Hoi,
Ik heb een sr42 aangeschaft. Nu die doet het niet.
Als ik op m'n startknop duw, gebeurt er niets.. Decompressie en koppeling zijn ingehouden.
Als ik de 2 grote kabels op mijn startrelais verbind met een schroevendraaier komen er veel vonken van en hoor ik hem even ronddraaien,
maar aangezien dat zoals aan elkaar lassen is durfde ik het niet er blijven tegenhouden..
Hoe weet ik nu wat er kapot is? Er zit op mijn startrelais ook een oranje en een groene kabel. Ik heb de groene al naar de massa gelegd en de oranje naar de +, maar dat deed niets. Is nu mijn startrelais kapot of kan het iets anders zijn?
Groet!
DR start niet..
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Neem aan dat je ermee naar huis bent gereden.
Heb heb je ook de jiffy ingeklapt? En de dodemansknop niet per ongeluk in werking gezet?
Heb heb je ook de jiffy ingeklapt? En de dodemansknop niet per ongeluk in werking gezet?
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op zo mei 03, 2015 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ehmm jiffy weet ik niet, maar verschillende keren proberen starten dus hoogstwaarschijnlijk ook eens toen de jiffy ingeklapt was.
Dodemansknop staat uit. Als ik probeer te starten hoor ik de relais ook niet klikken trouwens
Dodemansknop staat uit. Als ik probeer te starten hoor ik de relais ook niet klikken trouwens
BIG is een eenvoudig ding, maar zit vol met veiligheidsschakelaartjes.
Volgens mij moet je in z'n vrij, met jiffy ingeklapt en evt met rem ingeknepen, kunnen starten.
Volgens mij moet je in z'n vrij, met jiffy ingeklapt en evt met rem ingeknepen, kunnen starten.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Dan ben ik bang dat je eerst de kabelboom en alle stekkertjes moet nalopen. En stator + bobines + CDI nameten 
Tip: electrisch schema
Als de groene draad met zwarte ader en oranje kabel met witte ader "hardhandig" worden bekrachtigd, zou het startrelais moeten werken.

Tip: electrisch schema
Als de groene draad met zwarte ader en oranje kabel met witte ader "hardhandig" worden bekrachtigd, zou het startrelais moeten werken.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op zo mei 03, 2015 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus schreef:Dan ben ik bang dat je eerst de kabelboom en alle stekkertjes moet nalopen. En stator + bobines + CDI nameten

Zijn er geen manieren om stap voor stap te elimineren?
Bv contact vd decompressie, kan ik die doorverbinden op een manier om te overbruggen?
De startknop doorverbinden?
...
Ik ken er helemaal niets van, basis elektriciteit lukt me wel, maar de techniek van de big is me onbekend

Edit: Zie nu pas dat je het elektrisch schema bijgevoegd heb, thanks! Ga ik morgen even overlopen dan!
Anders BIG88 een mailtje doen of hij je uit legt hoe je een alom op het forum bekende "fuck it all" startmethode kan maken.
( kijkt mail 1 keer per week )
Uitleg op zijn Leo`s : er is een mogelijkheid om alle beveiligingen te omzeilen door een draad ergens aan vast te maken en als je dan die draad op een ijzer gedeelte van de BIG houdt dan start i.
( kijkt mail 1 keer per week )
Uitleg op zijn Leo`s : er is een mogelijkheid om alle beveiligingen te omzeilen door een draad ergens aan vast te maken en als je dan die draad op een ijzer gedeelte van de BIG houdt dan start i.
Je kan het allicht proberen met een startkabel en een autoaccu. Plus op de startmotor, min op massa. Dan weet je of de startmotor het eigenlijk wel doet. En die Hans draad, die zal wel lopen van accu naar schakelaar naar startrelais naar startmotor. Daarmee omzeil je alle beveiligingen. En die schakelaar is een drukknop.
OJ
OJ
Mannen, laat ie eerst maar eens naar zijn accu kijken, heb ook al meegemaakt dat de accu gewoon het spel net niet goed krijgt rondgedraaid. Hij heeft het relais doorverbonden, dat is in feite de Hans draad, want de beveiligingen beperken het starten niet het aan slaan, toen ie het relais heeft doorverbonden wilde de start motor gaan draaien. Blijkbaar niet genoeg dus zal ie wel niet prik genoeg hebben.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zal hem straks eens aan de startkabels hangen en dan nogmaals doorverbinden.
Maar je verbind op de startrelais de 2 grote kabels gewoon door? Dan maak je toch een gigantische kortsluiting en las je de boel eigenlijk aan elkaar?
Ik durf het niet langer dan een second aanhouden met die vonken dat daar van komen..
Edit:
Als ik op de startknop duw met alle beveiligingen in, dus kopp hendel, jiffy, decompressie, dan moet er 12v komen op de kleine plus draad aan het startrelais hé?
Als er geen 12v op komt ligt het aan de bekabeling en beveiliging vóór het startrelais, krijg ik wel 12v is het de startrelais zelf waarschijnlijk?
Want bij overbruggen wilt ie wel gaan draaien.. Klopt mijn theorie?
Maar je verbind op de startrelais de 2 grote kabels gewoon door? Dan maak je toch een gigantische kortsluiting en las je de boel eigenlijk aan elkaar?
Ik durf het niet langer dan een second aanhouden met die vonken dat daar van komen..
Edit:
Als ik op de startknop duw met alle beveiligingen in, dus kopp hendel, jiffy, decompressie, dan moet er 12v komen op de kleine plus draad aan het startrelais hé?
Als er geen 12v op komt ligt het aan de bekabeling en beveiliging vóór het startrelais, krijg ik wel 12v is het de startrelais zelf waarschijnlijk?
Want bij overbruggen wilt ie wel gaan draaien.. Klopt mijn theorie?
klopt helemaal, boeren verstand werkt wel zie je wel. Je kan dus ook direct + van de accu met een klein draadje op het start relais + aansluitinkje doen. Dan hoef je geen "kortsluiting" te maken. Je maakt geen kortsluiting je laat alleen 125A door je doorverbinding gaan, nl de startstroom. Doe bovenstaande en je weet of de bedrading een foutje heeft, je start relais het niet goed doet of de start motor veel te zwaar draait. En natuurlijk dat alles alleen doen met een zeker goede accu.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die heb ik als eerste aan elkaar gesoldeerd.
OJ
OJ
Kan je onder de tank doorverbinden met de standaard stekkersDR-Big schreef:Die heb ik als eerste aan elkaar gesoldeerd.
OJ
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Maar dan moet je je tanken demonteren... Dit was minder werk 
OJ

OJ