yamaha wr 250 schakelprobleem

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Geert WR 250

Vanmndaag gaan rijden en plots niet meer kunnen terug schakelen naar 1ste versnelling. Blijven rijden en tijdje nadien ook niet meer van 3 naar 2 schakelen. Thuis afgespoten en als hij koud stond lukte het trug wel maar als hij na 10 minuten terug warm stond terug hetzelfde probleem. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
steelpanetje

misschien teveel speling in de lagers?
Geert WR 250

Ik ga eens de olie verversen mss heeft dit er ook iets met te maken?
steelpanetje

mwa ligt eraan ik heb al motoren gezien daar is nog nooit olie van ververst niet dat het goed is ofzo maar heb er nog nooit gehoord dat wanneer hij vervangen werd alles opgelost was als er een probleem was.
Ik denk toch iets wat versleten is het zou zelfs zo kunnen zijn dat er een tandje is afgebroken van het terug trap mechanisme.
JoeBaR

de gemiddelde versnellingsbak bestaat uit tientallen onderdelen waarvan sommige erg klein , elke keer als mensen hier gaan vragen wat er mis zou zijn met hun motor omdat die niet meer wil schakelen , is er maar 1 optie : openmaken en kijken wat er stuk of losgeraakt is. sowieso moet het blokje open om gerepareerd te worden . er is hier bijna niemand die de juiste diagnose kan stellen aan de hand van een verhaaltje .

dus : koppelingsdeksel eraf , koppelingshuis eraf , dan kijken of er wat mis is met het schakel mechaniek , als dat op zn plaats zit moet toch het blok eruit en gesplitst worden.

olie verversen VOORKOMT problemen aan het motorblok , verversen NADAT het blok is stuk gegaan is alleen maar zonde van de tijd en de olie. (die niet kan worden hergebruikt wanneer er slijpsel meekomt uit het blok)

lager speling zou je trouwens allang hebben opgemerkt , dat gaat immers niet zonder bijgeluid.
afgebroken tandjes , gebroken of lamme veertjes of circlips , kromme schakelvorken constateer je alleen met het blok uitelkaar.
4 strokes only !!
Geert WR 250

Probleem reeds opgelost was te wijten aan een nieuw schakelpedaal die los gekomen was en wat naar buiten gekomen daardoor kon ik niet goed meer naar beneden schakelen. Thx voor de reacties.

Weet er soms iemand hoeveel olie erop een wr 250 moet.
Hij is van 2005.
JoeBaR

Geert WR 250 schreef:Vanmndaag gaan rijden en plots niet meer kunnen terug schakelen naar 1ste versnelling. Blijven rijden en tijdje nadien ook niet meer van 3 naar 2 schakelen. Thuis afgespoten en als hij koud stond lukte het trug wel maar als hij na 10 minuten terug warm stond terug hetzelfde probleem. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

uhh .. dus het was de schakelpook die los ging zitten als het blok warm werd na 10 minuten rijden ???

in elk geval mooi dat t nu opgelost is.
4 strokes only !!
steelpanetje

Toch goed geraden in mijn bovenstaande reactie dat het terugtrap mechanisme kapot was hahaha.
je moet even een service manual opzoeken meestal is dat 750 ml. of het staat boven op je olie bijvul dop of daar in de omgeving van.
Peter mechanic

Ik zou de olie en olie filter der is uithalen en de koppelings platen is bekijken en of de korf waar de platen in liggen nog goed is anders is het de vertanding van je bak moet je blok gesplitst worden kun je me altijd vragen als je iets wilt weten petersmets88892@gmail.com
Plaats reactie