Je zadel is doorgezeten / te laag / te hoog / te zacht maakt niet uit maar je wilt iets anders maar dan voor een leuke prijs
( we blijven biggers he )
In mijn geval een extra zadel gekocht wat hoger was dan ori.
Helaas vergat de verkoper erbij te zeggen dat het schuim doorgezeten was dus zat ik uiteindelijk op de bodemplaat en dus lager als ori.
Benodigdheden:
- electrisch broodmes
- vervangend schuim
- spuitbus lijm
- lamellenschijf voor op de schuuptol ( incl stofmasker !!! )
- grove ijzervijl voor de finetuning
- plastic
- tacker 6 MM nieten ( grotere nieten maken je hand / vingers ook vast aan de bodemplaat )
Je pakt het foute zadel en haalt daar het deel uit wat je niet aanstaat. Laat indien mogelijk het overige zitten voor een perfecte pas met de bodemplaat want dat scheelt je avonden klooien
Je snijdt de juiste breedte uit de lap SG120 ( ik kocht iets meer voor meerdere projecten in de toekomst )
Je lijmt de op maat gemaakt delen in ( let op de gebruiksaanwijzing op de lijmbus )
Vervolgens ga je met het broodmes en de lamellen schijf ( EN STOFMASKER ) en ijzervijl in de BUITENLUCHT het nieuwe deel op maat maken. Plastic erover tegen de regen en dekje er op schieten met tacker
Dit was een op maat dekje maar ik heb op de enduro een lap suede op MP gescoord en die erop gemikt. Minder mooi maar heel doeltreffend
Nu heb je het zadel op jouw maat en .... euro bespaard ( die in mijn geval een dag later naar het eigen risico konden van de zorgverzekering )
Doe het nog 1 keer voor
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
ff voor de duidelijkheid... je vinger vast geniet? auw...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Contacteer:
Ik stel mij voor...
- dekje vasttrekken, vinger aan andere kant, nietje afvuren...nietje ontmoet vinger...eigen risico voldaan!
Troost je Leo, je bent niet de enige
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20100430_098
Assumption is the mother of all fuck ups
Leuk om te zien dat je met zoveel vertrouwen je collector item hebt beetgepakt
Kheb het eindresultaat gezien, mooi werk Leo.
Kheb het eindresultaat gezien, mooi werk Leo.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Bij mijn eerste zadelproject............way back in the zero`s ......... had ik 11 mm nieten liggen en ik dacht "dat gaat lukken". Dus niet.
Ik weet hoe die meneer op de brancard zicht voelt. Gelukkig kon ik mijn vinger zelf loshalen.
Bloeien jonguh.
Maar na een paar zadelprojecten durf ik trots te zeggen dat het er nog steeds niet uitziet maar wel lekker voelt aan de bips en bijna geen drol kost en daar gaat het om hier in de bigclub
Hoop dat ik jullie met de plaatjes erbij van dienst kan zijn bij een mogelijk zadelprojectje.
Misschien haal ik na 15 jaar ook een keer de technische tips afdeling hiermee
@OR : de old timer gaat langzaam klaar gezet worden voor de grote reis.
Iedere keer een kleine mod en het zadel was deze keer aan de beurt.
Ik weet hoe die meneer op de brancard zicht voelt. Gelukkig kon ik mijn vinger zelf loshalen.
Bloeien jonguh.
Maar na een paar zadelprojecten durf ik trots te zeggen dat het er nog steeds niet uitziet maar wel lekker voelt aan de bips en bijna geen drol kost en daar gaat het om hier in de bigclub
Hoop dat ik jullie met de plaatjes erbij van dienst kan zijn bij een mogelijk zadelprojectje.
Misschien haal ik na 15 jaar ook een keer de technische tips afdeling hiermee
@OR : de old timer gaat langzaam klaar gezet worden voor de grote reis.
Iedere keer een kleine mod en het zadel was deze keer aan de beurt.
-
-
Goed bezig!