Brandstofpomp DRaf?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus

Heeft onze eencilinder de brandstofpomp écht nodig vraag ik mij af :?:

De brandstoftank bevindt zich boven de carburateurs, en de brandstof kan dan mooi naar "beneden" stromen, en hoe minder slangetjes, bochten en andere meuk in het brandstofcircuit, des te makkelijker stroomt de brandstof op "natuurlijke" wijze naar beneden.

Iemand ervaring met het rijden zonder de brandstofpomp?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Thoran

Ouwe Reus schreef:Heeft onze eencilinder de brandstofpomp écht nodig vraag ik mij af :?:

De brandstoftank bevindt zich boven de carburateurs, en de brandstof kan dan mooi naar "beneden" stromen, en hoe minder slangetjes, bochten en andere meuk in het brandstofcircuit, des te makkelijker stroomt de brandstof op "natuurlijke" wijze naar beneden.

Iemand ervaring met het rijden zonder de brandstofpomp?
Volgens mij gebruik je de brandstofpomp om beide wangen leeg te kunnen zuigen. Is het daarnaast niet zo dat het laagste punt van de tank niet onder het aanzuigpunt van de carbs uitkomt?

Zonder brandstofpomp kom ik zelf iig niet heel ver ;)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Rammelbak

Wat Thoran zegt. De tank komt misschien niet onder de carburateur uit, maar de buisjes binnen in de tank lopen wel omhoog en weer omlaag. De wet van de communicerende vaten gaat hier helaas niet op. Er is geen continue flow maar eentje die elke keer even onderbroken wordt.
Tot aan het niveau van die buisjes zou je mijn inziens zonder pomp af moeten kunnen. Je kan natuurlijk op een oude SR41/42 tank ook eens kunnen proberen een nieuw kraantje op het laagste punt van beide wangen kunnen solderen :mrgreen:
:zwaaien:
DR-Big
Contacteer:

Toen ik mijn big net had en niet wist dat er een brandstofpomp op zat (die met een vacuumslang aangedreven wordt), kapte hij er steeds mee al mijn tank pas half leeg was. Toen bleek dat die vacuumslang los lag. Op zwaartekracht komt de tank tot de helft leeg, daarna heb je de pomp nodig.

De andere carbs die ik er nu op heb, liepen ook slecht omdat die vacuumslang los lag. Tank was ook half leeg.

Dus ja, je kan er zonder mee, maar dan moet wel je tank goed vol zitten. (denk ik, nog nooit rechtstreeks aangesloten...)

OJ
Plaats reactie