Vervanger voor MEFO stonemaster gevonden

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Leo

Hoi allen,

Als grote fan van de Mefo Stonemaster baalde ik als een stekker dat die er alleen in 17 en 18 inch is.
Ben ik nu tegen een Mitas aangelopen die de bijnaam "stone king " heeft en een flinke slok op een borrel goedkoper is :toost:

Mitas C-02

MITAS C02 STONE KING
A tyre for rear wheels, very good riding properties on harder terrains. DOT and ECE Regulation No.75 approved

Extremely durable rear trail/sport tyre
Hard, rocky terrain
DOT approved
80% dirt, 20% road.
dhc6

Idd mooi bandje, mag je er op de weg mee "gezien" worden? Oftewel DOT?

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki

Zo te zien wel, maar de noppen liggen wel op 1 rij dus lekker de bocht induiken en dan als je lekker dwars gaat begint ie weg te slaan...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

dhc6 schreef:Idd mooi bandje, mag je er op de weg mee "gezien" worden? Oftewel DOT?
R

MITAS C02 STONE KING
A tyre for rear wheels, very good riding properties on harder terrains. DOT and ECE Regulation No.75 approved

Extremely durable rear trail/sport tyre
Hard, rocky terrain
DOT approved
80% dirt, 20% road.

Voor 49 euro bij junior thuis ( indien François Hollande er meer voor vraagt )
Leo

zappa.suzuki schreef:Zo te zien wel, maar de noppen liggen wel op 1 rij dus lekker de bocht induiken en dan als je lekker dwars gaat begint ie weg te slaan...
Zojuist een C-02 besteld voor in lapland dus na de ritten daar kan ik je vertellen hoe vaak i weg geslagen is.
Ik koop voor de Lap altijd een hagelnieuwe band met lange noppen zodat ik op de laatste dag nog voldoende nop over heb.

C-02 Review
Rammelbak

zappa.suzuki schreef:Zo te zien wel, maar de noppen liggen wel op 1 rij dus lekker de bocht induiken en dan als je lekker dwars gaat begint ie weg te slaan...
Ik kan even geen beeld vormen wat je met 'op één rij' bedoelt. Is dat in de omtrek, of dwars op de band? En bedoel je het wegslaan in de bocht voor offroad of asfalt?

Is er een soort overzicht van wat de verschillende noppenvormen voor effect hebben in het veld?
:zwaaien:
Rammelbak

Na het lezen van de reviews die Leo postte, snap ik na het zien van één van de foto's bij een review wat je bedoelt.

Afbeelding

In dit zijaanzicht viel me bij de achterband op dat ze dwars op de band in lijn staan, dus er is elke keer een stukje rubber-lucht-rubber-lucht enz. Ik snap 'm :idea:
Leo

Eigenlijk is het niet zo moeilijk hoor:

Dit is noppen op 1 rij

Afbeelding

En hier liggen ze dwars

Afbeelding

En dan kan je zelf wel bedenken welke het lekkerste rijden denk ik.
Ouwe Reus

Ach, als je maar in je nopjes bent :P
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak

Leo, wat voor zoektermen gebruik jij in hemelsnaam om zulke resultaten te krijgen?!?! :shock:

Wel verhelderend :wink: En ik kon bijna weer van m'n avondeten genieten :P
MANUS-3000

Als ik naar noppen google krijg ik heel wat anders te zien :lol:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
frankn

Rammelbak schreef:Leo, wat voor zoektermen gebruik jij in hemelsnaam om zulke resultaten te krijgen?!?! :shock:

Leo hoeft niet te googelen,
dit komt uit z'n privécollectie.... :shock:

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist

frankn schreef:
Rammelbak schreef:Leo, wat voor zoektermen gebruik jij in hemelsnaam om zulke resultaten te krijgen?!?! :shock:

Leo hoeft niet te googelen,
dit komt uit z'n privécollectie.... :shock:

:toost: :toost: :toost:
dat gevoel heb ik ook wel eens indedaad

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Zo, die kan int schap voor de Lapland 2016 tour.
C-02.jpg
Leo

Hoppa ! .....en de volgende bestelling gaat vanavond geplaatst worden
( 17 inch bandje voor de koning van lapland )

Misschien moet Futurist maar eens kijken of hij een groupbuy kan bewerkstelligen
zappa.suzuki

Ik hoop maar dat je niet langzaam dwars op een gladde helling moet rijden met die band...
Leo

zappa.suzuki schreef:Ik hoop maar dat je niet langzaam dwars op een gladde helling moet rijden met die band...
Dwars ? Dan kan je niet rijden en zal je in de lap nooit boven komen.
Wij rijden daar recht omhoog / recht omlaag.
C-02.jpg
20mm nop int midden dus raggen met die bak in de Lap
C-02A.jpg
Rammelbak

Zappa, je maakt me wel nieuwsgierig naar wat jouw bandenkeus zou zijn voor Lap. Ga je trouwens op de Big, of met de KTM op een aanhanger?
zappa.suzuki

De KTM gaat op de aanhanger naar Lap en met een Michelin AC10 achterband er onder en op t reserve wiel een K760, heb gehoord dat die 2 daar erg snel slijten maar het terrein daar schijnt te zijn als in de Spaanse Pyreneeën en heb daar toch een week gedaan met een half versleten K760 waaronder wat vol gas riten op bochtige kust weggetjes.

Beide banden gaan bij mij ongeveer 2000km mee met redelijk wat snelweg km's, dan is hij nog niet glad maar zit er nog ongeveer 0.5cm nop op.
Ben benieuwd hoe lang ze mee gaan in Lap, ze zijn beide al eens lekker warm geworden op de weg wat het rubber taaier zou kunnen maken, ik weet dat Leo en zn maten nooit op de snelweg komen en daar met nieuwe banden heen gaan, misschien verklaard dat hun snelle slijtage.
Ik rij offroad met de KTM op 0.8 bar in de banden.
Met mijn banden kan je op nat gras rijden parallel op een helling rijden, ook zijdelingse grip op een gladde geul bij langzame snelheden, de stonemaster en andere banden met de noppen op 1 rij glijden dan weg en slaan ook snel door bij het driften in een bocht, ga je te dwars dan is de grip ineens een stuk minder, ik hou daar niet van.

Als het in Lap is zoals in Spanje kan je met droog bijna met een wegband rijden, als t nat op steen heb je ook geen agressieve nop nodig, maar ik ken ook de Franse klei met gravel er door heen, droog kan het met een grove wegband, als t nat is heb je een hele agressieve nop nodig en dan nog moet je goed oppassen, dan wil je de K760 die heeft meer grip bij nat, de AC10 heeft bij droog meer grip in de bocht.
Leo

En hoppa, volgende bandje binnen.
17 inch voor de koning van lapland die het bandje gaat testen onder zijn BIGlight
Als Zappa het bandje komt ophalen op de weg naar Lapland kan i proefondervinderlijk ter plekke beslissen of het wel /niet iets is voor de toekomst.
Bandje Rene a.jpg
dhc6

De E09 Dakar is nog lang niet op dus kan ie ook met de Braboos meekomen, geen haast mee. Is voor reserve.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Rammelbak

Het is even worstelen, maar dan heb je ook wat :wink: :toost:

Hoe bevalt die band in Lapland nu hij er eenmaal goed om ligt? En hoe is die in vergelijking met de Stonemaster?
dhc6

Doet het overal redelijk, Stonemaster is beter in modder maar daar heb ik niet vaak mee te maken. Op de harde gravel/zand paden veel grip, ook nat gras gaat goed.

Is nog niet halverwege slijtage maar zoals je weet rij ik als een ouwe l....

R
zappa.suzuki

Als de Stonemaster t beter doet dan de E09 in de modder dan weet ik genoeg :wink:
Mijn keus voor banden is makkelijk, ik heb voor de Big 3 sets wielen en voor de KTM ook, rij graag door en heb graag goede grip op de weg en op t zand, Big voor op de weg en KTM op t zand, kan in NL offroad aardig doorknallen en wil dan grip en een redelijke slijtage en remvermogen, ook op de weg.

@ Rammelbak, jij kijkt volgens mij naar een wereld reisband, dan denk je aanTKC80 E09 en dergelijke :wink:
Leo

zappa.suzuki schreef:Als de Stonemaster t beter doet dan de E09 in de modder dan weet ik genoeg :
Ik normaal ook maar stonemaster is niet in 19 inch en zo begon de zoektocht.

Als de C-02 het naar behoren doet lach ik me een breuk voor meer als 20 euro minder per band.
Zoniet heb ik een bandje af te raggen. Win -win :mrgreen:
Plaats reactie