Het blok van de de BIG is nagenoeg onverwoestbaar, afgezien van de bekende zwakke punten van de NAK en olietoevoer naar de kop. René heeft behoorlijk wat tijd besteed om vrijwel alle bekende punten te beschrijven om meer power (plezier) uit de BIG te halen en/of de betrouwbaarheid te vergroten. Verplicht leesvoer wat mij betreft!
Prestaties en betrouwbaarheid verbeteren.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
René heeft een krat verdiend!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Graag gedaan hoor. Zoals jullie weten heb ik een Beta 300 RR besteld om aan crosstraining te gaan doen, daar is zelfs mijn Big te zwaar voor. Denk niet dat de Big eruit gaat maar nu is er in ieder geval een leidraad voor de enthousiaste Bigger.
Proost (niet dus) 55 meter verwijderd van de moskee. Niog 3 jaar in de zandbak !!
R
Proost (niet dus) 55 meter verwijderd van de moskee. Niog 3 jaar in de zandbak !!
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Prachtig document en een mooie richtlijn om van iedere BIG een bulletproof machine te maken!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Geweldig dat deze informatie en ervaring vergaard en gedeeld wordt...
Ik heb mijn blauwe Big nog maar net dus ik sla de meeste dingen een tijdje over
Eerst veel lezen, informatie vergaren en van de BIG genieten, daarna beslissen of we hard aan het sleutelen gaan
Mijn batterij doet het goed maar indien ze sneuvelt vervang ik ze wel door een Li-Ion... Zeker aan €40 tot €50 zoals in het document vermeld staat, alleen waar halen jullie deze Ik zie ze aan het dubbele te koop staan...
Ik heb mijn blauwe Big nog maar net dus ik sla de meeste dingen een tijdje over
Eerst veel lezen, informatie vergaren en van de BIG genieten, daarna beslissen of we hard aan het sleutelen gaan
Mijn batterij doet het goed maar indien ze sneuvelt vervang ik ze wel door een Li-Ion... Zeker aan €40 tot €50 zoals in het document vermeld staat, alleen waar halen jullie deze Ik zie ze aan het dubbele te koop staan...
https://www.amazon.de/JMT-Lithium-Ionen ... B00BKY0NIY
maar: zoektochtje Google (of Leo ff vragen).
R
maar: zoektochtje Google (of Leo ff vragen).
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Heb 3 jaar een 24 euro accu in m'n Big gehad, als je regelmatig rijdt gaat dat prima,
En nou al 4 jaar een 29 euro accu, geen centje pijn ,2 x keer per jaar beetje water erbij zijn de kosten ook niet
En nou al 4 jaar een 29 euro accu, geen centje pijn ,2 x keer per jaar beetje water erbij zijn de kosten ook niet
Big Bigger Tiger en weer Big
http://www.mlmparts.com/nl/jmt-accu-lit ... 5l-fp.html
Op deze site kun je ook instructies voor deze accu als pdf downloaden.
Inderdaad speciale lader gebruiken, al weet ik nog niet waarom hij het laden van onze brommerts wel pikt.
Staat ook in dat hij niet nat mag worden en niet teveel schokken, wordt moeilijk denk ik
Ook niet geschikt voor winter doorrijders i.v.m. capaciteits problemen onder 0 Celsius, is ook lastig
Op deze site kun je ook instructies voor deze accu als pdf downloaden.
Inderdaad speciale lader gebruiken, al weet ik nog niet waarom hij het laden van onze brommerts wel pikt.
Staat ook in dat hij niet nat mag worden en niet teveel schokken, wordt moeilijk denk ik
Ook niet geschikt voor winter doorrijders i.v.m. capaciteits problemen onder 0 Celsius, is ook lastig
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Ik heb er voor mijn ziekenhuisdipje één gekocht (als test), morgen motorbeurs en dan zal ik vrijdag eens kijken welke ik heb. Na 13 weken niet bepaald vorstvrij te hebben gestaan had ik (de lion accu dus)nog prik genoeg om ff stevig door te starten.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruik deze kleine accuutjes al een hele tijd. Als de accu koud is heeft ie moeite maar na de 3de of 4de poging (dus intern opgewarmd) starten zonder probleem. Vroeger dacht ik dat ik de accu teveel belastte en gebruikte de auto accu voor koude start maar dan is ie binnen 1 seizoen op.
