Motocross of Nations
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Zijn er nog mensen geweest? ik heb gister met volle teugen genoten vd actie's van carmichael (op tc ja...).
Wat rijd die man toch apart , gewoon op een soort ik het kracht/energie teveel techniek ( ik had de hele tijd het idee van hij gaat onderuit maar het gaat allemaal net goed). Hij was vooral op de wasborden duiderlijk sneller dan Everts alleen in de bochten zat er weinig verschil tussen volgens mij. Enige idee wat ik een paar keer had is dat die honda van mr carmichael aardig wat meer vermogen had (hij accelareerde soms echt behoorlijk hard van everts weg al is dat natuurlijk moeilijk te zien wanneer ze op het gasgaan enz)
Ik heb de 1e paar video's al weer:
Finale A (6mb ofzo)
Finale B (2mb)
Intervieuw Everts
De rest komt nog wel
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Die Honda van Carmichael is zeker ontieglijk van de rappe, het is gewoon duidelijk te horen dat het niet om een standaardfiets gaat, en ook niet om een door de toch wel betere kenner getunede Honda.
Qua rijstijl kan ik niet echt zeggen dat het mooi is wat hij doet, het ziet er in de werkelijkheid nogal onbezonnen uit, maar blijkbaar werkt het wel.
Hij heeft Everts toch pakumbeet 2,5 seconde per rondje aan zijn broek gegeven (en let wel : ik ben zeer zeker geen Carmichael fan zoals Ad F.).
Kben benieuwd of hij volgend jaar ook met z'n Honda-schepje in de zandbak van Lierop komt spelen en of hij dan Everts een beetje kan bijhouden.
Qua rijstijl kan ik niet echt zeggen dat het mooi is wat hij doet, het ziet er in de werkelijkheid nogal onbezonnen uit, maar blijkbaar werkt het wel.
Hij heeft Everts toch pakumbeet 2,5 seconde per rondje aan zijn broek gegeven (en let wel : ik ben zeer zeker geen Carmichael fan zoals Ad F.).
Kben benieuwd of hij volgend jaar ook met z'n Honda-schepje in de zandbak van Lierop komt spelen en of hij dan Everts een beetje kan bijhouden.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Contacteer:
ik ben dus ook gaan kijken daar in zolder en heb m'n ogen uitgekeken naar die kleine amerikaan niet normaal hoe die gaat !!!!!! enja ik kon met men ogen toe de weten waar hij aan het rijden was een heel apart geluidje had die honda enige minpunt was s'avonds om van die kl**te parking te geraken meer dan twee uur moeten wachten maarja dat weten we dan voor de volgende keer ook alweer dan
leve de elec starters
Een volgende keer ga ik eens lekker met : Auto + aanhanger + motor.
Auto parkeren in een gehucht nabij het circuit, motor van de aanhanger en hierop naar het circuit.
Zoals afgelopen zondag in de file staan ('s morgens en 's avonds) zie ik het avontuur niet van in
Auto parkeren in een gehucht nabij het circuit, motor van de aanhanger en hierop naar het circuit.
Zoals afgelopen zondag in de file staan ('s morgens en 's avonds) zie ik het avontuur niet van in
-
- Contacteer:
hmm... ik snap nu ook waarom de yanks zeggen dat RC met een chopper rond rijdt... niet te geloven hoe laag datr ding achter staat .
Rc was duidelijk sneller op de technischere stukken, de whoops en ook achteraan op het circuit, waar de rijders konden kiezen tussen 2 lijnen...
Naja, vooral de eerste kwalificatie was ERG mooi om te zien!
Rc was duidelijk sneller op de technischere stukken, de whoops en ook achteraan op het circuit, waar de rijders konden kiezen tussen 2 lijnen...
Naja, vooral de eerste kwalificatie was ERG mooi om te zien!
CR250'90,'91;XR350R'83,...
-
- Contacteer:
Hoe groot/klein is die carmichael eigelijk?
KTM EXC300
KTM EXC300
Zal ergens rond de 1,65 meter liggen denk ik, dus hij past lekker tussen de (crossdoorde) tuinkaboutersRudy schreef:Hoe groot/klein is die carmichael eigelijk?
Hoe kleiner hoe sneller denk ik
-
- Contacteer:
Dus het kan ook met mijn nog wel wat worden ooit
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Contacteer:
wat was eigenlijk die verrassing na de prijsuitreiking?ben niet meer gebleven met het gedacht om wat sneller bij de wagen te zijn om de grote drukte voor te zijn duuuuuuuuuhhh
leve de elec starters
-
- Contacteer:
Was het niet gewoon slim van Everts om Carmichael te laten gaan. Ze konden toch gewoon berekenen dat de buit binnen was als Everts 2e zou worden. Het lijkt erop dat velen het als een individuele wedstrijd zagen (met Carmichael voorop, zie interview), maar het is en blijft een teamwedstrijd. Ik zag de nederlanders trouwens niet in de uitslag?
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
-
- Contacteer:
ik denk van wel, puur op snelheid waren ze erg aan elkaar gewaagd. RC was wel conditioneel veel sterker. Stefan had op het einde van de eerste kwalificatiereeks Fameus last van iets (we dachten technisch probleem, het bleken opgepompte armen te zijn ).
Die verrassing? dat weeet ik ook niet, ik had hetzelfde goede idee als jou... :s kwart voor 6 in de auto, kwart voor 9 van het parcours af :s
Die verrassing? dat weeet ik ook niet, ik had hetzelfde goede idee als jou... :s kwart voor 6 in de auto, kwart voor 9 van het parcours af :s
Nederland was 20e, van de 24, (voor Portugal, Zwitserland, Spanje en Rusland)
Wat is er nou mooier dan Carmichael verslaan in je thuislandAd Ketelaars schreef:Was het niet gewoon slim van Everts om Carmichael te laten gaan. Ze konden toch gewoon berekenen dat de buit binnen was als Everts 2e zou worden. Het lijkt erop dat velen het als een individuele wedstrijd zagen (met Carmichael voorop, zie interview), maar het is en blijft een teamwedstrijd. Ik zag de nederlanders trouwens niet in de uitslag?
Ik ben toch bang (sterker, ik weet het bijna zeker, en nogmaals, ik ben geen fan van Carmichael) dat Everts toch tekort komt.
Ook al is het een teamwedstrijd, verliezen van iemand die van tevoren al zegt dat hij je gaat kloppen blijft zeer doen
De baan was verrekte zwaar, maar dat geldt voor iedereen.
In Lierop had Everts blijkbaar geen last van opgepompte armen, daar ging hij gewoon ver voor iedereen uit in zowel de 125 cc als in de Moto GP.
Kan volgend jaar toch leuk worden met de Motocross des Nations (vooral voor Italianen, Spanjolen en meer van die gasten die niet zo zandbakkerig zijn aangelegd).
Het is dan wel een team wedstrijd, maar reken er maar op dat zowel Everts als Carmichael allebei wilden winnen.
Alleen dook hier weer het typische Everts probleem op.
Als hij voorbijgereden wordt en niet kan volgen krijgt hij last van opgepompte armen.
We hebben dit bij het begin van de gp ook gezien tegen Pichon.
Dit is duidelijk een probleem wat bij stefan tussen de oren zit.
Je kon duidelijk zien dat Carmichel gewoon sneller was,zowel in de eerste reeks waar hij stefan compleet dolde als in de tweede.
Verder vind ik het verrassend dat de tweetakt Honda van Carmichel kwa vermogen niets tekort komt op de viertakt Yamaha terwijl dat bij de Suzuki van Pichon wel een probleem is.
Hier heeft Honda zijn huiswerk duidelijk beter gedaan dan Suzuki.
