Motorvakantie topic

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Plaats reactie
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Motorvakantie topic

Bericht door futurist »

futurist schreef:
de antrapper schreef:Als je puur op offroad je focus legt, zou de 450 prima zijn, betekend wel dat je echt niks mee kan nemen.
Als je boven 30% asfalt komt zou een 600/700 cc 2 cyl.met redelijke veerweg en onder de 200 kg mooi zijn,
maar ja, een omgebouwde Transalp of een uitgeklede Vstrom? :mrgreen

Zo, weer tijd voor een beetje verwarring zaaien :toost:
HELEMAAL GEEN VERWARRING, in beide gevallen vodoet een Dr Big, niet zo lomp als een triple (of Boxer), niet zo duur als een nwe AT adv, met wat aanpssingen zeer goed off road bruikbaar en asfalt is peanuts,en zelfs lekker te sturen op kronkel asfalt.........

futurist
En met nog iets meer aanpassen wordt ie ook nog eens levendig met de door René uitgedachte korte primaire overbrenging en kan je op asfalt ook de locals aan op kronkel weggetjes met de extra "prik" dmv de door Ouwe Reus getunede carb conversie................

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Motorvakantie topic

Bericht door zappa.suzuki »

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef: maar mn tent[en] staan ook in iets van 2 minuten
Ergernis nr 1
zappa.suzuki schreef: en geen mummie slaapzak zodat ik wat ruimte heb als ik pit :wink:
Ergernis nr 2 :evil: :evil:

Nr 3 is geen goed hoofdkussen.

Nr 4 is als het regent tent opzetten / afbreken met natte kledij.

Nou dan hebben we ze allemaal wel gehad lijkt mij :lol:

Maar ga toch verder proberen maar nu met kwaliteitsspul.


zappa.suzuki schreef: maar snap niet waarom je die niet als lichte reis brommer pakt
:roll: je bent nr zoveel al met deze opmerking.
:lol: :lol:
Had ik je ergernissen gelijk benoemd :lol:

tja goede tent die snel staat kost centen, vooral die ik/we hebben, staat in 90seconden met de stokken buiten om de tent dus niet door de stof heen.. goed matje ook, dekenmodel slaapzak valt wel mee als ie niet voor de kou is, goed kussen heb ik ook, kost ook niet veel..

Nat pak, of goretex laminaat pak van 1200 of meer euro of gewwon een fiets regenpak aan, zuigt zicht niet vol met water en neemt weinig ruimte in..

En de Big als reis/off road brommer is top als je er goed offroad mee kan rijden, maar als je dat niet kan en hem te zwaar vind dan wordt het hem niet :wink:

Enne KTM Adventure frame 1998, blok 2001, kabelboon en CDI enzo 2005, WP Extreme 50mm voorvork, redelijk onderhouden en nooit rustig mee gereden inruilen met dichte portemonnee op de CRF? Heeft een knopje en een aantrapper, een subframe geschikt voor bagage , nu een 19 liter tank.
Trilt wel wat :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Leo »

zappa.suzuki schreef: Had ik je ergernissen gelijk benoemd :lol:
Dat kan geen toeval zijn. Dat moet door een leercurve ingegeven zijn.
Vrees dat iedere krampeer beginner dezelfde vouten maakt of een ervaren krampeerder begeleid hem / haar.
zappa.suzuki schreef: tja goede tent die snel staat kost centen, vooral die ik/we hebben, staat in 90seconden met de stokken buiten om de tent dus niet door de stof heen.. goed matje ook, dekenmodel slaapzak valt wel mee als ie niet voor de kou is, goed kussen heb ik ook, kost ook niet veel..
Ik probeer met het nieuwe budget ergens tussen mijn oude budget en dat van jou ( en je meisje ) uit te komen.
Jullie wonen in die spullen onderhand, ik maar een weekje of 2 per jaar.
zappa.suzuki schreef: Nat pak, of goretex laminaat pak van 1200 of meer euro of gewoon een fiets regenpak aan, zuigt zicht niet vol met water en neemt weinig ruimte in..
Check. Dat zijn de kosten niet. Actionman
zappa.suzuki schreef:En de Big als reis/off road brommer is top als je er goed offroad mee kan rijden, maar als je dat niet kan en hem te zwaar vind dan wordt het hem niet :wink:
Na een xr650r ook weer een BIG terug in de schuur ? Denk dat de chef dan aan de zuurstof moet :lol:
Ga de GSA klaar zetten voor het verre reizen met licht offroad. XR / CRF blijft voor korte reizen stevig offroad.
zappa.suzuki schreef:KTM ruilen op crf450x ?
Sorry, nog steeds geen positieve KTM gevoelens hier.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorvakantie topic

