Hallo,
Ik ben al een flinke tijd in het bezit van een DR BIG 800 uit 1992. Met zo’n 40.000 km op de teller.
Heb op enig moment 2 ½ jaar geen gebruik gemaakt van de fiets (2010 – 2013).
Ben op enig moment eind 2013 met een vriend aan het sleutelen / herstellen geslagen en alles weer opgelapt.
De bedoeling om in 2014 met camper en aanhanger naar Noorwegen te gaan en daar lekker te toeren.
Bij het oplappen o.a. de carburateur uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer er op gezet. Was wel wat vuil.
Daarnaast; nieuwe ketting, tandwielen, nieuwe banden, tank gereinigd, nieuwe (originele) uitlaat, olie, oliefilter, bougies, slangetje hier en daar e.d.
Alles was op tijd klaar en ben voordat ik op vakantie ging 4 weken aan het rijden geweest in NL. Alles ging goed liep als een zonnetje ….
Totdat hij ineens begon te stotteren/haperen.
Carburateur er opnieuw uitgehaald en schoongemaakt en alles liep weer goed.
Na 300 km weer de haperingen/stotteren. Op dat moment zaten we inmiddels in Zweden.
Nogmaals de caburateur schoongemaakt. Helaas geen goed resultaat. Nog steeds stotteren. Vooral tussen de 2.500 en de 4.500 toeren.
In Oslo naar de Suzuki dealer geweest klacht omschreven Na een dag kon ik alles weer ophalen.
Er waren nieuwe bougies in gezet, nieuw luchtfilter en reinigen van carburateur en afstellen hiervan.
Dat heeft ongeveer 50 km goed gelopen en weer is het stotteren/haperen terug gekomen.
Terug gaan naar dealer was geen optie omdat we inmiddels met camper verder waren gereisd.
Terug in NL motor in loods gezet. Vanaf september vorig jaar tot april geen tijd gehad om te sleutelen. In mei van dit jaar opnieuw carburateur schoongemaakt.
Nog steeds stotteren/haperen.....
Carburateur heb ik 4 weken geleden los naar Goedhart motoren in Bodegraven (o.a. Suzuki dealer) gebracht. Daar is ie ultrasoon gereinigd, revisiesetjes in gezet en afgesteld.
Thuis de carburateur er terug in gezet en vol verwachting gaan rijden.
Nog steeds stotteren / haperen. (vanaf 2.500 t/m 4.100 toeren, daarboven nu wel goed lopen)
De motor 3 weken geleden in z’n geheel weggebracht met de beschrijving wat er mis is.
“Loopt stationair goed, trekt goed op/door. Op snelweg rond de 100 km (4.100 toeren) haperingen (alsof ie op z’n reserve gaat maar toch weer net niet..)
in het gebied rond 2.500 toeren (50 km in de stad in z’n 4) dan hele erge haperingen/bokken”.
Bij Goedhart is de vacuumslang vervangen (bleek gescheurd) en er zijn (weer) nieuwe bougies ingezet + de linker bougie kabel bleek wat los op het kapje te zitten en is vast(er) gezet.
En toch weer wat o ringetjes in carburateur vervangen (garantie en geen uren in rekening gebracht). Volgens motorzaak zou ie nu als een zonnetje moeten lopen.
Proef gereden, op 100 km (4000 toeren) en hoger liep ie idd beter zonder haperen en bij gas bijgeven ook geen haperingen. Kortom boven de 4000 toeren prima !
maar wegrijden (koud) met de choke uit = stotteren/haperen/happen,
op de lagere toeren 2.500 tot 3.500 = ook stotteren/haperen. File rijden of stadritten dan dus gewoonweg ergerlijk ! Om gek van te worden.
Het is niet weersafhankelijk want dit gebeurt zowel bij droog als bij nat weer.
Motor uiteraard weer terug gebracht naar motorzaak en aangegeven wat er na de behandeling als resultaat is opgeleverd.
Overigens: Choke uittrekken tijdens het rijden levert geen beter of slechter beeld op. Met de tankdop open rijden levert ook geen verandering op. Stationair draait ie goed. Slaat niet af.
Opnieuw bij Goedhart onder handen genomen. Opmerkingen van monteur deze keer op de bon : “Sproeierbezetting gecontroleerd en geen bijzonderheden gevonden,
Diverse stekker verbindingen gecontroleerd en de stekker van de voedingsdraad van de bobine juist gemonteerd. Uitgebreide proefrit gemaakt zonder opmerkingen.”
Deze 5 uren vielen gelukkig onder garantie dus geen extra kosten gelukkig.
MAAAR
Net gereden en rustig gelijkmatig rijden (stadsrit) en geleidelijk optrekken, jawel…. haperen en happen. Kortom nog steeds niet verholpen. Stationair draait ie goed. Slaat niet af.
Ga er uiteraard weer mee terug naar Goedhart en dan maar een rit MET de monteur achterop maken zodat ik zeker weet dat hij hetzelfde ervaart als ik voordat hijaan de slag gaat.
Wel iets om errug chagrijnig van te worden.
Heeft iemand suggesties ?
De weg via de dealer is moeizaam en heeft nog geen goed resultaat opgeleverd.
Ik ben niet onhandig en leer snel maar heb weinig ervaring met technisch-sleutelen. Wel al veel zelf gedaan aan de motor onder begeleiding van iemand met véél meer ervaring dan ik.
Ben niet bang om dingen uit te proberen of aan te pakken. Zit nu toch wel een beetje vast.
Zoals jullie zien is het een heel verhaal geworden (sorry), maar dat is in een poging om een goed beeld neer te zetten.
Heb geen zin om nog veel meer euri’s naar een motor zaak weg te brengen maar probleem wil ik wel opgelost hebben natuurlijk.
Ben dus op zoek naar tips voor dingen die ik in ieder geval zelf nog kan doen op basis van jullie ervaringen.
Iemand gaf de suggestie dat het misschien aan de bobine zou kunnen liggen of dat de kleppen gesteld moeten worden,
dat dat ook nog een oorzaak van het stotteren/haperen zou kunnen zijn. Klopt dat ?
Wat het kleppen stellen betreft, dat heb ik nog nooit gedaan, is daar een handig handboekje/beschrijving/stappenplan voor waar allemaal op te letten ?
Kan denk ik geen kwaad om het sowieso weer eens een keer te doen.
Of wellicht de balansketting die dit kan veroorzaken ? En is hier een handleiding/beschrijving/stappenplan van ?
Kortom alle tips en ideeën zijn van harte welkom om weer stottervrij/haper vrij te kunnen rond rijden want het blijft een fijn ding om op rond te rijden (als ie niet hapert/stottert).
Alvast bedankt
Hoi
XiniX
Haperen/stotteren DR
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Welkom XiniX!
Dat zijn nare storingen
Een dealer is hier vaak teveel tijd en moeite aan kwijt om het goed op te lossen. Het zal aankomen op je eigen vermogen tot redeneren en analyseren en vooral geduld
ALLEREERSTE STAP: download de bestanden op deze site! Met een werkplaatshandboek tot je beschikking zoekt het een stuk gemakkelijker. Het boek is voor de DR 750 met achterin de wijzigingen per modeljaar.
Even hardop denkend. Je carburateurs zijn ondertussen bijna helemaal nieuw. Wat wel belangrijk is, is het O-ringetje dat de zitting van de vlotternaald op zijn plek houd. Dit gooit heel je carb in de war als dit oud en slecht is. Hoe is dat bij jouw carbs? Hoe staat het met de kleinste kl*te sproeiertjes die erg onopvallend zijn maar wel veel effect hebben? Ouwe Reus kan hier vast wat aan toevoegen.
Verder zit er weinig in een carb wat van het één op het andere moment slecht lopen kan veroorzaken. Slijtage in een carb geeft vaak geleidelijk storing. Hoe staat het met de rubbers tussen cilinderkop en carb, en de rubbers tussen carb en luchtfilterhuis? Oud en droogtescheurtjes geven gekke verschijnselen. Controle kan ook door de motor te laten lopen en met b.v. remreiniger over de rubbers te spuiten. Als er kleine scheurtjes in zitten dan kan de remreiniger er doorheen en zal het toerental van de motor veranderen.
Dit is zomaar het eerste wat in me opkomt. Natuurlijk zijn er legio andere mogelijkheden, genoeg om uit te kiezen
Hoeveel kilometer is de motor in je bezit en wat voor onderhoud heb je in die periode gedaan? Ik denk niet dat het met het stotteren te maken heeft, maar klepspeling nakijken staat elke 6000km voor in het WPHB...
Dat zijn nare storingen

ALLEREERSTE STAP: download de bestanden op deze site! Met een werkplaatshandboek tot je beschikking zoekt het een stuk gemakkelijker. Het boek is voor de DR 750 met achterin de wijzigingen per modeljaar.
Even hardop denkend. Je carburateurs zijn ondertussen bijna helemaal nieuw. Wat wel belangrijk is, is het O-ringetje dat de zitting van de vlotternaald op zijn plek houd. Dit gooit heel je carb in de war als dit oud en slecht is. Hoe is dat bij jouw carbs? Hoe staat het met de kleinste kl*te sproeiertjes die erg onopvallend zijn maar wel veel effect hebben? Ouwe Reus kan hier vast wat aan toevoegen.
Verder zit er weinig in een carb wat van het één op het andere moment slecht lopen kan veroorzaken. Slijtage in een carb geeft vaak geleidelijk storing. Hoe staat het met de rubbers tussen cilinderkop en carb, en de rubbers tussen carb en luchtfilterhuis? Oud en droogtescheurtjes geven gekke verschijnselen. Controle kan ook door de motor te laten lopen en met b.v. remreiniger over de rubbers te spuiten. Als er kleine scheurtjes in zitten dan kan de remreiniger er doorheen en zal het toerental van de motor veranderen.
Dit is zomaar het eerste wat in me opkomt. Natuurlijk zijn er legio andere mogelijkheden, genoeg om uit te kiezen

Thanks Rammelbak voor je snelle reactie,
Nare storingen idd..... en het puzzelen zie ik als een hobby en geduld heb ik wel alleen soms loop je vast. Vaak door onvoldoende ervaring en dan wordt iets al gauw een "black box"....
Zal de aangegeven bestanden zo even downloaden, printen (lang leve het digitale paper-less tijdperk) en bestuderen.
Heb morgen een afspraak met het motorcentrum om een rit te maken met de monteur die aangaf dat alles goed liep ! Ze zien het
gelukkig als een garantie ding(etje).....
Zal de vraag stellen of ze het door jou aangegeven o-ringetjes ook wel hebben vervangen tijdens de schoonmaak en hetplaatsen van de revisiesetjes. Datzelfde geldt voor de kleinste kl*te sproeiertjes, zal ik ook navragen.
Hoe geleidelijk is geleidelijk
? was ook in de veronderstelling dat er weinig is dat van het een op het andere moment stuk gaat of slecht lopen in een carburateur, maar wie ben ik (met weinig ervaring) ?
Wat de genoemde rubbers betreft, zal ik morgen eens testen/uitproberen. Heb remreiniger staan in de schuur dus dat komt goed.
Zal het resultaat sowieso laten weten.
Heb de motor zo'n 8000 km in het bezit en in het begin kleppen laten stellen. Motorcentrum gaf laatst overigens aan dat het pas om de 12.000 km hoeft.... zit nogal een verschil in (6000 km of 12000 km). Kan dus geen kwaad om dit sowieso een keer te doen (ook al heeft het misschien niet met het stotteren te maken).
Fijn om zo op ideëen geholpen te worden.
Resultaat van morgen bij motorcentrum zal ik je ook niet onthouden.
Grtz
XiniX
Nare storingen idd..... en het puzzelen zie ik als een hobby en geduld heb ik wel alleen soms loop je vast. Vaak door onvoldoende ervaring en dan wordt iets al gauw een "black box"....

Zal de aangegeven bestanden zo even downloaden, printen (lang leve het digitale paper-less tijdperk) en bestuderen.

Heb morgen een afspraak met het motorcentrum om een rit te maken met de monteur die aangaf dat alles goed liep ! Ze zien het
gelukkig als een garantie ding(etje).....
Zal de vraag stellen of ze het door jou aangegeven o-ringetjes ook wel hebben vervangen tijdens de schoonmaak en hetplaatsen van de revisiesetjes. Datzelfde geldt voor de kleinste kl*te sproeiertjes, zal ik ook navragen.
Hoe geleidelijk is geleidelijk

Wat de genoemde rubbers betreft, zal ik morgen eens testen/uitproberen. Heb remreiniger staan in de schuur dus dat komt goed.
Zal het resultaat sowieso laten weten.
Heb de motor zo'n 8000 km in het bezit en in het begin kleppen laten stellen. Motorcentrum gaf laatst overigens aan dat het pas om de 12.000 km hoeft.... zit nogal een verschil in (6000 km of 12000 km). Kan dus geen kwaad om dit sowieso een keer te doen (ook al heeft het misschien niet met het stotteren te maken).
Fijn om zo op ideëen geholpen te worden.
Resultaat van morgen bij motorcentrum zal ik je ook niet onthouden.
Grtz
XiniX
Wat mij erg geholpen heeft met de carburateurs is de BST-40 Bible! De carb op een Big is iets kleiner, maar van hetzelfde type. De opbouw en inhoud zijn helemaal gelijk. Goed lezen en je bent meteen een heel stuk wijzer.
Zo, voorlopig ben je wel zoet
Edit: zie het nog te downloaden WPHB voor de controle interval van de klepspeling...
Edit 2: plaatje bij de O-ring van de zitting van de vlotternaald uit de BST-Bible

Zo, voorlopig ben je wel zoet

Edit: zie het nog te downloaden WPHB voor de controle interval van de klepspeling...
Edit 2: plaatje bij de O-ring van de zitting van de vlotternaald uit de BST-Bible

Jouw uitvoerige beschrijving is alleen maar handig om de oorzaak te achterhalen. Probleem zelf is balen natuurlijk.
Weet je trouwens of de vlotterniveau's in orde zijn? Neem verder aan dat de slangen van en naar de brandstofpomp goed en knikvrij zijn aangesloten. Kleppen kan je controleren, maar verklaart m.i. niet jouw klachten. Aangezien je hebt gespeeld met de choke en de carbs hebt laten beetpakken, zou ik zelf de oorzaak in de vonkenfabriek zoeken.
Nu je het WPHB binnen hebt, meet dan de hele stator en bobines door. Check of de pluspolen van de bobines niet toevallig kortsluiting maken. Zijn de bougies met een reden vervangen? Linker bougiedop wil nog weleens loskomen is mijn ervaring. Maar nu: je geeft aan dat er problemen zijn rond de 2500 t/m 4100rpm. Laat de ontsteking nou de timing veranderen bij 2200rpm en 4300rpm! Toeval ?! Meet dus eerst de stator volledig door (WPHB 10-07 en 5-6). Een CDI doormeten is mij nog nooit gelukt, want ik krijg altijd hele andere waarden dan vermeld in het WPHB.
In geval van nood heb ik nog wel een paar statoren en CDI's voor een SR43 liggen
Weet je trouwens of de vlotterniveau's in orde zijn? Neem verder aan dat de slangen van en naar de brandstofpomp goed en knikvrij zijn aangesloten. Kleppen kan je controleren, maar verklaart m.i. niet jouw klachten. Aangezien je hebt gespeeld met de choke en de carbs hebt laten beetpakken, zou ik zelf de oorzaak in de vonkenfabriek zoeken.
Nu je het WPHB binnen hebt, meet dan de hele stator en bobines door. Check of de pluspolen van de bobines niet toevallig kortsluiting maken. Zijn de bougies met een reden vervangen? Linker bougiedop wil nog weleens loskomen is mijn ervaring. Maar nu: je geeft aan dat er problemen zijn rond de 2500 t/m 4100rpm. Laat de ontsteking nou de timing veranderen bij 2200rpm en 4300rpm! Toeval ?! Meet dus eerst de stator volledig door (WPHB 10-07 en 5-6). Een CDI doormeten is mij nog nooit gelukt, want ik krijg altijd hele andere waarden dan vermeld in het WPHB.
In geval van nood heb ik nog wel een paar statoren en CDI's voor een SR43 liggen

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Als je Edwin heel lief aankijkt, mag je misschien wel zijn carbs even proberen, die liggen sinds kort toch stof te happen

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
-
Weten we nu al waar ie woont?
Kennelijk al veel aandacht voor de carb dus die laat ik ff er buiten, kijk eens bij de sleuteltips boven aan, staat wel wat over geloof ik
Maar ik denk ff snel aan de beveiliging van de standaard/koppeling/stekkers op de bobines/bobines/dunne massa draad aan de accu
Waar woont ie?
Ow welkom hier!

Kennelijk al veel aandacht voor de carb dus die laat ik ff er buiten, kijk eens bij de sleuteltips boven aan, staat wel wat over geloof ik

Maar ik denk ff snel aan de beveiliging van de standaard/koppeling/stekkers op de bobines/bobines/dunne massa draad aan de accu
Waar woont ie?
Ow welkom hier!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
je kan eens langs komen met t stotter hok............
- Edwin
- Contacteer:
Pfff...dat moet inderdaad een zoektocht geweest zijn. Hoe ben je daar achter gekomen vraag ik me af?Heb dit eens bij een yamaha wr gehad,eerst goed lopen, daarna opeens weer inhouden.In dit geval ging het om het veertje van de luchtstelschroef.
Assumption is the mother of all fuck ups
I.v.m. familie omstandigheden even niet beschikbaar geweest afgelopen dagen.
Update :
ben bij de motorzaak teruggeweest zoals aangegeven, monteur gesproken en een ritje gemaakt met hem, en hij heeft e.e.a. wat "armer" afgesteld. dan zou het wat beter moeten lopen.
Nou,... geen merkbare verandering. Opmerking monteur was om nu dan de 2 gasnaalden en gasbuizen te vervangen omdat volgens hem daar het probleem zit.....(en waarom hij dat dan niet op de sheet zet die ik bij de factuur kreeg heeft ie geen goed antwoord op gegeven....)
Is het vervangen van de gasnaalden en - buizen zinvol ?? of is dat een altijd goed actie ??
@ zappa
bedankt voor je aanbod kom graag een keer langs om er met een (ervarings) deskundige naar te kijken...
@ Edwin
Zou ook graag van je aanbod gebruik maken om de carburateur eens om te wisselen en kijken wat er dan gebeurt.
De vraag is natuurlijk waar jullie wonen.
Ik heb echter alleen deze week ( 's-avonds)nog tot donderdag voordat ik drie en een halve week met vakantie ga. Deze keer naar de USA op familiebezoek en ben de laatste
week van augustus weer terug (en nog vrij). Misschien handig om in die laatste week van augustus wat af te spreken als het jullie uitkomt.
Vanavond ga ik de truc met de remreiniger op de rubbers eens uitproberen (nog niet aan toegekomen) om te kijken wat het effect is en kijk dan meteen naar de Boudgiekabels
en doppen.
@Ouwereus
Wist niet van het bestaan van een strator af. Heb het gelezen in het WPHB en op internet gezocht hoe dit er uit ziet EN hoe je zoiets door kan meten.
Ben inmiddels daarover wijzer geworden en de actie om dat door te gaan meten staat op de rol voor a.s. woensdag.
Reden die opgegeven werd voor het opnieuw vervangen van de bougies was dat men deze het liefst vervingen omdat ze een zo'n schoon mogelijk uitgangspositie wilde.
Ze waren wel wat zwart. Aldus de motorzaak.
Update :
ben bij de motorzaak teruggeweest zoals aangegeven, monteur gesproken en een ritje gemaakt met hem, en hij heeft e.e.a. wat "armer" afgesteld. dan zou het wat beter moeten lopen.
Nou,... geen merkbare verandering. Opmerking monteur was om nu dan de 2 gasnaalden en gasbuizen te vervangen omdat volgens hem daar het probleem zit.....(en waarom hij dat dan niet op de sheet zet die ik bij de factuur kreeg heeft ie geen goed antwoord op gegeven....)
Is het vervangen van de gasnaalden en - buizen zinvol ?? of is dat een altijd goed actie ??
@ zappa
bedankt voor je aanbod kom graag een keer langs om er met een (ervarings) deskundige naar te kijken...
@ Edwin
Zou ook graag van je aanbod gebruik maken om de carburateur eens om te wisselen en kijken wat er dan gebeurt.
De vraag is natuurlijk waar jullie wonen.
Ik heb echter alleen deze week ( 's-avonds)nog tot donderdag voordat ik drie en een halve week met vakantie ga. Deze keer naar de USA op familiebezoek en ben de laatste
week van augustus weer terug (en nog vrij). Misschien handig om in die laatste week van augustus wat af te spreken als het jullie uitkomt.
Vanavond ga ik de truc met de remreiniger op de rubbers eens uitproberen (nog niet aan toegekomen) om te kijken wat het effect is en kijk dan meteen naar de Boudgiekabels
en doppen.
@Ouwereus
Wist niet van het bestaan van een strator af. Heb het gelezen in het WPHB en op internet gezocht hoe dit er uit ziet EN hoe je zoiets door kan meten.
Ben inmiddels daarover wijzer geworden en de actie om dat door te gaan meten staat op de rol voor a.s. woensdag.
Reden die opgegeven werd voor het opnieuw vervangen van de bougies was dat men deze het liefst vervingen omdat ze een zo'n schoon mogelijk uitgangspositie wilde.
Ze waren wel wat zwart. Aldus de motorzaak.
-
Ik woon wat verder weg, voorbij Utreg voor jou, Edwin woont dus dichter bij
Maar als jullie de carbs wisselen check dan mn eerder genoemde aandachtpuntjes ff
en versleten gasnaalden en buizen geven problemen met stationaire lopen..

Maar als jullie de carbs wisselen check dan mn eerder genoemde aandachtpuntjes ff

-
Te veel benzine geeft deze symptomen. Met name bij deellast, vol gas zuipt hij alles wel op.
CDI en contactslot zijn k kanshebbers weet ik uit ervaring
In t rode gebied stottert hij ook....
CDI en contactslot zijn k kanshebbers weet ik uit ervaring
In t rode gebied stottert hij ook....
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Luchtfilter is nieuw en schoon. Dat mag de pret dus niet drukken.
Goed om alle tips te lezen ! Thanks!
Inmiddels WPHB uitgeprint en steeds een stukje aan het lezen en aantekeningen aan het maken...
Wat CDI en contactslot betreft die had ik nog niet op het lijstje staan. Thanks.
Iets om mee te nemen in het geheel.
Heb net een bericht naar Edwin gestuurd om na mijn vakantie eind augustus een afspraak te maken om samen met hem te puzzelen
en eventueel onderdelen te wisselen om het effect daarvan te zien zoals hij heeft aangeboden.
Komende maandag ga ik voor 3 weken met vakantie (niet op de motor, deze keer vliegen).
Goed om alle tips te lezen ! Thanks!
Inmiddels WPHB uitgeprint en steeds een stukje aan het lezen en aantekeningen aan het maken...
Wat CDI en contactslot betreft die had ik nog niet op het lijstje staan. Thanks.
Iets om mee te nemen in het geheel.
Heb net een bericht naar Edwin gestuurd om na mijn vakantie eind augustus een afspraak te maken om samen met hem te puzzelen
en eventueel onderdelen te wisselen om het effect daarvan te zien zoals hij heeft aangeboden.
Komende maandag ga ik voor 3 weken met vakantie (niet op de motor, deze keer vliegen).
Ok see you, ga het zeker weer volgen want je kan alleen maar bij leren. Heb zelf ook een issue. op vakantie met volle belasting en alles origineel met gematigd snel rijden in Schotland 1 : 21 gereden. Het gematigde rijden heeft wel aan het licht gebracht dat de DR43 '97 onder de 3000rpm echt niet goed loopt, bonkig bijna stotterend en niet lekker trekkend. Dit is dan met <kwart gas. en bv iets meer als stationair door kleine stadjes. Je moet dan, om voor je gevoel het blok (en de klapperende ketting), niet aan gort te rijden een tikkie terug. Terug van vakantie staat de gas bij woon werk niet veel in die stand maar je voelt het wel. Op het werk met een beetje belasting (motor op de middenbok, in twee meet een beetje achterrem) CO gemeten en die komt dan met 20% gas aan 1,2 a 1,5 % Volgens mij is dat te weinig. Ik heb nooit echte carb problemen op welke van mijn Biggen gehad maar wil nu wel verbeteren. Mijn vraag aan de ervarener carb knutselaars hier, rijker of armer zetten. Ik denk rijker want bij accelereren moet het vlgs mij 2,5% CO zijn. En hoe bereik ik dat. De hoofdsproeier is overigens verandert naar 132.5
Helaas heb ik de 150 sproeiers, die vanuit Spike city voor me waren geregeld, uitgeleend en niet meer terug gekregen. Die heb ik waarschijnlijk nodig als dit blok uitlaat modificaties gaat krijgen.
futurist
Helaas heb ik de 150 sproeiers, die vanuit Spike city voor me waren geregeld, uitgeleend en niet meer terug gekregen. Die heb ik waarschijnlijk nodig als dit blok uitlaat modificaties gaat krijgen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
@ futurist
herken het probleem dat je omschrijft.
Heb zelf 2 biggen, de ene loopt vanaf 2000 rpm als een elektro motor. zowel in deellast als bij vollast loopt hij goed.
De andere gaat prima als je eraan sleurt, maar zachter rijden met een constante snelheid is een drama.
Maakt niet uit de snelheid of welke versnelling, steeds maar weer terugschakelen.
Ding is door vorige eigenaar afgesteld op de test bank in Goes bij een motorzaak. Zuipt meer benzine als een koe water.
Heb er (buiten globale controle van distributie) nog niet echt naar gekeken maar het zou mij niet verbazen dat de balansketting een paar tanden verkeerd ligt.
of er is een andere nokkenstok in gedaan???
In mijn geval is het gezien het verbruik, nee hij lekt niet
geen kwestie van te arm.
20 % gas is overigens niet het gebied waar de hoofdsproeier veel invloed heeft.
Op gevoel zeg ik dat dit probleem niet in de carb's zit. Ontsteking is het ook niet, heb al tijdje rondgereden met stroboscoop op de tank.
herken het probleem dat je omschrijft.
Heb zelf 2 biggen, de ene loopt vanaf 2000 rpm als een elektro motor. zowel in deellast als bij vollast loopt hij goed.
De andere gaat prima als je eraan sleurt, maar zachter rijden met een constante snelheid is een drama.
Maakt niet uit de snelheid of welke versnelling, steeds maar weer terugschakelen.
Ding is door vorige eigenaar afgesteld op de test bank in Goes bij een motorzaak. Zuipt meer benzine als een koe water.
Heb er (buiten globale controle van distributie) nog niet echt naar gekeken maar het zou mij niet verbazen dat de balansketting een paar tanden verkeerd ligt.
of er is een andere nokkenstok in gedaan???
In mijn geval is het gezien het verbruik, nee hij lekt niet

20 % gas is overigens niet het gebied waar de hoofdsproeier veel invloed heeft.
Op gevoel zeg ik dat dit probleem niet in de carb's zit. Ontsteking is het ook niet, heb al tijdje rondgereden met stroboscoop op de tank.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB