30 september 2017 DRBIG ASFALTRIT ( bij mooi weer )
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Twas kei gezellig om iedereen weer een keer te zien maar het was wel al een tijdje geleden ( vonden meerderen )
Weet dat de gemiddelde BIGrijder nogal op zichzelf is maar vraag het toch:
- Zou het wat zijn om naast de jaarlijkse BIGmeeting wat vaker met de BIGclub op reep te gaan ?
Lang weekendje / week Harz, Moezel, Vogezen , Ardennen , Luxemburg , Noord Frankrijk ( asfalt voor de asfalders en Ad Ketelaars vragen voor de offroaders ) en noem nog maar 10 mogelijkheden. Niet de andere kant van de wereld en toch leuk sturen.
Bijv: huisje huren met genoeg kamers en tuin voor de daai hard krampeerders zoals ik / allemaal op nudistencamping / of wildkramperen.
Legio mogelijkheden.
Gooit uw mening eens in de groep :
Weet dat de gemiddelde BIGrijder nogal op zichzelf is maar vraag het toch:
- Zou het wat zijn om naast de jaarlijkse BIGmeeting wat vaker met de BIGclub op reep te gaan ?
Lang weekendje / week Harz, Moezel, Vogezen , Ardennen , Luxemburg , Noord Frankrijk ( asfalt voor de asfalders en Ad Ketelaars vragen voor de offroaders ) en noem nog maar 10 mogelijkheden. Niet de andere kant van de wereld en toch leuk sturen.
Bijv: huisje huren met genoeg kamers en tuin voor de daai hard krampeerders zoals ik / allemaal op nudistencamping / of wildkramperen.
Legio mogelijkheden.
Gooit uw mening eens in de groep :
Laatst gewijzigd door Leo op ma sep 11, 2017 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
er wordt in de gangen van het café gefluisterd dat er al meerdere graag een reunie willen van het weekje Zuid Frankrijk in Briancon.
ik heb een moooie big klaar staan maar voelde me niet goed genoeg om een hele dag te rijden, Rudi had me zelfs nog ge sms't en ik had echt zin.
te weinig goede slaap (nooit gedacht dat ooit nog mee te maken maar 6.6gr antibiotica per dag plus nog een paar andere medicijnen krijgen dat toch voor elkaar) en waarschijnlijk daardoor al te veel pijn om mee te vertrekken, laat staan een hele dag rijden. Ik baalde als een ........ en had de wekker on half 7 gezet dat als.........ik gauw op de big zou kunnen zitten.
Ik vind het een geweldig plan wat vaker samen te komen, ik heb in Noord Frankrijk eens een beetje rond gereden op de routes van Ad Ketelaars met ErDewee en Big 88 en in een pension, of heet dat tegenwoordig niet B&B, gezeten van Nederlkanders die echt moeite deden het iedereen naar de zin te maken. Om daar te rijden was geweldig en ook on road is het daar mooi en vooral met volgend jaar 100 jaar. Le Grande Guerre, is het een geweldige streek waar je veel van de grote oorlog (voor de Belgen) kan zien. Een suggestie
Ja doen uitstapjes, al moet ik met de auto mee en een dagje bij iemand achterop,,,,,,,,off road natuurlijk
futurist
ik heb een moooie big klaar staan maar voelde me niet goed genoeg om een hele dag te rijden, Rudi had me zelfs nog ge sms't en ik had echt zin.
te weinig goede slaap (nooit gedacht dat ooit nog mee te maken maar 6.6gr antibiotica per dag plus nog een paar andere medicijnen krijgen dat toch voor elkaar) en waarschijnlijk daardoor al te veel pijn om mee te vertrekken, laat staan een hele dag rijden. Ik baalde als een ........ en had de wekker on half 7 gezet dat als.........ik gauw op de big zou kunnen zitten.
Ik vind het een geweldig plan wat vaker samen te komen, ik heb in Noord Frankrijk eens een beetje rond gereden op de routes van Ad Ketelaars met ErDewee en Big 88 en in een pension, of heet dat tegenwoordig niet B&B, gezeten van Nederlkanders die echt moeite deden het iedereen naar de zin te maken. Om daar te rijden was geweldig en ook on road is het daar mooi en vooral met volgend jaar 100 jaar. Le Grande Guerre, is het een geweldige streek waar je veel van de grote oorlog (voor de Belgen) kan zien. Een suggestie
Ja doen uitstapjes, al moet ik met de auto mee en een dagje bij iemand achterop,,,,,,,,off road natuurlijk
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Was dat misschien hier ?futurist schreef: ik heb in Noord Frankrijk eens een beetje rond gereden op de routes van Ad Ketelaars met ErDewee en Big 88 en in een pension, of heet dat tegenwoordig niet B&B, gezeten van Nederlkanders die echt moeite deden het iedereen naar de zin te maken.
