gezocht!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
mtxjeroen

Ik zat een beetje te neuzen op marktplaats
enzo alleen zijn er weinig onderdelen te vinden. Misschien hebben de mensen hier wat ik zoek

Ik heb een BIG uit 1993 sr43 ( fotos bij mn topic ''voorstellen''

Ik ben opzoek naar valbeugels, het voorste schermpje, koffer rek en alu koffers, tips voor banden (all road).

En is er ook iets van een sleutelhandboek te vinden?

Mtxjeroen
Thoran

mtxjeroen schreef:Ik zat een beetje te neuzen op marktplaats
enzo alleen zijn er weinig onderdelen te vinden. Misschien hebben de mensen hier wat ik zoek

Ik heb een BIG uit 1993 sr43 ( fotos bij mn topic ''voorstellen''

Ik ben opzoek naar valbeugels, het voorste schermpje, koffer rek en alu koffers, tips voor banden (all road).

En is er ook iets van een sleutelhandboek te vinden?

Mtxjeroen
De eerste 4 kan je op http://www.dr-big-shop.de/ vinden. Is niet de goedkoopste...
Qua banden: Ik heb goede ervaring met Continental Trail Attack en Bridgestone BW501 (Of 502, welke van de twee dan ook de voorband is), ik heb nu een Mitas E08 op de achterkant liggen, en hoewel ik niet al te veel verwachtte van een band van ~60 euro valt ie me toch een beetje tegen. Snel vierkant gereden en weinig grip op koud en nat.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Rammelbak

Veel dingen kan je ook nog gewoon bij je lokale Suzuki dealer bestellen, wat vaak nog het meest voordelig en het snelst is. Prachtige geile Special's kan je inderdaad bij Hessler kopen. Ervaringen wisselen, mijne zijn enkel goed. Voor een geweldig mooie, stevige en betaalbare valbeugel moet je even bij Cor "Futurist" informeren!

O jee, rubber... als het topic nu niet meteen verzand in zin en onzin dan weet ik het ook niet meer :mrgreen: Zoveel mensen, zoveel keuzes. Mijn keuze is gevallen op Heidenau K60 Scout. Betaalbaar, leuk voor op gravel, bospaden en los liggende rommel, met droog weer op de weg genoeg grip om de stepjes bijna tegen de grond te krijgen :woow: en ze gaan ook nog fatsoenlijk lang mee door het hoge profiel (+10.000km). In blubber en zand hoef je niets serieus te verwachten. Maarja, dat is altijd de compromis die je maakt. Werkelijk goede eigenschappen in het veld en op de weg zijn niet te combineren. Dit ondervond ik pas aan den lijve op een rotonde toen ik op mijn Yammie TTR op noppen net wat te hard ging :oops: ) Maarja, die staat dan ook op Mitas E09 Dakar.
:zwaaien:
Ouwe Reus

Niet toegeven aan het Ricky Cross rallyspul of Five *-spul, gewoon RD-Moto!

Valbeugels, zo degelijk dat je er je BIG aan op kan hangen :wink:
Suzuki DR800 BIG - Crash frame

Voor kofferrekkie gewoon MP kijken of op de loer gaan liggen bij ebay.de
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
mtxjeroen

Toppie, ga eens even neuzen!
toch prijzig die alu koffers, misschien zelf maken een optie? iemand ervaring?

en banden, tja ik was al even op internet op zoek geweest maar genoeg keuze! dat word nog even uitvogelen dus
zappa.suzuki

Tja banden, wat wil je er mee?
Vooral weg en wat zand of juist veel zand en wat weg?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus

mtxjeroen schreef:Toppie, ga eens even neuzen!
Ben ik weer met mijn ebay linkies :wink:

Aluminiumkiste Motorradbox 36L Heb je voor nog geen 200 euro een set nieuwe en echte alu koffers voor de deur staan.

