centrale onderdelen opslagplaats.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
bert55

Als ik het forum een beetje doorlees valt het op dat er best wel veel mensen met door de loop van de tijd verzamelde onderdelen zitten.
En deze berg die waarschijnlijk de schuur uitgroeid moet geruimd worden en komt zo op het forum,met de opmerking erbij dat het anders de kliko in gaat :( :cry:
Misschien eens gaan denken over een centrale opslagplaats voor de forum leden ,lijst met onderdelen,en wat registratie.
Wat nu afgedankt wordt is over 5jaar "goud" waard (ervaring mee).
Ouwe Reus

Helemaal niet zo'n verkeerd idee Bert :multi:
Edit: eerste TestKeesje=verwijderd
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op vr mar 13, 2015 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
bert55

Marco,zit zelf op een leeftijd dat ik schoonmoe zelf leuk vind :schieten:

Eerst maar eens naar opslagruimte gaan zoeken en als het aanslaat alles goed registreren , afspraken maken en weet ik veel wat nog meer ,maar is altijd beter dan de kliko.
Ouwe Reus

Schoonmoeder is plotseling uit de lijst verdwenen :roll: :lol:
Denk dat voorlopig het registreren de eerste stap wordt. Een echt fysieke plek om alles op te slaan heeft weer echte organisatorische en financiële aspecten ben ik bang
Bijlagen
DR-BIG_Test.sheet.xls
(6.5 KiB) 50 keer gedownload
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
bert55

Ben ik met je eens marco , maar ik denk dat een hoop forumleden willen ruimen in de schuur ,en het zou leuk zijn als die spullen ergens naar toe kunnen.
Misschien een big rijder die plaats heeft of weet?
Registratie van dit alles is geen probleem,ken iemand in spike city die ontzettend handig is in exel :D
Thoran

Ouwe Reus schreef:Schoonmoeder is plotseling uit de lijst verdwenen :roll: :lol:
Denk dat voorlopig het registreren de eerste stap wordt. Een echt fysieke plek om alles op te slaan heeft weer echte organisatorische en financiële aspecten ben ik bang
Ik denk dat je beter een bestandje kan aanmaken op Google Drive/Spreadsheets, daar kan iedereen makkelijk in werken en worden wijzingen automatisch opgeslagen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus

In principe heb je gelijk Thoran, maar....

Mijn ervaring is dat als meerdere mensen (met dezelfde rechten) in een document werken, het een zooitje wordt. De een is heel secuur, terwijl de ander het (on)bedoeld wegkiept. Natuurlijk kan je er een autorisatiemodel op loslaten, en in de praktijk is het raadzaam een heel beperkt aantal mensen lees- en schrijfrechten te geven en de rest alleen leesrechten. Wat zou er gebeuren als iedereen admin wordt op NF :scrambleup: ? Misschien hebben de moderators (DR-Big, zappa.suzuki, Shifty-PK) een oplossing in die zin dat op NF een document geplaatst kan worden, en waarvan je alleen je eigen aandeel kan muteren? Ben bang dat je dan gewoon in de algemene V&A terecht komt, een sticky V&A plaats binnen het domein van de BIG club en/of dat één iemand een lijst beheert.....en het laatste excel-lijstje wat ik hier heb gezien was DR een met onze sproeierbezettingen :roll:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Ik vind het idee leuk, heb plek, ben een modje..

Ik heb geen zin/tijd in/voor t gedoe en denk niet dat het forum het ondersteund... :wink:

Blok, plastic, tank en electro delen die goed zijn en eens iemand heel blij maken kunnen als ze nergens heen kunnen hier heen, bij elkaar in een zak met type nummer als t niet anders kan maar ga geen lijsten bijhouden en dingen opsturen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran

Je kan het ook op deze manier doen: http://goo.gl/forms/1FTIjGyXr8 (even snel in elkaar geprutst).
Daar komt dan zoiets uit: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Als je dan een paar man beheerrechten geeft dan krijg je denk ik een best netjes lijstje.
Ducati 748 & DR BIG
Ouwe Reus

Hey Thoran! Werkt leuk, zelfs n selectielijst :o
Zou best eens kunnen werken, want toevoegen lukt (=meeste werk), en verwijderen is peanuts voor een modje (klikkerdeklik)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Thoran

Thoran schreef:Je kan het ook op deze manier doen: http://goo.gl/forms/1FTIjGyXr8 (even snel in elkaar geprutst).
Daar komt dan zoiets uit: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Als je dan een paar man beheerrechten geeft dan krijg je denk ik een best netjes lijstje.
Is hier behoefte aan? Dan kan ik binnenkort wel eens een definitieve versie bouwen en nog een paar vrivrijwilligers beheerrechten geven. Mischien wel handig om te weten wat er dan allemaal in moet.
Nu heb ik:
Eigenaar
Onderdeel
Opmerkingen
Motortype (Sr42, Sr 43a/b)
Bouwjaar

En ik wil hem laten sorteren op onderdeelnummer.
Ducati 748 & DR BIG
futurist

ik vind het een geweldig idee, maar mijn onderdelen blijven wel lekker thuis.........

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran

futurist schreef:ik vind het een geweldig idee, maar mijn onderdelen blijven wel lekker thuis.........

futurist
Ja, ik denk dat een centrale opslag op het moment geen meerwaarde heeft.

Ik denk dat het idee van zo'n formulier/spreadsheet meer is om onderdelenzoekenden te helpen met het vinden van een forumlid die dat specifieke onderdeel nog heeft liggen (en te koop heeft)
Ducati 748 & DR BIG
bert55

Zo , wat een reacties.
Ik dacht aan een opslag eigenlijk alleen voor die onderdelen die anders naar de vuilstort gaan,en een lijst met datgene wat er tekoop is lijkt mij een prima idee.
Jammer genoeg ben ik een digibeet :oops:
futurist

bert55 schreef:Zo , wat een reacties.
Ik dacht aan een opslag eigenlijk alleen voor die onderdelen die anders naar de vuilstort gaan,en een lijst met datgene wat er tekoop is lijkt mij een prima idee.
Jammer genoeg ben ik een digibeet :oops:
dat deel van het idee vind ik ook geweldig en werk daar ook graag aan mee. weggooien is idd zonde want wat nu voor niemand nuttig is kan 2 weken later iemand erg bllij maken.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie