het starten van mijn lc 4 6oo uit 90 gaat best wel goed,maar een ding zit me nog niet helemaal lekker,toen ik m kocht werd ook de start procedure verteld en die gaat zo :
trappen met hendel in,deze blijft dan ingetrokken staan?,dan een klein stukje de kickstarter naar beneden( dan schiet de hendel terug)dan kickstarter helemaal naar boven en een goede trap.
het werkt wel, maar hoort dat dat de kleplichter(hendel)ingetrokken blijft?????
kleplichter lc4
Moderator: ghulst
als ik m in knijp en de kickstarter naar beneden doe een paar keer dan blijft hij ingetrokken staan,mijn kickstarter staat dan helemaal beneden ik laat m een centimeter of 10 omhoog komen en trap dan weer naar beneden,dan schiet de hendel terug,dan laat ik m helemaal naar boven komen en als ik dan trap dan loopt tie. vreemd he??
Ik heb eens iemand horen roepen dat je met deze kleplichter 'm alleen hoeft in te knijpen en hard te trappen: Hij klikt zelf op het juiste moment los, waardoor hij na de volgende compressie en verbrandingsslag gewoon moet lopen....
Zelf durf ik het niet aan en doe ik het op dezelfde manier als jij: Bij koude motor met ingetrokken kleplichter 10 x doortrappen, dan kickstarter langzaam door'duwen' tot de kleplichter klikt, omhoog laten komen en trappen. Bij warme motor zonder 10x doortrappen, maar verder zelfde procedure.
Mijn kleplichter blijft ook wel eens hangen, maar dat ligt aan de knullige bediening. Er zit zo'n zelfde draaiding aan als de gasbediening van een quad of de oude Agria tweewielige tractor van m'n vader. Omdat de kabel behoorlijk los staat bij het kleplichten wil de buitenkabel nog wel eens uit z'n houder schieten, maar dat ligt net zoveel aan de berijder als aan de motor.
Maurice
Zelf durf ik het niet aan en doe ik het op dezelfde manier als jij: Bij koude motor met ingetrokken kleplichter 10 x doortrappen, dan kickstarter langzaam door'duwen' tot de kleplichter klikt, omhoog laten komen en trappen. Bij warme motor zonder 10x doortrappen, maar verder zelfde procedure.
Mijn kleplichter blijft ook wel eens hangen, maar dat ligt aan de knullige bediening. Er zit zo'n zelfde draaiding aan als de gasbediening van een quad of de oude Agria tweewielige tractor van m'n vader. Omdat de kabel behoorlijk los staat bij het kleplichten wil de buitenkabel nog wel eens uit z'n houder schieten, maar dat ligt net zoveel aan de berijder als aan de motor.
Maurice