Alleen dook hier weer het typische Everts probleem op.
Als hij voorbijgereden wordt en niet kan volgen krijgt hij last van opgepompte armen.
We hebben dit bij het begin van de gp ook gezien tegen Pichon.
Dit is duidelijk een probleem wat bij stefan tussen de oren zit.
Je kon duidelijk zien dat Carmichel gewoon sneller was,zowel in de eerste reeks waar hij stefan compleet dolde als in de tweede.
Verder vind ik het verrassend dat de tweetakt Honda van Carmichel kwa vermogen niets tekort komt op de viertakt Yamaha terwijl dat bij de Suzuki van Pichon wel een probleem is.
Hier heeft Honda zijn huiswerk duidelijk beter gedaan dan Suzuki.
-
- Contacteer:
hmmm, op het terrein was echt niet te zien in de eerste kwalificatie dat RC stukken sneller was dan Everts. Wel duidelijk zichtbaar dat Everts duidelijk vertraagde na ong. 20 minuten... Opgepompte armen?
In hoeverre dat meespeelde dat Everts in de finale niet voluit kon gaan?? Daar heeft denk ik niemand een antwoord op. Duidelijk was dat Carmichael dus beter was, maar echt 'puur' sneller? Misschien, misschien niet. Stefan heeft in ieder geval werk aan de boeg, wil hij RC verslaan, dat is zeker. Nu Everts gaat toch al langzaam de herfst van zn carrierre in, en toen hij jonger was heeft ie ook vaak in de mxdn geschtterd, terwijl de rest van het team wat liet afweten...
en de Honda van Carmichael was dan wel snel, maar niet in de start...
In hoeverre dat meespeelde dat Everts in de finale niet voluit kon gaan?? Daar heeft denk ik niemand een antwoord op. Duidelijk was dat Carmichael dus beter was, maar echt 'puur' sneller? Misschien, misschien niet. Stefan heeft in ieder geval werk aan de boeg, wil hij RC verslaan, dat is zeker. Nu Everts gaat toch al langzaam de herfst van zn carrierre in, en toen hij jonger was heeft ie ook vaak in de mxdn geschtterd, terwijl de rest van het team wat liet afweten...
en de Honda van Carmichael was dan wel snel, maar niet in de start...
Ik denk (weet het zeker) dat Carmichael de snellere is. De techniek van die supercrossers is echt weergaloos goed. Dat ze het zelfs in die zandbak waarmaken(Carmichael tenminste) zegt wel iets over hun techniek en conditie. Op het harde was de hele wereld weg gereden door die dwerg. Nu in het zand leek het nog ergens op. Heel slim gespeeld van onze belgische vrienden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Stel je voor dat RC kopstart had, dan zou hij Everts helemaal in de grond geboord hebben (en de rest ook natuurlijk)
K vind het wel goed dat er eens iemand sneller is dan Everts want ik vond dat hij een beetje ... en dat is iets wat Smets nooit gedaan heeft toen hij de beste was, hij is altijd even sympathiek gebleven en dat is wel tof!!!
K vind het wel goed dat er eens iemand sneller is dan Everts want ik vond dat hij een beetje ... en dat is iets wat Smets nooit gedaan heeft toen hij de beste was, hij is altijd even sympathiek gebleven en dat is wel tof!!!
Husky 450 is the best!!!
[quote="#12 huskyfreak"]Stel je voor dat RC kopstart had, dan zou hij Everts helemaal in de grond geboord hebben (en de rest ook natuurlijk)[quote]
Stel dat ik zou goed was als RC
stel dat ik de motor van RC had
stel dat ik kopstart had
dan had ik zelf kunnen winnen
zo kun je bezig blijven husky
stel dat ik de motor van RC had
stel dat ik kopstart had
dan had ik zelf kunnen winnen
zo kun je bezig blijven husky
Husa Boy schreef: