Hallo iedereen. Ik zou graag wat advies hebben
Yamaha XTZ 750 super tenere, 1989
Loopt veel te rijk
Na het reviseren van mijn carbs (OEM revisiekit van kedo.de met alle naalden, sproeiers, rubbertjes enz) kom ik nu op een verbruik van 1:10
Dit kan niet goed zijn toch?
Een aantal feitjes:
- gekocht met lekke uitlaat, harde backfires maar hij liep. Nu nieuwe (2e hands) produro met bochten erop
- 60.000 op de teller, zou toch niet aan de kleppen kunnen liggen?? Die heb ik nog niet gesteld..
- hij loopt veel te rijk. Bougies zwart, start gelijk en zonder choke (hoort niet te kunnen)
- als ik een tijdje rij gaat ie onderin soms haperen, inhouden bij lage toeren. Als ik dan het gas open trek, trekt ie iets vertraagd maar dan wel helemaal open
- midden en bovenin de toeren hapert ie niet
- vlotterhoogte heb ik goed gesteld
- naalden en naaldbuizen enz zijn dus allemaal nieuw
- origineel luchtfilter, nog als nieuw
- naalden op de 2e clip en stelschroeven 2 slagen uit
mijn vragen:
- in het filmpje lijken de schuiven te klapperen, is dit normaal? Of zijn de membranen lek?
- waar zou het hoge verbruik, rijke mengsel en haperen onderin aan kunnen liggen?
Help!
https://www.youtube.com/watch?v=zfi9EiCXBs0
ps: de jiffy heb ik inmiddels al verlengd hoor
Super Tenere verbruik 1:10 ?!
Moderator: ghulst
De naaldgeleiders zijn dan ovaal uitgesletenl. Dat komt enerzijds door het ontwerp van die carburateurs; de luchtinlaat is volledig vertikaal, dus de naalden tikken in het rond op de maat van de zuigers. Uiteindelijk slijt dat de geleiders mooi ovaal en hoger verbruik is het eindresultaat. Ik had precies het zelfde met mijn ST.
voor de revisie liep ie wel... maar er was vanalles mis
door de backfires (ik denk dat er wel ff is op gereden met die lekke uitlaat) was ik bang dat alles in de carbs was gesleten
een van de chokeplunjers zat met zijn rubber steeds uit het gat, om dit te compenseren had iemand de chokeplunjer zelf afgevijld. echt vakwerk
ik heb nog 2 grote mogelijke oorzaken
1. ik ga nu een zwitserse afstelling set erin doen
bij kedo.de raden de 20w50 olie aan, die zit er ook nu in
maar op alle fora staat dat mijn xtz 10w40 olie wil!dus die ga ik ook vervangen
hopelijk is dat het.
en de trillende schuivers in de carbs, is dat normaal? denk je dat mijn membranen een probleem veroorzaken?
ik wil alle mogelijke oorzaken aanpakken, ga over 2 weken op vakantie. hopelijk niet lopend
door de backfires (ik denk dat er wel ff is op gereden met die lekke uitlaat) was ik bang dat alles in de carbs was gesleten
een van de chokeplunjers zat met zijn rubber steeds uit het gat, om dit te compenseren had iemand de chokeplunjer zelf afgevijld. echt vakwerk
ik heb nog 2 grote mogelijke oorzaken
1. ik ga nu een zwitserse afstelling set erin doen
bij kedo.de raden de 20w50 olie aan, die zit er ook nu in
maar op alle fora staat dat mijn xtz 10w40 olie wil!dus die ga ik ook vervangen
hopelijk is dat het.
en de trillende schuivers in de carbs, is dat normaal? denk je dat mijn membranen een probleem veroorzaken?
ik wil alle mogelijke oorzaken aanpakken, ga over 2 weken op vakantie. hopelijk niet lopend
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
Dit lijkt op een TDM blok.
Voor vragen over TDM moet je zijn bij de TDM dokter Pieter Hessels van HPS Motoren in Hoornsterzwaag.
Wellicht kan die je verder helpen.
Mail: hpsmotoren@hotmail.com
Voor vragen over TDM moet je zijn bij de TDM dokter Pieter Hessels van HPS Motoren in Hoornsterzwaag.
Wellicht kan die je verder helpen.
Mail: hpsmotoren@hotmail.com