Hallo,
Zal mij eerst even voorstellen,ben nieuw hier,heet Eddie en ben inderdaad uit 1969
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een 640 supermoto uit 2004 met 7900 km op de teller.
Nu mijn probleem.
Motor heeft 3 jaar stilgestaan
Heb uiteraard carb gereinigd en alle vloeistoffen en bougie vernieuwd,kleppen gesteld.
Motor start op choke en loopt dan 5 tot 10 seconden en valt dan weg.
Heb al andere carb geprobeerd en andere stator.
Weet wel iets van motoren,maar snap niet hoe ontseking werkt
Uit stator komen maar drie draden die naar gelijkrichter gaan
Snap niet hoe vonk dan opgewekt wordt.
Heb alle waarden gemeten alles ok
Ook pickup gemeten en bobine
Dit is voor mij echt een raadsel en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Groeten Eddie
Ktm 640 lc4 loopt maar even
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Welkom hier!
Vage klacht en de meeste verdachte heb je al gewisseld, dan moet ik aan de puls ontvanger denken, zet die eens wat dichter op de rotor, heb gezien dat bij een te grote afstand de puls te zwak is om onder compressie te vonken, vonkte wel buiten de cilinder
Enne bougie dop al vervangen?
Vage klacht en de meeste verdachte heb je al gewisseld, dan moet ik aan de puls ontvanger denken, zet die eens wat dichter op de rotor, heb gezien dat bij een te grote afstand de puls te zwak is om onder compressie te vonken, vonkte wel buiten de cilinder
Enne bougie dop al vervangen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dank je voor de tip.
Snap trouwens nog steeds niet hoe de ontsteking werkt.
Ken van scooter ontsteking de ontsteekspoel en de pick up
Spoel zorgt voor spanning en pick up voor vonktiming.
Bij lc4 lijkt alleen cdi spanning van gelijkrichter te komen en pick up wekt zelf spanning ook
Loopt trouwens ook zonder gelijkrichter en met volle accu.
Ga nog start/stop circuit overbruggen en pick up afstellen staat nu 0,7 mm
Ik hou jullie op de hoogte
Snap trouwens nog steeds niet hoe de ontsteking werkt.
Ken van scooter ontsteking de ontsteekspoel en de pick up
Spoel zorgt voor spanning en pick up voor vonktiming.
Bij lc4 lijkt alleen cdi spanning van gelijkrichter te komen en pick up wekt zelf spanning ook
Loopt trouwens ook zonder gelijkrichter en met volle accu.
Ga nog start/stop circuit overbruggen en pick up afstellen staat nu 0,7 mm
Ik hou jullie op de hoogte
Hallo,
Nee is nog steeds niet goed
Heb nog andere carb geprobeerd maar is niet goed
Heb nu ander vliegwiel besteld.
Heb ergens gelezen dat in sommige typen de magneten gaan schuiven.
Klinkt ook of timing niet klopt.
Als ik het gevonden heb zal ik dit zeker melden zodat anderen er niet zo veel grijze haren van krijgen !!!
Als hij het doet gaat hij weg en komt er weer en tweetakt.
Nee is nog steeds niet goed
Heb nog andere carb geprobeerd maar is niet goed
Heb nu ander vliegwiel besteld.
Heb ergens gelezen dat in sommige typen de magneten gaan schuiven.
Klinkt ook of timing niet klopt.
Als ik het gevonden heb zal ik dit zeker melden zodat anderen er niet zo veel grijze haren van krijgen !!!
Als hij het doet gaat hij weg en komt er weer en tweetakt.
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
Is het niet iets van benzine toevoer, of een tekort eraan?
lijkt erop dat ie in het begin wel benzine heeft, kennelijk opgespaard, maar daarna is het op.
Zit er een deuk/knoop in de slang, of zit er een filter in de benzineslang die half dicht zit?
Of tank ontluchting dicht, waardoor ie vacuum zuigt?
Zeker als ie lange tijd heeft stilgestaan kan de benzine oud worden, en zorgen voor dicht slibben.
lijkt erop dat ie in het begin wel benzine heeft, kennelijk opgespaard, maar daarna is het op.
Zit er een deuk/knoop in de slang, of zit er een filter in de benzineslang die half dicht zit?
Of tank ontluchting dicht, waardoor ie vacuum zuigt?
Zeker als ie lange tijd heeft stilgestaan kan de benzine oud worden, en zorgen voor dicht slibben.
Lijkt mij een valse lucht issue.
Bij motoren die lang stilstaan kan het inlaatspruitstuk verdrogen (zit tussen de carburateur en de cilinder).
Het spruitstuk sluit dan niet meer goed af of er komen scheurtjes is.
Je kan het testen door, als de motor loopt, een klein beetje benzine op het spruitstuk te sproeien/vernevelen.
Als er dan een lek in het spruitstuk merk je dat doordat de motor sneller gaat lopen (of verzuipt...).
En als je het niet zeker weet zou ik het spruitstuk sowieso vervangen.
Bij motoren die lang stilstaan kan het inlaatspruitstuk verdrogen (zit tussen de carburateur en de cilinder).
Het spruitstuk sluit dan niet meer goed af of er komen scheurtjes is.
Je kan het testen door, als de motor loopt, een klein beetje benzine op het spruitstuk te sproeien/vernevelen.
Als er dan een lek in het spruitstuk merk je dat doordat de motor sneller gaat lopen (of verzuipt...).
En als je het niet zeker weet zou ik het spruitstuk sowieso vervangen.
Is dit het type met mikuni carburateur met acc pomp ? Of een ouderwetse dellorto phm ?
Valse lucht lijkt me niet , daar start ie gewoon mee en blijft ie ook mee lopen (hoog toerig)
Was de bougie al vervangen ? het zal niet de eerste zijn die het alleen doet met testen en weigert als ie is ingebouwd
Valse lucht lijkt me niet , daar start ie gewoon mee en blijft ie ook mee lopen (hoog toerig)
Was de bougie al vervangen ? het zal niet de eerste zijn die het alleen doet met testen en weigert als ie is ingebouwd
4 strokes only !!