Plus twee bevestigingssets, zoals Aro of Touratech. Zelf heb ik de Aro sets gebruik, maar zou deze niet snel meer kopen. De ARO set is goedkoop, maar aangezien de montageblokken met de franse slag zijn voorzien van gaten, is het een uitdaging de linker en rechter koffer symmetrisch te bevestigen.... BTW: ik heb trollies aan mijn brommer hangen bij wijze van proef, kosten een kwart van de alu koffers :oops:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Thoran

mtxjeroen schreef:Toppie, ga eens even neuzen!

en banden, tja ik was al even op internet op zoek geweest maar genoeg keuze! dat word nog even uitvogelen dus
Zelf maken kan je doen, maar tenzij je ergens een adresje hebt waar je goedkoop alu kan scoren kan het qua prijs niet uit.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
loek de kort

Tja banden, wat wil je er mee?
Vooral weg en wat zand of juist veel zand en wat weg?
Wat voor soort zand is ook van belang.
Harde zandpad zonder modder gaat prima op de officiële roadbanden als Michelin Annakee 2.
Voor nat zand = modder moet je echt naar cross banden.
Voor mul zand = sahara moet je een andere brommer uitzoeken :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
mtxjeroen

Nog enkele vragen trouwens!

Weet iemand of het een beetje makkelijk is om wat meer geluid uit die laser produro te laten komen? vind het nog wat tammetjes!

Heb aardig wat ruimte tussen de koplamp en de kappen (zal zo een foto maken) hoort dit?

en wat is het stationair toerental van zo'n big? als hij koud is valt hij snel uit, als hij warm is minder en kan ik hem op 1500 laten lopen, lager word lastig.
Ouwe Reus

mtxjeroen schreef:Nog enkele vragen trouwens!

Weet iemand of het een beetje makkelijk is om wat meer geluid uit die laser produro te laten komen? vind het nog wat tammetjes!

Heb aardig wat ruimte tussen de koplamp en de kappen (zal zo een foto maken) hoort dit?

en wat is het stationair toerental van zo'n big? als hij koud is valt hij snel uit, als hij warm is minder en kan ik hem op 1500 laten lopen, lager word lastig.
Ik wil graag wat MINDER geluid uit de ProDuro :crazyeyes:

Stationair toerental volgens het WPHB: 1200-1400rpm.
1000rpm lukt soms ook, maar dan is ook de oliedruk ook lager en da's weer slecht voor met name de nokkenas ed
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
john ktm 33

Die ProDuro moe je nie hore, die moe je voele :!:

Ik was opzoek naar wat onderdelen voor de BIG kwam dit tegen en misschien heb je er wat aan;
http://www.frankmxparts.com/O-ring-vlot ... arburateur
http://www.motozoom.nl/motobase/product ... 3B&dummy=0

Mn pa heeft zelf een topkoffer op de BIG gemaakt, een Givi Monokey 42liter. Kan wel een keer foto's maken van de bevestigpunten etc.
Afbeelding
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
loek de kort

k wil graag wat MINDER geluid uit de ProDuro
Dat is niet zo moeilijk, heb er bij mij ook zelf een binnendemper in geknutseld.
Uurtje werk en doet al 5000 km goed zijn best, op lage toeren lekker stil en met wat gas erop een mooie brul, bij gas dicht af en toe een lekker plofje.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
mtxjeroen

Afbeelding

Zie hier de ruimte tussen koplamp en voorscherm, hoort hier nog een rubber tussen ofzo?

Trouwens de nieuwe bandjes eronder gezet gister, toch ook maar de Heidenau scout 60 gedaan.

Afbeelding

En nog een nieuw speeltje erbij gekocht! voor de vakantie, als het mee zit m,n vriendin op de africa twin en ik op de DR big!

Afbeelding

Afbeelding

Greetz,

MTXjeroen
Leo

mtxjeroen schreef: En nog een nieuw speeltje erbij gekocht! voor de vakantie, als het mee zit m,n vriendin op de africa twin en ik op de DR big!
Ik ben erg benieuwd hoe jouw vriendin er dan uitziet dat ze een 200KG+ brommer met volle bepakking ter beschikking krijgt voor de vakantie.
mtxjeroen

Haha, of zij rijd op de BIG, ze kan net met de voeten bij de grond met de BIG :D

(ze is niet zo groot dus maar kan wel goed rijden

Afbeelding
Rammelbak

Het lijkt erop dat je een after-market hogere kuipruit op je Big hebt zitten. Misschien dat die inderdaad wat anders om de koplamp valt. Heb er verder geen ervaring mee, mijn Big is een modelletje ouder.
:zwaaien:
mtxjeroen

Oke, vind het in ieder geval geen porum, misschien zelf maar iets van een rubberen rand inmaken of zo iets.
Leo

mtxjeroen schreef: maar kan wel goed motorrijden
Check.
Plaats reactie