Als grote fan van de Mefo Stonemaster baalde ik als een stekker dat die er alleen in 17 en 18 inch is.
Ben ik nu tegen een Mitas aangelopen die de bijnaam "stone king " heeft en een flinke slok op een borrel goedkoper is
zappa.suzuki schreef:Zo te zien wel, maar de noppen liggen wel op 1 rij dus lekker de bocht induiken en dan als je lekker dwars gaat begint ie weg te slaan...
Zojuist een C-02 besteld voor in lapland dus na de ritten daar kan ik je vertellen hoe vaak i weg geslagen is.
Ik koop voor de Lap altijd een hagelnieuwe band met lange noppen zodat ik op de laatste dag nog voldoende nop over heb.
zappa.suzuki schreef:Zo te zien wel, maar de noppen liggen wel op 1 rij dus lekker de bocht induiken en dan als je lekker dwars gaat begint ie weg te slaan...
Ik kan even geen beeld vormen wat je met 'op één rij' bedoelt. Is dat in de omtrek, of dwars op de band? En bedoel je het wegslaan in de bocht voor offroad of asfalt?
Is er een soort overzicht van wat de verschillende noppenvormen voor effect hebben in het veld?
Na het lezen van de reviews die Leo postte, snap ik na het zien van één van de foto's bij een review wat je bedoelt.
In dit zijaanzicht viel me bij de achterband op dat ze dwars op de band in lijn staan, dus er is elke keer een stukje rubber-lucht-rubber-lucht enz. Ik snap 'm
De KTM gaat op de aanhanger naar Lap en met een Michelin AC10 achterband er onder en op t reserve wiel een K760, heb gehoord dat die 2 daar erg snel slijten maar het terrein daar schijnt te zijn als in de Spaanse Pyreneeën en heb daar toch een week gedaan met een half versleten K760 waaronder wat vol gas riten op bochtige kust weggetjes.
Beide banden gaan bij mij ongeveer 2000km mee met redelijk wat snelweg km's, dan is hij nog niet glad maar zit er nog ongeveer 0.5cm nop op.
Ben benieuwd hoe lang ze mee gaan in Lap, ze zijn beide al eens lekker warm geworden op de weg wat het rubber taaier zou kunnen maken, ik weet dat Leo en zn maten nooit op de snelweg komen en daar met nieuwe banden heen gaan, misschien verklaard dat hun snelle slijtage.
Ik rij offroad met de KTM op 0.8 bar in de banden.
Met mijn banden kan je op nat gras rijden parallel op een helling rijden, ook zijdelingse grip op een gladde geul bij langzame snelheden, de stonemaster en andere banden met de noppen op 1 rij glijden dan weg en slaan ook snel door bij het driften in een bocht, ga je te dwars dan is de grip ineens een stuk minder, ik hou daar niet van.
Als het in Lap is zoals in Spanje kan je met droog bijna met een wegband rijden, als t nat op steen heb je ook geen agressieve nop nodig, maar ik ken ook de Franse klei met gravel er door heen, droog kan het met een grove wegband, als t nat is heb je een hele agressieve nop nodig en dan nog moet je goed oppassen, dan wil je de K760 die heeft meer grip bij nat, de AC10 heeft bij droog meer grip in de bocht.
En hoppa, volgende bandje binnen.
17 inch voor de koning van lapland die het bandje gaat testen onder zijn BIGlight
Als Zappa het bandje komt ophalen op de weg naar Lapland kan i proefondervinderlijk ter plekke beslissen of het wel /niet iets is voor de toekomst.
Doet het overal redelijk, Stonemaster is beter in modder maar daar heb ik niet vaak mee te maken. Op de harde gravel/zand paden veel grip, ook nat gras gaat goed.
Is nog niet halverwege slijtage maar zoals je weet rij ik als een ouwe l....
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Als de Stonemaster t beter doet dan de E09 in de modder dan weet ik genoeg
Mijn keus voor banden is makkelijk, ik heb voor de Big 3 sets wielen en voor de KTM ook, rij graag door en heb graag goede grip op de weg en op t zand, Big voor op de weg en KTM op t zand, kan in NL offroad aardig doorknallen en wil dan grip en een redelijke slijtage en remvermogen, ook op de weg.
@ Rammelbak, jij kijkt volgens mij naar een wereld reisband, dan denk je aanTKC80 E09 en dergelijke