Crosser kopen

voor onderwerpen die niet in de onderstaande categorien thuishoren.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
lorenzo572
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 05, 2014 19:58

Crosser kopen

Bericht door lorenzo572 »

Hallo :D

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een crosser die ik mogelijk wil gaan kopen.
Het liefst zou ik echt op de baan gaan crossen, maar ik wil beginnen op het land bij een vriend.
Nu ben ik dus aan het twijfelen tussen een 125cc of een 250cc.
Gezien mijn gewicht+lengte denk ik dat een 125cc beter is voor mij. Ik ben ongeveer 1,73m en 60kg.

Nu was ik dus op marktplaats aan het zoeken naar een aantal crossers van 125cc, ik kon er alleen niet zoveel vinden?
Als ik bijvoorbeeld naar een Honda 125 zocht kreeg ik maar 3 resultaten? Is hier dan echt zo weinig aanbod in?

Verder vroeg ik me af waar ik de nieuwprijzen van deze motoren kan vinden? Aangezien ik het soms lastig vind om te kijken of een prijs goed is of niet.
Ik zie hier bijvoorbeeld een honda 250 uit 91 voor 2500,- staan: http://link.marktplaats.nl/m806633095
Maar ook een honda 250 uit 2011 voor 3000,- http://link.marktplaats.nl/m797632531
En ik dacht dat het bouwjaar altijd wel aardig wat invloed had op de prijs bij een crosser?

Een hoop vragen, ik hoop dat er mensen zijn die dr een aantal kunnen beantwoorden :D .

Alvast bedankt!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Re: Crosser kopen

Bericht door gassen »

Bouwjaar en staat van onderhoud zijn idd richtlijnen. Maar er staan ook behoorlijk wat Pre 90 motoren op die meestal door liefhebbers geheel zijn hersteld tot (bijna) nieuwstaat. Daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan, zeker als je het bouwjaar als leidraad neemt.
Als je niet voor de looks gaat houd er dan wel rekening mee dat je een kat in de zak kunt kopen. Meeste motoren die je zult vinden "zijn allemaal gereviseerd".
In sommige gevallen is dat zo, in andere gevallen is het gedeeltelijk gedaan (nieuwe zuiger) of slechts 20 uur mee gereden (voor een 125 komt er dan alweer bijna een nieuwe zuiger aan) na "revisie". Bij een 250 is dit het dubbele en nog wel een stuk verder te rekken, zeker bij hobby gebruik en goed onderhoud.

In mijn optiek moet je eigenlijk een motor kopen die sowieso open gemaakt moet worden zodat je zelf alles gaat vervangen wat vervangen moet worden. Dan weet je meteen wat je hebt en hoelang het mee zou kunnen gaan, zeker bij een 125cc 2T. De prijs moet dan wel in overeenstemming zijn. Hou er wel rekening mee dat als je een 250 4T kapot rijd ben je zo een 500 tot 1000euro verder.
Ga je voor een 250 2T vallen de kosten in de range van de 125, zuiger is wat duurder maar gaat ook weer een stuk langer mee.

Om een beetje op het land (als dat toegestaan is? geluidsoverlast/buren ed) te crossen is een 250 gemakkelijker te rijden dan een 125. Een 125 moet bij een hoog toerental gereden worden om makkelijk voorruit te blijven gaan. Het vermogen van 125 is ook piekerig, dwz het komt er in 1 keer uit en bruikbaar over een smalle powerband. Met een 250 kun je nog redelijk langzaam mee rond tuffen wat zeker in het begin nodig zal zijn. Geldt ook voor een 250 2T overigens, die zijn over het algemeen veel minder piekerig dan een 125.

Btw zorg in ieder geval voor een goede geluidsdemper, misschien is een endurodemper een uitkomst.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Crosser kopen

Bericht door Noppy »

Misschien is dit iets?

http://motoren.aanbodpagina.nl/honda-cr ... uro-koopje

Kan je prima mee crossen, maar zit een revisie aan te komen.

Suc6 :zwaaien:
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
lorenzo572
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 05, 2014 19:58

Re: Crosser kopen

Bericht door lorenzo572 »

gassen schreef:Bouwjaar en staat van onderhoud zijn idd richtlijnen. Maar er staan ook behoorlijk wat Pre 90 motoren op die meestal door liefhebbers geheel zijn hersteld tot (bijna) nieuwstaat. Daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan, zeker als je het bouwjaar als leidraad neemt.
Pre 90 houdt in dat de motor uit de jaren 90 komt neem ik aan?
Ik snap dat je naar verschillende factoren moet kijken, maar kan ik ergens ook de nieuwprijzen van deze motoren vinden?
Want ik vind het nu heel erg lastig om een prijs te bepalen. En het liefst koop ik een wat recentere motor, maar een goed onderhouden motor uit de jaren 90 zou ook nog prima moeten gaan toch?
gassen schreef:Als je niet voor de looks gaat houd er dan wel rekening mee dat je een kat in de zak kunt kopen. Meeste motoren die je zult vinden "zijn allemaal gereviseerd".
In sommige gevallen is dat zo, in andere gevallen is het gedeeltelijk gedaan (nieuwe zuiger) of slechts 20 uur mee gereden (voor een 125 komt er dan alweer bijna een nieuwe zuiger aan) na "revisie". Bij een 250 is dit het dubbele en nog wel een stuk verder te rekken, zeker bij hobby gebruik en goed onderhoud.

In mijn optiek moet je eigenlijk een motor kopen die sowieso open gemaakt moet worden zodat je zelf alles gaat vervangen wat vervangen moet worden. Dan weet je meteen wat je hebt en hoelang het mee zou kunnen gaan, zeker bij een 125cc 2T. De prijs moet dan wel in overeenstemming zijn. Hou er wel rekening mee dat als je een 250 4T kapot rijd ben je zo een 500 tot 1000euro verder.
Ga je voor een 250 2T vallen de kosten in de range van de 125, zuiger is wat duurder maar gaat ook weer een stuk langer mee.
gassen schreef:Om een beetje op het land (als dat toegestaan is? geluidsoverlast/buren ed) te crossen is een 250 gemakkelijker te rijden dan een 125. Een 125 moet bij een hoog toerental gereden worden om makkelijk voorruit te blijven gaan. Het vermogen van 125 is ook piekerig, dwz het komt er in 1 keer uit en bruikbaar over een smalle powerband. Met een 250 kun je nog redelijk langzaam mee rond tuffen wat zeker in het begin nodig zal zijn. Geldt ook voor een 250 2T overigens, die zijn over het algemeen veel minder piekerig dan een 125.
Maar is een 250 altijd net zo groot als een 125? Want ik betwijfel of ik wel lekker op een 250 pas.

Bedankt voor je reactie! :D
Noppy schreef:Misschien is dit iets?

http://motoren.aanbodpagina.nl/honda-cr ... uro-koopje

Kan je prima mee crossen, maar zit een revisie aan te komen.

Suc6 :zwaaien:
Bedankt, maar dit is helaas te ver... ligt 250km verderop.
Plaats reactie