Havelte enduro/off-road

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Komend weekend kun je Havelte weer onveilig maken.
Zaterdag is de enduro en zondag kunnen de off-roaders het nog eens dunnetjes over doen.
Havelte onderscheid zich van de andere ritten door het zware 'diepe' zand van dit grotendeels militaire oefenterrein.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
dorzel

dat is waar, maar ook steenwijk dat 2 weken terug was,
onderscheid zich daat in.
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Ze maken allebei gebruik van hetzelfde oefenterrein en de route is voor een groot deel gelijk.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Jeroen

Alleen voor deze ritten en die van Hellendoorn zou ik willen dat ik nog een motor met kenteken had. :(
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Vraagje van mij

Is Havelte de moeite waard ?
Dan ga ik zaterdag meerijden met een daglicentie.

Speciale dingen waar ik op moet letten ?
(FIM banden, geluid, toeter, licht, verzekering, ... dat weet ik)

Jo VdB
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Als in het verleden mijn conditie goed was, vond ik het een top-rit. :D
Bij een wat mindere conditie vond ik het een klote-rit. :x

Veel tankbanen dus veel 'tiefsand'
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Jo VdB schreef:Vraagje van mij

Is Havelte de moeite waard ?
Dan ga ik zaterdag meerijden met een daglicentie.

Speciale dingen waar ik op moet letten ?
(FIM banden, geluid, toeter, licht, verzekering, ... dat weet ik)

Jo VdB
Als je graag in het zware zand speelt en van zware mulle en diepe knippen houdt dan is dit de rit waar je een keer aan mee moet doen.
Dus Jo , aan u de eer :)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jeroen

Die keren dat ik in Steenwijk als in Havelte ben geweest, was de keuring bijzonder streng. En dat terwijl je rondploetert op terrein waar normaal tanks rijden. Ik heb mensen banden zien wisselen om door de keuring te komen!
Gast

Als ik een beetje hersteld ben en van de medicijnen af dan ben ik van de partij zaterdag. (voordat er insinuaties zijn over hoe en wat ie heeft, gewoon een dikke kaakholte ontsteking).

Uitrijden is dan het devies. Op tijd rijden komt wel op de tweede plaats.

groetjes peewee
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

mwah, verstand op nul en gassen heeft ook zijn charme. Maar let op: op de onlangs gehouden kalendervergadering 2004 is afgesproken dat vanaf Havelte ook voor offroad-rijders/daglicenties streng toegezien zal worden op het gebruik van milieumatten tijdens tanken en/of sleutelen. O.a. het voortbestaan van de rit te Hengelo hangt hier van af; dus doe mee. Matten bij de organisator verkrijgbaar.
Yam-M@rtin
Berichten: 15
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 09:12

Hi Leute,

Havelte war wieder eine Reise wert obwohl ich mich an den Sand wohl nie gewöhnen werde hat es viel spass gemacht :D !

Kann mir einner von euch mal erklären wie sich das mit der überschreitung der soll zeiten verhält, wenn ich zum beispiel für eine etappe 2 min zu spät stempel und in der nächsten runde 3 min muss ich dann die zeiten zusammen rechnen oder wie?

cu Martin
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

stimmt, aber nicht allein in der nachtste runde; schon gleich (wie in Havelte) bei der nachtste Zeitcontrolle (und das war Start/Finish in Havelte). Die Sollzeit wird erhoht mit der Verspatungsminuten und jede Verspatung muss mann einfach addieren.
Wir hatten dan beiden 22 minuten; dann wird es doch weniger wichtig aber es kommen noch enduro's ohne Sand.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

ik zal eens de tijden gaan bekijken. Dit om de concurentie te beoordelen.
:lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

ad f. schreef:
Jo VdB schreef:Vraagje van mij

Is Havelte de moeite waard ?
Dan ga ik zaterdag meerijden met een daglicentie.

Speciale dingen waar ik op moet letten ?
(FIM banden, geluid, toeter, licht, verzekering, ... dat weet ik)

Jo VdB
Als je graag in het zware zand speelt en van zware mulle en diepe knippen houdt dan is dit de rit waar je een keer aan mee moet doen.
Dus Jo , aan u de eer :)
Daarvoor kan je ook gewoon naar arnhem toekomen :wink: .

Stommevraag:
waarom laat de organisatie de offroad mensen eigelijk achter de enduro lui aan rijden? denk niet dat ze het makkelijk hebben :twisted:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Rudy, dat doen ze omdat Ikke, Huskie, geen uitgetrapte baan wil berijden :lol: Ik bedoel, ik vind het allemaal al zwaar genoeg zo..
Enne omdat die offroad rijders niet door willen rijden, ze zijn zelden voor donker thuis. (ps kan ook door de gezelligheid komen :?: )
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Wopke
Berichten: 155
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:46
Locatie: Rottevalle, Friesland

:lol:
Goedenavond modder-ridders..
ja dat zand blijft toch speciaal, maar wel machtig mooi!
Ik ben alleen zo stijf als een plank...!
Hadden we zondag ook nog een club-supercross...
Wel weer goede trainingsarbeid natuurlijk..
Y@m Martin...? ook overschakeld op KTM...?
Ik zal binnekort een seen mooie foto naar Rudy mailen, dan kan die de KTM even bij mijn onderwerpen plaatsen.
Het ding rijdt prima!
Martin, jij was 30e zag ik... Ik kon de midelste tijdcontrole steeds niet halen, eerst minuutje verlkoren, later 2, weer 2 en op het laatst 5, toen had ik het wel gehad.
Maar ik was 20e, terwijl iki niet gedacht had bijd e eerste 30 te eindigen vanwege een totaal gebrek aan training de laatste weken, maar ja, druk,druk,druk ...

Tot zondag in Westerbork...!

Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

hey husky,

Was jij afgelopen zondag nog voor het donker terug bij de camping ?
Heb je de rest van de route nog uitgereden ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Yam-M@rtin
Berichten: 15
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 09:12

@Wopke,

bin mit der KTM (Kati) auch sehr zufrieden, bin im letzten jahr umgestiegen nachdem man mir meine Yamaha gestohlen hatte und ich so schnell keine neue bekommen konnte, fahre ich auf KTM EXC250 2T. Am Anfang hatte ich schwirigkeiten mit der Leistungsentfaltung aber mitlerweile möchte keinen viertakter mehr fahren! Mein größtes problem war die Kondition und diese scheiss Spurrillen! Aber für mich ist dieses Jahr ein Lehrjahr um die Strecken kennen zu lernen und nächstes jahr will ich dan richtig angreifen und versuchen in die Top 30 zu fahren :wink: !

cu Martin

KTM EXC 250 / E / 453
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

ha ha als moderator hoef ik me niet aan het topic te houden :twisted:
dus kan ik makkelijk even antwoorden.
Ad, ik was voor donker terug. Eitje, nadat ik dat extreme met jou achter de rug had. Tjeetje wat was dat talud hoog en steil.
Hoop maar dat Jo en Freek er ook zo over denken :oops:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik kijk net even naar de tijden. Maar ik zie dat heel veel coureurs strafminuten hebben opgelopen. Was het zo zwaar??
Misschien wil Henk even zijn verslag doen?
Er staat nog geen verslag van Havelte op enduro.nl.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Woensdag avond heb ik het verslag van Alex geplaatst.
Havelte begint met een stukje van 8 minuten door het dorp naar tijdcontrole 1; ruim op tijd en even rusten dus. Toch levert Havelte altijd veel strafminuten op omdat ze het 'middenstuk' alleen maar over het oefenterrein uitzetten, zonder openbare weg er in. Dan zetten ze de tijd lekker krap. In dat stuk zitten ook nog twee proeven; je mocht er dit jaar 34 minuten over doen, maar ik had er per ronde zo'n 5 meer nodig. Het laatste stuk naar start finish duurde 14 minuten en als je doorreed had je bij start/finish zo'n 3 a 4 minuten over om te tanken en iets te drinken. Dit betekent dat de doorsnee nationaal en 40+-er zonder veel rust 4 ronden van bijna 40 minuten achter elkaar afdraait door het zware zand. Jagen, jagen, jagen ... Lees ook maar eens het verslagje op www.braboteam.nl Resultaat: een bak spierpijn en altijd weer het voornemen om volgend jaar van te voren nog meer conditie op te bouwen en een paar keer extra in het zand te gaan rijden met het enduro-achterbandje. Het blijft een aparte wedstrijd; heel anders dan andere enduro's waarbij in de route altijd stukken openbare weg zitten en men om 'scheuren' te voorkomen de tijd ruimer zet.
In Havelte ben je de hele dag alleen maar met je rechterhand bezig!!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Braboteam verslag en Havelte verslag gelezen, schitterend.
Tot ziens in Vorden, das meer mijn soort van enduro(denk ik).
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
peewee lui as usual

Ja Vorden staat op het agenda,

Huskie, ik zie je daar wel in Vorden, door mijn chronisch gebrek aan conditie is deze wat geschikter dan Havelte, maar alleen al door de steun die Havelte nodig heeft zal ik ook daar weer van de partij zijn volgend jaar. Die 40km lange crossbaan. Mijn duim is ondertussen uit de tape en redelijk bewegelijk. Ja ik hoorde tot de 75% uitvallers in de daglicenties, gevallen in de eerste proef, maar das geen excuus, want het was krap en zwaar maar wel gaaf. Tegenwoordig heb ik zo een enduro-tech teller erop zitten en daar kun je achteraf ook je hoogst gemeten snelheid en je gemiddeld snelheid aflezen. 127 km/h (op zand wel te verstaan) en dan nog die inter die voorbij komen , mmm geeft te denken. gemiddelde is niet zo interessant. haha.

groeten en tot in Vorden.

PS nog enkele maanden nadenken of ik daadwerkelijk een licentie aanschaf voor enduro's volgend jaar.
Plaats reactie