Kruisbandreconstructie & enduro

oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, Rudy

Plaats reactie
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

Kruisbandreconstructie & enduro

Bericht door flip-poz »

Eind maart mijn voet dom verkeerd gezet op den enduro, kruisband geknapt.
Zit nu de laatste week thuis na de operatie, gaat vlot en goed, maar verre van volledig ok.
Ze zeggen 6 maand voor een volledige revalidatie, mits de nodige kinesitherapie, en eigen oefeningen.

Heb het enduro gebeuren voor 2015 al opgegeven, wil 100% zijn alvorens er terug op te kruipen.

Had graag eens geweten of hier nog ervaringsdeskundigen zijn, die m'n toekomstig enduro beeld kunnen bijstellen, hoe realistischer mijn idee, hoe beter.
Kijk ik al eens uit naar een andere hobby :cry: of lukt het allemaal wel mits goede revalidatie?
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

Re: Kruisbandreconstructie & enduro

Bericht door flip-poz »

Allemaal gezonde knieën hier blijkbaar? :)
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Re: Kruisbandreconstructie & enduro

Bericht door thumper »

Zelf een kruisband uit het bot gebroken gehad.
Enigste wat ik je kan vertellen is :
Neem fysiotherapie zeer serieus.
Trek er in eerste instantie een jaar voor uit, maar voor t echt gesetteld is 2 jaar.
Kijk uit met fietsen voor herstel, voor je t weet staat de motor stil en de mtb niet.
endurofan
Berichten: 27
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 21:29

Re: Kruisbandreconstructie & enduro

Bericht door endurofan »

Ik heb een 30 jaar geleden de kruisband van men linker knie los gerukt en te vroeg terug op de machine gekropen ook al was het maar om te gaan werken maar kon het off road gebeuren niet laten. Daar pluk ik nu de vruchten van, volledige artrose in de knie en dikwijls pijn. Nu moet ik wachten tot het niet meer gaat en dan zal ik een knie prothese krijgen. Een goede raad luister naar de dokter en kinesist, volg hun raad op en hopelijk heb je er later minder last van dan ik.

Jos
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Re: Kruisbandreconstructie & enduro

Bericht door Joop »

Ik heb diverse kennissen in de motocross/enduro wereld die ruim binnen 6 maanden weer volledig deelnamen aan enduro en motorcrosswedstrijden na een kruisband reconstructie. Zelf heb ik in 1988 een kruisband afgescheurd en rij nu nog steeds cross en OTR (ben nu 63). Reparatie was in 88 nog complex en vaak niet zo succesvol dus bij is er bij mij niets gerapareerd: ik rij wel met een CTI brace. De betreffende knie is nu wel volledig versleten, maar de pijn is voor mij wel te harden. Intussen heb ik ook diverse kennissen die met een kunstknie weer volledig motorcrossen.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: Kruisbandreconstructie & enduro

Bericht door folie »

Haha, ik krijg de indruk dat Joop nogal een taaie is...
Plaats reactie