Hallo Allemaal,
Al 15 jaar rij ik motor van een cb550 via een gs1000 naar een motoguzzie le-mans. Met als 2e motor (om in de stad te gassen) een cagiva 350 cc 2 takt. Deze is verkocht.
Nu sinds een week heb ik een honda nx650 uit 1988.
Altijd al willen hebben een zo'n allroad. Er moet nog wel een beetje aan gesleuteld worden maar dit zijn meer details dan essentiele zaken.
Na een week gassen in de stad lijkt me het leuk om ens een keer wat offroads te proberen. Zijn er in de buurt van het Gooi plekken waar je dit kan doen?
iemand een idee?
HW
Eindelijk een allroad.
Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v
Ik kom ook uit Hilversum, en heel t Gooi is opgeeist door t goois natuurreservaat. Hier en daar een bospaadjes (achter Quest bij Naarden kan je t bos in -rij je langs t huis van Linda de Mol- en dan kan je door tot Oud Valkeveen, da's wel 7 kms), verder is ALLES opgesierd met verbodsbordjes.
In Almere is nog wel een beetje ruimte op die Vinex bouwterreinen, richting Utrecht (Vleuten langs de A4) idem dito. Als je een beetje wilt "spelen" kun je daar wel aardig uit de voeten. Anders de A'damse havens.
In Almere is nog wel een beetje ruimte op die Vinex bouwterreinen, richting Utrecht (Vleuten langs de A4) idem dito. Als je een beetje wilt "spelen" kun je daar wel aardig uit de voeten. Anders de A'damse havens.
van de Kuinder op de Koningstraat (wel opschieten, eind van de maand verhuisd ie naar een nieuw pand tegenover de gamma) of Breevaart, bij de kleine spoorbomen kunnen ze je vast helpen.
-
- Contacteer:
Noppie,
Misschien al bekend, de 'Offroad Code' ? Toch wil ik deze site nog even onder de aandacht brengen.
Als wij met z’n alle hier rekening mee houden, blijven er misschien plaatsen waar we het terreinrijden kunnen blijven beoefenen.
Kijk eens op de site van Meine van Essen! http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/OTRcode_nl.html
Misschien al bekend, de 'Offroad Code' ? Toch wil ik deze site nog even onder de aandacht brengen.
Als wij met z’n alle hier rekening mee houden, blijven er misschien plaatsen waar we het terreinrijden kunnen blijven beoefenen.
Kijk eens op de site van Meine van Essen! http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/OTRcode_nl.html
tnx,
De bedoeling is ook niet om flink door het bos te rossen, maar 'gewoon' rijden ove iets anders dan asfalt.
De iegenlijke bedoeling van de nx is fijn over de verkeersdrempels rijden, die hebben we erg veel in het Gooi.
Echt op een motrcros baan rijden zie ik niet zo zitten. Zo af en toe een toegestaan bospad lijkt me wel wat.
De site die je gaf heb ik door gelezen...
bedankt dus..
De bedoeling is ook niet om flink door het bos te rossen, maar 'gewoon' rijden ove iets anders dan asfalt.
De iegenlijke bedoeling van de nx is fijn over de verkeersdrempels rijden, die hebben we erg veel in het Gooi.
Echt op een motrcros baan rijden zie ik niet zo zitten. Zo af en toe een toegestaan bospad lijkt me wel wat.
De site die je gaf heb ik door gelezen...
bedankt dus..
-
- Contacteer:
Noppie, en andere...
Was niet beleerend bedoeld hoor, ik ga er vanuit dat off- en allroad rijders weten dat we een kwetsbare groep zijn. Het stukje van Meine van Essen benadrukt dit nog eens. Je mag in het bos wel je hond rond en achter konijntjes en ander wilt aan laten rennen, maar o-wee als ik met mijn alpje aan kom rijden. Dan gaan ze breeduit op het pad lopen en verdommen het om je er voorbij te laten.
De kunst is dan om uiterlijk rustig te blijven, maar van binnen kook ik op die momenten.
Btw:
Als ik het me goed herinner, heeft Freek er ook ooit eens aandacht aanbesteed. Iets met regelgeving, geboden en verboden. Ik kan de site alleen niet meer terug vinden.
Freek, wanneer je dit leest…. Heb je eea nog ergens online staan? Heb je een url voor ons?
Vast bedankt….
Was niet beleerend bedoeld hoor, ik ga er vanuit dat off- en allroad rijders weten dat we een kwetsbare groep zijn. Het stukje van Meine van Essen benadrukt dit nog eens. Je mag in het bos wel je hond rond en achter konijntjes en ander wilt aan laten rennen, maar o-wee als ik met mijn alpje aan kom rijden. Dan gaan ze breeduit op het pad lopen en verdommen het om je er voorbij te laten.
De kunst is dan om uiterlijk rustig te blijven, maar van binnen kook ik op die momenten.
Btw:
Als ik het me goed herinner, heeft Freek er ook ooit eens aandacht aanbesteed. Iets met regelgeving, geboden en verboden. Ik kan de site alleen niet meer terug vinden.
Freek, wanneer je dit leest…. Heb je eea nog ergens online staan? Heb je een url voor ons?
Vast bedankt….
Toch is het volgens mij ontspanning om offroad te rijden.
En zeker de fun om met een kleine polsbeweging, flink vooruit te komen. Laat het suf zweten op je bergfiets maar aan andere over.
In bijna alle leuke dingen moet je benzine stoppen.
En zeker de fun om met een kleine polsbeweging, flink vooruit te komen. Laat het suf zweten op je bergfiets maar aan andere over.
In bijna alle leuke dingen moet je benzine stoppen.
-
- Site Admin
- Contacteer:
http://home.planet.nl/~freekkno/page7.htmlNick is the name schreef: Als ik het me goed herinner, heeft Freek er ook ooit eens aandacht aanbesteed.
Vast bedankt….
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.