen draad-tap erin draaien en toen die vast liep stug door blijven draaien tot ie brak
Frank heeft toen geprobeerd die tap er uit te poffen met een thermische lans, had me al gewaarschuwd maar anders kon t wiel toch op de stort, was mooi om te zien en gaaf om aluminium vloeibaar te zien worden
Helicoil erin?
O
O
Staat me idd wat van bij.zappa.suzuki schreef:
Was nog in Culemborg, in een grijs verleden.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
Nop, net binnen het schroefdraad door de bout geboord en toen er een tap in en die heeft het restant van het draadvan de bout er uit gedraaid dus geen helicoil nodigDR-Big schreef:Helicoil erin?
O
Yipfrankn schreef:
Staat me idd wat van bij.
Was nog in Culemborg, in een grijs verleden.
Been there, done that...zappa.suzuki schreef:toen een hard stalen draad-tap erin draaien en toen die vast liep stug door blijven draaien tot ie brak
Mooi dat deze goed gegaan is.
Nu Street Triple R - Op zoek naar een reis-enduro project