R.
Cor: goed je weer te lezen !!
R.
Cor: goed je weer te lezen !!
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
TANX René, het gaat (hoewel heel eg voor mij veel te langzaam) naar beter.
Ga binnen kort in het café een updat plaatsen.
Ik heb overigens niet zo'n hele kleintjes als René gebruikt, die van mij is ruim de helf van de gewone accu en heeft daardoor beduidend veel meer en langer kracht. Kostte iets meer maar langzamerhand krijgen al mijn motoren deze Lion accu's. Heeft alleen maar voordelen, de nadelen prijs en speciale lader nodig vallen in het niet bij de voordelen. Ik weet niet eens wat zo'n lader kost. ik heb de mijne al eens weer op betere spanning gebracht na heel lang startten met de druppel lader maar dan maar kort er aan met <1 Amp laden..
futurist
Ga binnen kort in het café een updat plaatsen.
Ik heb overigens niet zo'n hele kleintjes als René gebruikt, die van mij is ruim de helf van de gewone accu en heeft daardoor beduidend veel meer en langer kracht. Kostte iets meer maar langzamerhand krijgen al mijn motoren deze Lion accu's. Heeft alleen maar voordelen, de nadelen prijs en speciale lader nodig vallen in het niet bij de voordelen. Ik weet niet eens wat zo'n lader kost. ik heb de mijne al eens weer op betere spanning gebracht na heel lang startten met de druppel lader maar dan maar kort er aan met <1 Amp laden..
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik heb een HJTX14AH-FP-SWIQ Lion van JM products.EU
bevalt prima, heeft veel start vermogen en houd lang kracht en je kan best flink lang doorstarten and last but not least hij weegt echt niks. Je kan hem in de SR41, SR42 en SR43 gebruiken alleen de andere bijgeleverde schuim pas blokjes gebruiken. Je kan eventueel voor de SR43 (dacht ik) wat de maten betreft nog een grotere kopen. Ik vond na een hoop gegoogel de accu ook best goedkoop bij een motorzaak die ook aan op sturen doet. (weet helaas niet meer waar)
futurist
PS de accu kan liggend gemonteerd worden maar van de waterdichtheid kan ik weinig toe voegen??
bevalt prima, heeft veel start vermogen en houd lang kracht en je kan best flink lang doorstarten and last but not least hij weegt echt niks. Je kan hem in de SR41, SR42 en SR43 gebruiken alleen de andere bijgeleverde schuim pas blokjes gebruiken. Je kan eventueel voor de SR43 (dacht ik) wat de maten betreft nog een grotere kopen. Ik vond na een hoop gegoogel de accu ook best goedkoop bij een motorzaak die ook aan op sturen doet. (weet helaas niet meer waar)
futurist
PS de accu kan liggend gemonteerd worden maar van de waterdichtheid kan ik weinig toe voegen??
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Maar eh, waarom zou je lang moeten starten?
Alsie goed afgesteld is , plof en lopen toch?
Alsie goed afgesteld is , plof en lopen toch?
Big Bigger Tiger en weer Big
Die van mij (alle 2) startten sneller als mijn Joris driepitter (injectie) omdat die altijd alle cilinders 2 x rond moet hebben gehad.
Maar je moet wel eens wat langer starten als hij op zijn kant heeft gelegen (off raod, dat kan met die van ons nog.....) of als je aan de carburateurs heb liggen klooien of te laat er aan hebt gedacht dat je op rezerve over moet enz enz
futurist
Maar je moet wel eens wat langer starten als hij op zijn kant heeft gelegen (off raod, dat kan met die van ons nog.....) of als je aan de carburateurs heb liggen klooien of te laat er aan hebt gedacht dat je op rezerve over moet enz enz
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ah, idd, als het kind op z'n kant gelegen heeft kun je beter eerst een bakkie doen
Big Bigger Tiger en weer Big