Ja dat waren 3 leuke dagen, buiten de vervelende en erg pijnlijke landing van het Belgische leger, met goed weer na een regen periode (geen stof) en prachtige routes.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Voor on Roda gewoon mooi, niet ruig zoals bergen rijden maar voor een weekend 2 ritten zeker leuk te maken gecombineerd met bezoeken aan oorlog herinneringen.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Mooi, landelijk met typisch Franse kleine dorpjes. Natuur met weilanden, rivieren en bossen (niet veel) uit mijn geheugen goed asfalt.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zo herinner ik het me ook. Bietje glooiend.
Niet echt dat je zegt na 500km heen en 500km terug "dju wat heb ik me vermaakt, daar MOET ik ooit nog naar terug"
Als we als grote groep gaan moet het wel voor een ieder leuk zijn.
Ut ligt 100km van Luxemburg stad af dus de asfalters moeten even rijden willen ze in de haarspelden terecht komen.
Niet echt dat je zegt na 500km heen en 500km terug "dju wat heb ik me vermaakt, daar MOET ik ooit nog naar terug"
Als we als grote groep gaan moet het wel voor een ieder leuk zijn.
Ut ligt 100km van Luxemburg stad af dus de asfalters moeten even rijden willen ze in de haarspelden terecht komen.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Zoals je weet ben ik wel voor wat kilometers maken. Wel eerder een weekend ipv week ivm vrije dagen. Een dagrit heeft als voordeel dat bij slecht weer de rit een andere keer gereden kan worden. Ook een thema als reisdoel zou ik leuk vinden, dus naast het rijden ook nog wat zien of bezoeken wat de moeite waard is. Het moet over de grens zijn, Nederland heb ik wel gezien. Offroad of onroad maakt mij niet uit, beiden heeft zijn charmes.
Assumption is the mother of all fuck ups
Ik ben blijkbaar niet de enige bij wie Briançon een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten ! Djeezes... wat heb ik me daar geamuseerd !
Noord-Frankrijk was OK, maar niet meer dan dat. Ik vond ook het off-road gedeelte er zeker niet spectaculair en dat heeft écht niets met mijn onvrijwillig afstappen te maken (misschien wel met mijn skills of het gebrek er aan...) Het on-road gedeelte vond ik er wel fijn. Niets spectaculairs, maar gewoon een opeenvolging van mooie, kleine dorpjes verbonden door goede wegen. Hier staan een paar foto's. Inderdaad niet echt iets om 1000 km voor te rijden. Al zou het juiste gezelschap dat zonder problemen HELEMAAL goed maken... Just my 2 cents...
Mijn off-road dagen zijn spijtig genoeg voorbij, maar als er iets wordt ineengestoken waar er ook wat asfalt kilometers worden gereden, wil ik GRAAG van de partij zijn. Voor mij moeten dat ook geen 1000 bochten zijn die je met je knieën tegen de grond dient te nemen... Ik rij nu eenmaal met een bankstel en op het gemakje een beetje hobbelen in een mooie omgeving is voor mij al dik in orde, helemaal niet veeleisend dus... Ik wil ook gerust de DTour voor mijn rekening nemen.
Noord-Frankrijk was OK, maar niet meer dan dat. Ik vond ook het off-road gedeelte er zeker niet spectaculair en dat heeft écht niets met mijn onvrijwillig afstappen te maken (misschien wel met mijn skills of het gebrek er aan...) Het on-road gedeelte vond ik er wel fijn. Niets spectaculairs, maar gewoon een opeenvolging van mooie, kleine dorpjes verbonden door goede wegen. Hier staan een paar foto's. Inderdaad niet echt iets om 1000 km voor te rijden. Al zou het juiste gezelschap dat zonder problemen HELEMAAL goed maken... Just my 2 cents...
Mijn off-road dagen zijn spijtig genoeg voorbij, maar als er iets wordt ineengestoken waar er ook wat asfalt kilometers worden gereden, wil ik GRAAG van de partij zijn. Voor mij moeten dat ook geen 1000 bochten zijn die je met je knieën tegen de grond dient te nemen... Ik rij nu eenmaal met een bankstel en op het gemakje een beetje hobbelen in een mooie omgeving is voor mij al dik in orde, helemaal niet veeleisend dus... Ik wil ook gerust de DTour voor mijn rekening nemen.
De routes die wij reden van Ad K kregen we vlak voor vertrek via de mail en ze waren beveiligd en maar korte tijd te rijden.eRDeeWee schreef: Ik wil ook gerust de DTour voor mijn rekening nemen.
In dat geval zal je vanaf de tekentafel zelf asfaltroutes uit moeten zetten vanuit het BB huis.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb ook niet gezegd dat ik alleen off road wil, ik vind on road ook helemaal prima. Zeker in die gebieden is het toch onmogelijk legaal off road te rijden. Maar je moet het niet te moeilijk maken. Luxemburg/Ardennen is een prima bestemming voor een weekend. Net zoals het gebied rond Trier/Moezel. Je zou er zelfs een dagtrip van kunnen maken, zover is het nu ook weer niet. Verder weg, betekent ook meer dagen inplannen.
Vrijdagmiddag/avond er heen rijden, zaterdag rijden, s'avond zuipen, s'ochtends brak opstaan en binnendoor richting huis
Vrijdagmiddag/avond er heen rijden, zaterdag rijden, s'avond zuipen, s'ochtends brak opstaan en binnendoor richting huis
Assumption is the mother of all fuck ups
Ik zou zeggen maak een keuze waar je heen wilt met het zooitje ongeregeld.Edwin schreef: Luxemburg/Ardennen is een prima bestemming voor een weekend. Net zoals het gebied rond Trier/Moezel.
Niemand anders is tegen dus het is up to you
Ik schrok even van de titel...
Briancon was gaaf en zeker voor herhaling vatbaar. De Parpaillon en de Assieta zijn nog wel open eindjes op mijn todo lijstje. Je moet daar in september naar toe gaan. Dan zijn ze zeker open, lekker weer en niet zo druk.
Maar 'om de hoek' ligt ook voldoende om een paar dagen te rijden. Eiffel, Ardennen of wat verder Vogezen, Sauerland, Bretagne zijn allemaal mooie motorgebieden. Je rijdt er in een paar uur of een dag naar toe en kan daar eindeloos sturen. Voor all/off road zal je wat meer voorbereiding moeten doen, maar als het er om gaat om in een leuk gezelschap wat km te maken, zijn er voldoende mogelijkheden. Routes te over.
Oene
Briancon was gaaf en zeker voor herhaling vatbaar. De Parpaillon en de Assieta zijn nog wel open eindjes op mijn todo lijstje. Je moet daar in september naar toe gaan. Dan zijn ze zeker open, lekker weer en niet zo druk.
Maar 'om de hoek' ligt ook voldoende om een paar dagen te rijden. Eiffel, Ardennen of wat verder Vogezen, Sauerland, Bretagne zijn allemaal mooie motorgebieden. Je rijdt er in een paar uur of een dag naar toe en kan daar eindeloos sturen. Voor all/off road zal je wat meer voorbereiding moeten doen, maar als het er om gaat om in een leuk gezelschap wat km te maken, zijn er voldoende mogelijkheden. Routes te over.
Oene
We kunnen beginnen met een rondje wat verder weg: 9 uur verzamelen in Maastricht. (ja das in Zuid-Limburg...) Dan 250 km door de Ardennen toeren, hapje eten zo nu en dan, 5 weer terug in Maastricht.
Zuid Limburg is voor de westerlingen 2,5 uur rijden. Dus tussen zes en half zeven weg, 's avonds rond een uur of acht weer terug. Zeker in het najaar goed te doen. Deze bijvoorbeeld. Is wel wat langer, maar kunnen we inkorten.
OJee
Zuid Limburg is voor de westerlingen 2,5 uur rijden. Dus tussen zes en half zeven weg, 's avonds rond een uur of acht weer terug. Zeker in het najaar goed te doen. Deze bijvoorbeeld. Is wel wat langer, maar kunnen we inkorten.
OJee
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Prima te doen zo'n rit. Zoals al aangegeven heb ik zo'n route een paar weken geleden gereden. Het is even verstand op 0 richting Maastricht, maar daar begint wel de fun. De rit van mij begon in Spa, en ging nog wat verder richting stad Luxemburg. Ik vond het prima te doen. Heb de rit expres gereden op een zaterdag. Winkels open en de volgende dag nog een rustdag voordat ik weer moet werken was mijn afweging. Ik wil best nog eens zo'n rit rijden, vraag me alleen af hoeveel medestanders we hebben in deze club. Ik ga zeker nog een keer in september.
Assumption is the mother of all fuck ups
DR-Big schreef:We kunnen beginnen met een rondje wat verder weg Deze bijvoorbeeld.
We hebben in september de volgende keuze`s :Edwin schreef: Ik ga zeker nog een keer in september
za 2 sept
Oene
Edwin
Leo nee
zo 3 sept
Oene
Edwin
Leo ja
za 9 sept
Oene
Edwin
Leo ja
zo 10 sept
Oene
Edwin
Leo ja
za 16 sept
Oene
Edwin
Leo nee ( HVB rit Ad Kietelaars )
zo 17 sept
Oene
Edwin
Leo ja
za 23 september
Oene
Edwin
Leo nee
zo 24 september
Oene
Edwin
Leo ja
za 30 september
Oene
Edwin
Leo ja
Zo 1 okt
Oene
Edwin
Leo ja