Bericht door de antrapper »

Oja, min 70 pk is meer dan lekker als je met reis bagage op pad wilt :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Edwin »

Tja, net 4000 km probleemloos gereden met de Big. Oké, heb mijn voorbereiding wel serieus genomen om mogelijke problemen uit te sluiten. Heb het zadel laten aanpassen met nieuw schuim en dekje en veel preventief vervangen. Heb heel de campinguitrusting moeten aankopen. Het moest compact, goed en licht zijn, dat waren mijn voorwaarden. Dank aan Zappa die ik af en toe om raad moest vragen inzake aankoop, goede tips gekregen van hem. Hoop dingen niet goedkoop, maar ook totaal geen klachten gehad tijdens het reizen en kamperen. Ik zie weinig verbeterpunten die ik de volgende keer anders zou doen. Ik heb gekozen voor een doorwaaipak ivm de warmte, samen met een regenoverall. Werkte prima en bleef lekker droog tijdens de buien. Op naar de volgende reis...

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Motorvakantie topic

Bericht door zappa.suzuki »

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef: Had ik je ergernissen gelijk benoemd :lol:
Dat kan geen toeval zijn. Dat moet door een leercurve ingegeven zijn.
Vrees dat iedere krampeer beginner dezelfde vouten maakt of een ervaren krampeerder begeleid hem / haar.
zappa.suzuki schreef: tja goede tent die snel staat kost centen, vooral die ik/we hebben, staat in 90seconden met de stokken buiten om de tent dus niet door de stof heen.. goed matje ook, dekenmodel slaapzak valt wel mee als ie niet voor de kou is, goed kussen heb ik ook, kost ook niet veel..
Ik probeer met het nieuwe budget ergens tussen mijn oude budget en dat van jou ( en je meisje ) uit te komen.
Jullie wonen in die spullen onderhand, ik maar een weekje of 2 per jaar.
zappa.suzuki schreef: Nat pak, of goretex laminaat pak van 1200 of meer euro of gewoon een fiets regenpak aan, zuigt zicht niet vol met water en neemt weinig ruimte in..
Check. Dat zijn de kosten niet. Actionman
zappa.suzuki schreef:En de Big als reis/off road brommer is top als je er goed offroad mee kan rijden, maar als je dat niet kan en hem te zwaar vind dan wordt het hem niet :wink:
Na een xr650r ook weer een BIG terug in de schuur ? Denk dat de chef dan aan de zuurstof moet :lol:
Ga de GSA klaar zetten voor het verre reizen met licht offroad. XR / CRF blijft voor korte reizen stevig offroad.
zappa.suzuki schreef:KTM ruilen op crf450x ?
Sorry, nog steeds geen positieve KTM gevoelens hier.
We leven er helaas niet in :( Maar jouw leercurve gaat kennelijk ook snel :wink:
Goed slapen op een goed matje is het begin, die kost ongeveer 2 x in een hotel... als je zo rekent ben je gauw uit de kosten, je kan nu rustig marktplaats in de gaten houden en goeikoop kopen wat je nodig hebt voor de volgende trip :wink:

Hmm we willen je chef niet aan het zuurstof hebben dus geen Big meer voor jou! :lol:

En zou voor wat jij net gedaan hebt ook niet de KTM genomen hebben :lol:

@ Edwin, blij dat je wat aan mn tips hebt gehad!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Leo »

zappa.suzuki schreef: Goed slapen op een goed matje is het begin, die kost ongeveer 2 x in een hotel... als je zo rekent ben je gauw uit de kosten, je kan nu rustig marktplaats in de gaten houden en goeikoop kopen wat je nodig hebt voor de volgende trip :wink:
Matje wat ik gekocht had was perfect om op te liggen ( 10 cm dik selfinf. met R11 isolatie ) maar zo`n zo`n enorme grote rol dat de helft van mijn tas al vol zat.

Mijn grootste probleem bij slapen was :
1. het hoofdkussen dwz het gebrek aan een goede ondersteuning van mijn hoofd.
Lag op mijn motorkleding maar die hebben protectoren en dat is :evil: liggen.
2. de verkeerde slaapzak kwa vorm en kwa warmte ( M90 ging niet meer mee vanwege ruimtegebrek :( )

Heb dus wat nachtjes boven op de berg wakker gelegen.

Maar idd ben er ingestapt om te leren kramperen en bijna verdronken maar ga het toch weer proberen maar nu met beter materiaal want van die TET routes komen toch wel erg mooie foto`s van op FB.

Misschien als BIGclub ( in kleine groepjes ) eens een stuk van TET doen ?
Nl ( komt langs Gieterveen 8) ) / Engeland / Belgie / Frankrijk / Italie / Noorwegen / zweden.......

zappa.suzuki schreef: Hmm we willen je chef niet aan het zuurstof hebben dus geen Big meer voor jou! :lol:
Zeg geen "nooit geen BIG meer"........... de XR is ook weer terug gekomen :wink:
En hetzelfde bij KTM. Als ze morgen en superenduro / adventure voor mijn huis zetten zeg ik echt geen "nee" 8)
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Leo »

Vandaag samen met de Antrapper in de wondere wereld der reistententjes gedoken :verliefd: bij de Wit in Skijndel.
Vond daar een een persoonstentje van 950 gram en pakmaat broodtrommel voor 449 euro :shock:
Hans ging er vandoor met eentje van 89 euro / 2 kilo pakmaat 1/2 bruin brood
Ik wacht nog eens even tot de sale begint 8)
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorvakantie topic

Bericht door de antrapper »

Nou nog ff tijd maken :mrgreen:
Bijlagen
High_Peak_Sparrow_Zelt_oliv_rot[500x500]-800x800.jpg
High_Peak_Sparrow_Zelt_oliv_rot[500x500]-800x800.jpg (34.75 KiB) 2123 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Commuter
Berichten: 46
Lid geworden op: ma jan 29, 2018 01:30

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Commuter »

https://nl.aliexpress.com/item/NatureHi ... 4c4dVmHGaw

Die tent heb ik gekocht voor de vakantie pyreneeen over twee weken. Heb er niet in geslapen (in de 2persoons variant wel) maar wel opgezet en het is echt een mooie tent.
Super licht (1300gr), snel opgezet, vrijstaand (haringen niet per ce nodig) en de mogenlijkheid enkel de binnentent op te zetten is fijn voor wildcamperen in warme landen.
Is ook een stuk goedkoper :P

Afbeelding
Afbeelding
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Re: Motorvakantie topic

Bericht door BIG88 »

ik heb altijd tentjes gehad met iets van een voortentje.
maar heb dan ook meestal gekampeert bij off road ritten, en dan wil je de laarzen en broek echt niet in je slaaptent.
kilotje en 5 minuten opzettijd meer, maar wel een hoop ruimte en nog steeds erg kleine pakmaat.
en had altijd een paar liter olie mee die voor 90 % bij mijn collega rijders verdween omdat ze dachten dat hun brommert geen olie zou verbruiken :twisted:
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Leo »

BIG88 schreef:en had altijd een paar liter olie mee die voor 90 % bij mijn collega rijders verdween omdat ze dachten dat hun brommert geen olie zou verbruiken :twisted:
:lol: wat een sukkels die dat denken :lol: Gelukkig ken ik ze niet :oops:

Maar daarom had ik er ook een met voortent aangeschaft maar tijdens deze reis geen voordeel van gehad.
Dus extra stok mee , extra tent binnen en buiten , extra grondzeil dus weer extra gewicht en tijd ... en niet te vergeten extra rits en dus regelmatig klem zitten in het voorportaal met mijn 2 meter adonisch lijf :evil:

Volgende normale reistent zit geen voorportaal meer aan en zal meer model commuter tent zijn.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorvakantie topic

Bericht door de antrapper »

Het is meer, zoek je een slaaptent of een woontent ? :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Edwin »

Ik ga voor wat comfort. De laatste reis veel regen gehad, en dan is een beetje ruimte erg lekker. En zoals al gezegd, je natte vieze zooi wil je níet naast je slaapzak hebben, ook al ruikt het bij mij naar roosjes. Op- en afbreken binnen-tent en dan buiten-tent in de stromende regen vind ik ook niets, in 1 keer heeft mijn voorkeur.
Laatst deze aangeschaft, incl extra op maat gemaakt grondzeil na zien van filmpje. Paar keer getest en werk perfect.

https://youtu.be/oKnEyO2Y3d4
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Leo »

De grootste reden dat ik naar travel light wil is dat ik NOOIT meer deze vulkaan achterop de motor wil hebben :

Afbeelding

En als ik weer meerdere dagen ga reizen heb ik me voorgenomen om of om de regen heen te rijden mbv buienradar of zoiets te zoeken aan het einde van de rijdag :
Afbeelding
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorvakantie topic

Bericht door de antrapper »

Waar is het avontuur ? :mrgreen:

Zet die maar op je lijstje
https://www.motor-forum.nl/forum/list_m ... ina-1.html
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Edwin »

@commuter
Die tent heb ik gekocht voor de vakantie pyreneeen over twee weken. Heb er niet in geslapen (in de 2persoons variant wel) maar wel opgezet en het is echt een mooie tent.
Zeker een leuke tent voor het geld. Apart dat bij de 1 persoonstent er geen "footprint" bij zit, en bij de 2 persoon weer wel. Maar voor de motor lekker licht en klein.
is fijn voor wildcamperen in warme landen.
Is ook een stuk goedkoper :P
In Frankrijk even kijken naar camping municipal. Zijn eenvoudig zonder poespas, maar je kan er wel normaal naar de wc en even lekker douchen. Kosten zijn rond de 8 euro.

Heel veel plezier met de trip en deel je ervaringen hier

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
Commuter
Berichten: 46
Lid geworden op: ma jan 29, 2018 01:30

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Commuter »

Er zit wel een footprint bij hoor, valt makkelijk op te rollen bij de verpakking van de tent.

Bedankt voor de tip! Vrijdag is het plan te vertrekken maar ik zit ene beetje met mijn handen in mijn haren omdat mijn carbs nog goed afgesteld moeten worden en ik heb nog geen andere maten sproeiers... Had ik eerder wel even een setje van kunnen bestellen.
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Leo »

Vandaag was er een footprintmieting op grote hoogte van de Postbank waar het prototiepe "De Apeldoorn" werd getest op : " tent uitpakken en opzetten in een extreem weinig zuurstof omgeving"

Men had er een speciaal plekje voor afgehuurd langs het wielren / trimparcour en voor de zekerheid 2 kwaliteitsproducten als afzetting gebruikt zodat eenieder goed kon zien wat er gaande was.

Afbeelding

Binnen 2 seconden zouden ze de buiten tent opgezet hebben als het niet zo enorm gewaaid had op 4500 meter hoogte.
Het werden dus helaas een 20 tal minuten met veel ge :evil: :evil: .

Toen dat eindelijk gelukt was kwam het gevecht met de binnentent ophangen.

Die binnentent hing pas na een half uur inclusief hulp van een leuke trimster

Afbeelding

En alhier is het wonder "de Apeldoorn" te aanschouwen in volle glorie :

Afbeelding

Toen de footprintmieting geslaagd was werd er al boxing afscheit genomen en zag ik dat ik dat mijn Freund toe is aan nieuw lucht in de banden en ventieldoppen. Zal wennen zijn om na zoveel km`s samen mijn maatje 5 minuten te moeten missen voor zijn 1e grote beurt sinds zijn aanschaf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorvakantie topic

Bericht door de antrapper »

Mijn manager neemt nog wel even contact met je op over de kosten van de fotorechten :evil:
Maar dit tentje heeft de potentie van een 5 min tentje, nu ik de techniek onder de knie heb, na grondige analyse van het te volgen protocol voor de erectie
en de binnen tent er nu vast in, en het feit dat 3 haringen voldoende zijn, en tot slot mijn slanke lichaam staat borg staat dat tot 9 bft de tent
op zijn plek blijft.
Kortom een nette slaapplek :mrgreen:




Oja, dat footprint ding, daar moet ik nog even een grondige analyse op loslaten. :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Ouwe Reus »

Ik zie het liefst dit soort tenten.
Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Re: Motorvakantie topic

Bericht door MANUS-3000 »

Ouwe Reus schreef:Ik zie het liefst dit soort tenten.
Er mankeer iets aan de manier waarop je focust ben ik bang :lol:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Motorvakantie topic

Bericht door futurist »

:D :) :D
MANUS-3000 schreef:
Ouwe Reus schreef:Ik zie het liefst dit soort tenten.
Er mankeer iets aan de manier waarop je focust ben ik bang :lol:
:D :D :D
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5847
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Re: Motorvakantie topic

Bericht door Leo »

Ouwe Reus schreef:Ik zie het liefst dit soort tenten
Zeg Ouwe Reus.............Ik heb jouw foto ff scherp gesteld maar volgens mij wordt het rap tijd dat je met de BIG weer eens frisse lucht gaat scheppen

Afbeelding

Want een oranje tent kan echt niet he
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorvakantie topic

Bericht door de antrapper »

Even een foto uit mijnnentent van binnen uit. :roll:
Bijlagen
received_684820568383738.jpeg
received_684820568383738.jpeg (36.5 KiB) 1877 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie