Wil van 2 gaskabelsyteem naar 1 kan dat ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi grobbebollen,
Mijn set van 2 kabels gaat behoorlijk stroef ( ook na een kruipoliebadje ) en ik wilde er een nieuw setje voor bestellen tot ik de prijs bij CMS zag.
€64 euro en op ander plekken vragen ze al snel richting de 40 euro.
Ik zie voor een 1 kabelsysteem vele leukere prijzen voorbij komen en ik vroeg me af of ik met een 2 setskabel gashandvat en carb ongestraft over kan stappen op een 1 kabel voor het gas.
Iemand een idee ?
Mijn set van 2 kabels gaat behoorlijk stroef ( ook na een kruipoliebadje ) en ik wilde er een nieuw setje voor bestellen tot ik de prijs bij CMS zag.
€64 euro en op ander plekken vragen ze al snel richting de 40 euro.
Ik zie voor een 1 kabelsysteem vele leukere prijzen voorbij komen en ik vroeg me af of ik met een 2 setskabel gashandvat en carb ongestraft over kan stappen op een 1 kabel voor het gas.
Iemand een idee ?
Laatst gewijzigd door Leo op za apr 12, 2014 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Die 2e gaskabel kan toch wel eens handig zijn om t gas dicht te draaien
Koop gewoon 2 universele gaskabels bij de fietsenmaker met een paar schroefnippels(heb je vast wel een foto van)
Koop gewoon 2 universele gaskabels bij de fietsenmaker met een paar schroefnippels(heb je vast wel een foto van)
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Daar heb ik geen foto`s voor nodig, die heb ik standaard op mijn netvliesloek de kort schreef: met een paar schroefnippels(heb je vast wel een foto van)
Maar ik ben helaas niet van de schroefnippels. Op de een of andere manier gaan die bij mij altijd los als ik net op een mooie Mr. Z rit / in de bergen sta en nooit op weg naar het werk.
Maar jij vind een 2 kabelsysteem beter / veiliger begrijp ik
Schoefnippels en de helft van de kabels weghalen is geen goed idee. Op een rollator kan dat, maar niet op een dikke brommer.
De eerste BIG's hadden allemaal een enkele gaskabel. De laatste BIG's hebben twee gaskabels, waarvan de tweede de gasklep ook weer dichttrekt. Safety-measure! Je kan het toch proberen met jouw SR43 door een kabel helemaal los te gooien? Maar een enkele gaskabel met gesoldeerde (?) nippel functioneert ook hoor, geen punt. Ligt wel een beetje aan de bediening op de carburateur.
Heb hier nog wel een gashandvat met ene (standaardlengte) kabel liggen Leo
De eerste BIG's hadden allemaal een enkele gaskabel. De laatste BIG's hebben twee gaskabels, waarvan de tweede de gasklep ook weer dichttrekt. Safety-measure! Je kan het toch proberen met jouw SR43 door een kabel helemaal los te gooien? Maar een enkele gaskabel met gesoldeerde (?) nippel functioneert ook hoor, geen punt. Ligt wel een beetje aan de bediening op de carburateur.
Heb hier nog wel een gashandvat met ene (standaardlengte) kabel liggen Leo
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik snap het even niet. Wat is er veiliger aan een 2-kabel systeem? Op mijn SR42 trekt de veer op de vlinderklep de carb gewoon dicht wanneer m'n kabel onverhoopt zou breken. Wat voegt de 2e kabel toe bij de latere modellen?
Als de veer z'n werk doet is er niets aan de hand . Als de veer er niet zou zijn is het een heel andere situatie. Heb wel eens ergens gelezen dat de veer van de carbs met een enkele kabel wat sterker zou zijn.....Rammelbak schreef:Ik snap het even niet. Wat is er veiliger aan een 2-kabel systeem? Op mijn SR42 trekt de veer op de vlinderklep de carb gewoon dicht wanneer m'n kabel onverhoopt zou breken. Wat voegt de 2e kabel toe bij de latere modellen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Heb ooit het 2 kabels systeem van mijn XT uit financiële overweging vervangen voor een 1 kabels systeem,
Gewoon een fietsremkabel en een tonnetje( wel na solderen)
Op een zonnige dag in de winter rij ik een heuveltje op met bovenop een paar dennenboompjes,
en achter een takje van één van die boompjes bleef mijn gaskabel hangen.
Resultaat, ik zat op de grond tussen de dennenboompjes , en mijn maten zagen een XT zonder berijder op het achterwiel uit de bosjes komen.
En opeens wist ik het, daarom een dubbele gaskabel
Niet dat ik er één gekocht heb hoor, want geld had ik nog steeds niet
Gewoon een fietsremkabel en een tonnetje( wel na solderen)
Op een zonnige dag in de winter rij ik een heuveltje op met bovenop een paar dennenboompjes,
en achter een takje van één van die boompjes bleef mijn gaskabel hangen.
Resultaat, ik zat op de grond tussen de dennenboompjes , en mijn maten zagen een XT zonder berijder op het achterwiel uit de bosjes komen.
En opeens wist ik het, daarom een dubbele gaskabel
Niet dat ik er één gekocht heb hoor, want geld had ik nog steeds niet
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo,kruipolie maakt dingen los maar smeert niet..
Kabels ophangen, trechtertje boven op maken van plastic en vast teapen aan de buitenkabel, rode flesje teflonolie wat je van mij hebt gehad pakken, in het trechtertje gieten en binnenkabel op en meer trekken tot de onder kant ook wat nat is en klaar
Kabels ophangen, trechtertje boven op maken van plastic en vast teapen aan de buitenkabel, rode flesje teflonolie wat je van mij hebt gehad pakken, in het trechtertje gieten en binnenkabel op en meer trekken tot de onder kant ook wat nat is en klaar
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zag te helemaal voor mij, heb dubbel gelegen op de bank . Goed begin van de zondagmorgen.de antrapper schreef:
Op een zonnige dag in de winter rij ik een heuveltje op met bovenop een paar dennenboompjes,
en achter een takje van één van die boompjes bleef mijn gaskabel hangen.
Resultaat, ik zat op de grond tussen de dennenboompjes , en mijn maten zagen een XT zonder berijder op het achterwiel uit de bosjes komen.
En opeens wist ik het, daarom een dubbele gaskabel
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
THX RDW,eRDeeWee schreef:Deze heb ik onlangs gekocht: 41€ verzending Incl...
Ik heb me heel de ochtend lopen teflonnen tussen de vermaking van een zadel door en ben tot de conclusie gekomen dat ik denk dat de terugleiderkabel de boosdoener is. Die gaat nog steeds vrij stroef daar waar de gaskabel nu als een raket gaat ( goei poeier da teflon ).
Ik ga nu de zaak eens bevestigen zonder de teruggeleiderkabel om te kijken of ik gelijk heb. Zo ja heb ik een aanbod van Ouwe Reus lopen om over te gaan op een 1 kabelsyteem en als hij die niet meer gevonden krijgt in de verhuisdozen ga ik de link van RDW uitpluizen.
en die werkt super!!!!eRDeeWee schreef:Deze heb ik onlangs gekocht: 41€ verzending Incl...
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Nou dat scheelt weer, hoef je maar 1 kabel te vervangen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Hey Leo,
Leef allang niet meer uit de verhuisdozen .
Speciaal voor jou vanmorgen in alle vroegte de SM-kelderbox ingedoken (voor alle duidelijkheid: SM staat hier voor Snelle Motoren).
De kabel gevonden en weer speciaal voor jou een paar plaatjes geschoten. Kan je tevens zien of de lengte oké is. En dan hebben wij het nog niet eens over de speciale aanbieding die ik voor je heb .
Kabeltje loopt mooi soepel, zonder zichtbaar vet wat eigenlijk wel uit op de binnenkabel zou moeten zitten. Alleen de buitenkabel aan de zijde van de carbs is niet helemaal meer 100%, maar kabel is volledig funktionsfähig.
Hoor het wel of je (nog steeds) interesse hebt!
Leef allang niet meer uit de verhuisdozen .
Speciaal voor jou vanmorgen in alle vroegte de SM-kelderbox ingedoken (voor alle duidelijkheid: SM staat hier voor Snelle Motoren).
De kabel gevonden en weer speciaal voor jou een paar plaatjes geschoten. Kan je tevens zien of de lengte oké is. En dan hebben wij het nog niet eens over de speciale aanbieding die ik voor je heb .
Kabeltje loopt mooi soepel, zonder zichtbaar vet wat eigenlijk wel uit op de binnenkabel zou moeten zitten. Alleen de buitenkabel aan de zijde van de carbs is niet helemaal meer 100%, maar kabel is volledig funktionsfähig.
Hoor het wel of je (nog steeds) interesse hebt!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Euh, het zal wel heel belerend overkomen.
Je wil niet naar een 1 kabelsysteem, je wil geld besparen zo te lezen. Dat is wat anders. Toch goed dat je het navraagt hier, dat dan zeker wel.
Paar euro uitsparen voor wat .... ? Zorgt dat die brommert veiligheidstechnisch gewoon op orde is en bezuinig daar niet op.
Maar zo te lezen is dat ook wat anderen al aangeven.
Je wil niet naar een 1 kabelsysteem, je wil geld besparen zo te lezen. Dat is wat anders. Toch goed dat je het navraagt hier, dat dan zeker wel.
Paar euro uitsparen voor wat .... ? Zorgt dat die brommert veiligheidstechnisch gewoon op orde is en bezuinig daar niet op.
Maar zo te lezen is dat ook wat anderen al aangeven.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Maak je geen zorgen Leo is "autodidactisch" alleen het duurt wat lang bij hem
Big Bigger Tiger en weer Big
Op de foto is te zien dat Leo reeds een dubbele set gaskabels heeft, maar er is één "maar". Hij had ook al een langere remleiding nodig vanwege het hogere stuur. En een verlengde dubbele gaskabel is echt maatwerk en waarschijnlijk niet echt goedkoop, mede vanwege de "gebogen" buisjes aan de carburateurzijde. Ik snap heel goed dat hij onderzoekt of een enkele kabel ook voldoet. Zelf heb ik een verhoogd stuur én risers, maar wel de standaard dubbele gaskabels dus ik vraag mij wel een beetje af hoe lang zijn kabel(s) zou(den) moeten zijn.biggie schreef:Euh, het zal wel heel belerend overkomen.
Je wil niet naar een 1 kabelsysteem, je wil geld besparen zo te lezen. Dat is wat anders. Toch goed dat je het navraagt hier, dat dan zeker wel.
Paar euro uitsparen voor wat .... ? Zorgt dat die brommert veiligheidstechnisch gewoon op orde is en bezuinig daar niet op.
Maar zo te lezen is dat ook wat anderen al aangeven.
Uit oogpunt van veiligheid (ik noem het liever zekerheid) en de kabelopname in de carburateur (weer die dubbele kabel) zou ik er persoonlijk niet van twee kabels afwijken. Dan maar maatwerk en twee enkele kabels met gesoldeerde tonnetjes laten maken door een specialist (en zou bijzonder is het per saldo ook weer niet!)
Dit was mijn uitspraak. Hier moet u het mee doen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Ik zou voor drive by wire gaan denk ik, enkel verlengd stroomtouwtje nodig.
Kun je meteen je BIG radiografisch bestuurbaar maken.
Kun je meteen je BIG radiografisch bestuurbaar maken.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Handig voor de enge stukken.loek de kort schreef:Ik zou voor drive by wire gaan denk ik, enkel verlengd stroomtouwtje nodig.
Kun je meteen je BIG radiografisch bestuurbaar maken.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo, als de Telflon olie goed door de kabel is gesmeerd en een tikkie opgedroogd moet ie soepel gaan [ redelijk makkelijk met de hand te bewegen], zo niet is er een kans dat de binnenkabel aan t raffelen is
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997