Aanpassing carburateur

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Aanpassing carburateur

Bericht door Ouwe Reus »

Gezien mijn plotselinge voorraad reserveonderdelen van de carbs van een GS500E had ik het plan om een van de tips welke in de BST bijbel staan genoemd onder "CARB MODIFICATIONS", gewoon eens te proberen.

Deze bedoel ik:
2471517849_75531a842f.jpg
2471517849_75531a842f.jpg (107.43 KiB) 3101 keer bekeken
Er wordt gesteld dat door vergroting van de twee gaatjes in de gasschuif, de gasschuif sneller reageert...
....alleen de gaatjes vergroten naar 1/8" (ca 3,2mm). En laten de gasschuiven van de bewuste GS500e nou al die afmeting hebben.

Zie hier de gasschuiven van de GS500E en DR800S naast elkaar:
DSC04369.JPG
DSC04369.JPG (33.64 KiB) 3099 keer bekeken
DSC04370.JPG
DSC04370.JPG (40.03 KiB) 3099 keer bekeken
DSC04371.JPG
DSC04371.JPG (35.94 KiB) 3099 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door futurist »

Ik ben ook niet zeker of het iets uit maakt. Voor jou is het nu gemakkelijk te testen voor ons allemaal. Een keer die gasschuiven wisselen tijdens de carb job hier later gaat een makkie zijn. De modificatie ken ik al veel langer, zelfs nog voor mijn Dr tijd. Ik heb vroeger (pre injectie tijdperk) heel wat carb modificaties gedaan door dynojet kitjes te monteren. Daar zat vaak het juiste boortje bij. Ik kan me nog een TDM herinneren die er echt veel levendiger door werd. Ook zelf wel eens geprobeert op een Diversion 600 en dat liep uit op 4 nieuwe schuiven kopen. Ook mijn eerste Bandit reageerde er veel beter op dan de tweede.
futurist
PS heb van die Bandit nog zo een naaldensetje liggen voor de geintreseerde
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Thoran »

futurist schreef:Ik ben ook niet zeker of het iets uit maakt. Voor jou is het nu gemakkelijk te testen voor ons allemaal. Een keer die gasschuiven wisselen tijdens de carb job hier later gaat een makkie zijn. De modificatie ken ik al veel langer, zelfs nog voor mijn Dr tijd. Ik heb vroeger (pre injectie tijdperk) heel wat carb modificaties gedaan door dynojet kitjes te monteren. Daar zat vaak het juiste boortje bij. Ik kan me nog een TDM herinneren die er echt veel levendiger door werd. Ook zelf wel eens geprobeert op een Diversion 600 en dat liep uit op 4 nieuwe schuiven kopen. Ook mijn eerste Bandit reageerde er veel beter op dan de tweede.
futurist
PS heb van die Bandit nog zo een naaldensetje liggen voor de geintreseerde
900 of 600? heb een maatje die op zich tevreden is met z'n bandit, maar hem toch "iets" vind missen...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door futurist »

Het heeft op een Bandit 600 gezeten en heeft vooral veel invloed op het middengebied en laat het blok iets meer "leven" tussen 4 a 4,5 k rpm en 6 k rpm de milieudip verwijnt daar helemaal, je krijgt er echt meer "drivability" door. Hij wordt met zijn 78pk natuurlijk geen beest maar zelfs mijn vrouw vond het een hele fijne verbetering.
Een 900 Bandit heeft overigens nooit bestaan, wel een 1200 maar daar hoef je alleen een kabeltje voor door te knippen om de milieudip in de middenrange flink te verbeteren/verminderen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door zappa.suzuki »

het zijn vacium schuiven die reageren op een vacium.. dus zou een groter gat juist betekenen dat ie minder snel omhoog komt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door zappa.suzuki »

het volgende deel van het verhaal is os de veer wat inkorten zo dat de schuif minder weerstamd jeegt bij het omhoog komen..

Maar dat zou ook betekenen dat hij minder snel terug komt met na ijlen als gevolg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door zappa.suzuki »

het volgende deel van het verhaal is is de veer wat inkorten zo dat de schuif minder weerstand heeft bij het omhoog komen..

Maar dat zou ook betekenen dat hij minder snel terug komt met na ijlen als gevolg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2049
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Edwin »

Hier staat netjes wat er gebeurt als je de kanaaltjes iets groter maakt. Komt er op neer dat er sneller een vacuum boven de "carbzuiger" ontstaat, waardoor er een snellere gasresponse ontstaat.

http://www.prostreetholland.com/10a/Art ... URAT.2.htm
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door futurist »

Deze zuiger zit aan de bovenkant vast aan een membraan dat zich weer in een afgesloten kamer bevindt. Een veer houdt de zuiger omlaag. De gasklep bevindt zich achter deze zuiger. Als we nu gas geven openen we de gasklep waardoor een vacuum ontstaat achter de zuiger in de carburateur. Via een kanaaltje in de zuiger ontstaat ook een vacuum boven het membraan in de afgesloten kamer. Dit vacuum zuigt nu de zuiger (tegen de veerdruk in) omhoog waardoor de venturie groter wordt en er meer lucht en benzine door de carburateur kan stromen. Hoe verder we nu de gasklep openen, des te groter wordt het vacuum en wordt de zuiger verder omhoog gezogen waardoor de venturie en de sproeier doorlaat groter worden. Bij het sluiten van de gasklep wordt het vacuum kleiner en drukt de veer de zuiger weer omlaag

Goed gevonden Edwin, het is hier heel goed verwoord. Was mij al bekend maar schrijf het eens zo begrijpelijk op. Feit is wel dat de fabrikant de gaatjes natuurlijk op een maat heeft geboord zodat het een motor karakter op levert wat de fabrikant heeft bedoeld. Maar ja soms wil jij iets anders rijden. Het geeft overigens geen hoger vermogen maar meer "drivability" Overigens heb je ook gelijk Zappa dat je wat aan de veer kan doen, de motor gaat niet zomaar na ijlen hoor, het stationair gaat net zo snel terug maar mag net iets minder weerstand geven bij het omhoog gaan van de zuiger aan het membraam. een paar spoedjes van de veer af doen is vaak genoeg. Het blok kan er iets levendiger door in toeren klimmen. Ouwe Reus gaar het voor ons proberen.....................
Zoals ik al schreef was het bij de TDM echt een verbluffend resultaat die samen met de sproeiers en naalden ook nog eens meer koppel kreeg en flink zuiniger werd. Daarom zou ik ook wel eens die set uit Amerika willen proberen voor de Dr 800 die ik dacht Leo een tijdje geleden op het i net had gevonden. Vooral naalden met een betere vorm zodat het mengsel bij bepaalde toeren beter is geven soms een opvallend resultaat. Misschien dat de naalden van die GS500 ook anders zijn. In de volksmond (forum gebabbel) zouden ze hetzelfde zijn als van de Dr maar OW heeft nu het bewijs dat het niet zo is dus wie weet "struikelen" we zo nog over iets leuks. We gaan het binnekort proberen.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door biggie »

"die set uit Amerika"

wat is dat voor set ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door futurist »

ask zoekmachine Leo
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Ouwe Reus »

biggie schreef:"die set uit Amerika"

wat is dat voor set ?

6 Sigma. Soort alternatief voor Dynojet kit /Factory Pro kit / HRT düsenset.

Foto van de mogelijke samenstelling (laat je niet afleiden door de animated GIF!)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Ouwe Reus »

Carbs zijn van top-tot-teen gereinigd, opgebouwd met veel nieuwe sproeiers en een paar nieuwe pakkingen. Vlotters "droog" afgesteld. Tweede aansluiting vaccuümslang (brandstofpomp) afgedopt. De gasschuiven erin met de "grote" gaten, dus eerder vacuüm aan de bovenzijde van de carbs met -als het goed is- een snellere respons van de gasschuif.
DSC04466.JPG
DSC04466.JPG (74.44 KiB) 3005 keer bekeken
DSC04469.JPG
DSC04469.JPG (77.92 KiB) 3005 keer bekeken
DSC04472.JPG
DSC04472.JPG (62.07 KiB) 3005 keer bekeken
Kon vandaag niet, morgen ook niet ivm werruk. Maar vrijdag rol ik de BIG weer uit de berging, ook als het regent !!!!
@Cor: sleuteldag komt sowieso, maar al een half jaar niet rijden wordt ondragelijk :scrambleup:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
huls
Berichten: 87
Lid geworden op: za jun 25, 2011 14:53

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door huls »

Edwin schreef:Hier staat netjes wat er gebeurt als je de kanaaltjes iets groter maakt. Komt er op neer dat er sneller een vacuum boven de "carbzuiger" ontstaat, waardoor er een snellere gasresponse ontstaat.

http://www.prostreetholland.com/10a/Art ... URAT.2.htm
Klok en klepel verhaal. Er zitten zoveel onjuistheden in het verhaal achter de link dat je dat maar niet moet lezen.
Paar grove klepels:
CV staat voor Constant Velocity niet Constant Vacuum, een veelgemaakte fout.
Er is nergens een vacuum in de carburateur. Nee ook niet boven het membraan of achter de zuiger.
Vacuums zuigen niet, ook niet in dit verzinsel.
De venturi wordt nergens afgesloten, nogal logisch anders stroomt er niets meer doorheen.

De schrijver kan zich beter amateurstreetholland noemen.

Als je wel wil weten hoe een CV werkt, kun je hier wat lezen:
http://www.spectrose.com/constant-veloc ... retor.html
huls
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door futurist »

Nou beste Huls, je hebt ook last van wel de borst horen klotsen maar niet weten waar de tepel zit......................
die beste man(van jou stukje) vergeet uit te leggen waarom dan die zuiger omhoog gaat. Idd niet door vacuum maar wel door onderdruk. de onderdruk boven het membraam zorgt dat de zuiger omhoog gaat (moet je maar eens een gaatje boren in het deksel, (ooit geprobeert), kijken hoe lekker die nog loopt of bij een versleten membraam met een scheurtje aan de rand, jazeker trek ie nog lekker, NIET DUS, dat is ook de reden dat het vergroten, of extra boren van het gaatje naast de plaats waar de naald hangt meestal voor wat fijner klimmen in toeren resulteerd. Niet zo best voor het milieu en verbruik maar sommige motoren zijn door de milieu eisen zo geknepen dat dit toch helpt. Waarom helpt dit?? Omdat door het grotere gaatje sneller de onderdruk van in de venturi sneller naar boven het membraam kan en dus iets rapper de gasnaald omhoog trekt. Als je dan ook de vorm van die naald aanpast aan de behoeft aan benzine voor het blok kan je toch een heel andere fiets krijgen. Helaas is er steeds minder verbetering te vinden omdat de fabrikanten het zelf al goed voor elkaar kregen, maar vroegeh heb ik heel wat GSXRRRen en dergelijk spul echt verbeterd door andere naalden, sproeiers en idd gaatjes vergroten in de zuiger.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
huls
Berichten: 87
Lid geworden op: za jun 25, 2011 14:53

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door huls »

futurist schreef:Nou beste Huls, je hebt ook last van wel de borst horen klotsen maar niet weten waar de tepel zit......................
die beste man(van jou stukje) vergeet uit te leggen waarom dan die zuiger omhoog gaat. Idd niet door vacuum maar wel door onderdruk. de onderdruk boven het membraam zorgt dat de zuiger omhoog gaat
Nou nou Futurist wat een aanval zeg. Ben jij soms die amateur street holland?
In elk geval ben je het eens met de klepels die ik even zo opnoem.
Mooi, zou ook wel raar zijn als je dat soort elementaire zaken niet zou herkennen
Dan over de inhoud: iedereen snapt nu dat er geen vacuum in een CV carburateur is. Dat is ook niet zo moeilijk.
Hoe wordt de "metering" oftewel het toevoegen van de juiste hoeveelheid brandstof aan de instromende lucht dan wel gedaan?
Zoals in de link die ik geef te lezen valt is het heel simpel:

"The air getting inside should raise the diaphragm upward to enter the engine"

Dus het is niet de onderduk die iets omhoog doet gaan , het is de OVERDRUK die het werk verzet !
Ook dit is weer middelbare school natuurkunde, ik kan het echt niet simpeler maken en daarmee is de werking van de CV carb verklaard en dat was het hele punt van het artikel: hoe werkt dat ding.

Dus beste Futurist, voordat je in een opwelling van ... ja wat eigenlijk ... op het toetsenbord gaat zitten kloppen, pak nog even de boeken van de middelbare school erbij of ... stuur mij een PM .... of kom met feiten.

Voor de rest hoop ik dat we meer info over carburateurs, afstelling en luchtfiler/uitlaat combi's kunnen delen op dit fraaie forum omdat ik eigenlijk een perfect afgestelde carburateur toch net effe lekkerder vindt dan een perfect afgestelde injectie. Sorry Thoran, gewoon mijn mening :D
huls
eRDeeWee
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 21:05
Locatie: Brasschaat

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door eRDeeWee »

:slaan:
huls schreef:
futurist schreef:<Knip>
<Knip>
Ik kom al helemaal in de kerstsfeer...
Vree-ede, vree-ede, vreed op aard aan a-a-alle mensen... :toost:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2049
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Edwin »

Hm, zet je toch weer aan het denken hahaha.

Even simpel gezegd, je krijgt een onderdruk bij gasgeven in de venturi en boven de carbzuiger, maar door de hogere atmosferische druk in de vlotterkamer wordt de zuiger omhoog gedrukt. Snap ik dat nou goed zo?
Assumption is the mother of all fuck ups
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door BIG88 »

Vanuit de vlotterkamer omhoog kijkend zag het in de benzine zwemmende kaboutertje alleen maar de sproeiernaald :lol:
Maar aan de zuigerkant van de venturi is de druk lager omdat de zuiger graag wat mengsel in de cilinder wil zuigen, aan die kant van de venturi zijn dan ook de gaatjes in de carb.zuiger geboord.
Door de grote van de membraam versterkt het effect van dit drukverschil.
Maar het is niet zo eenvoudig om te zeggen gooi omhoog dat ding en laat alles door want de benzine moet ook nog een reden krijgen om meegezogen te worden, als de venturi dus te snel te groot is, is de stroomsnelheid van de lucht te laag om benz. mee te lokken.
Vandaar geen enorme gaten in de carb.zuiger, en een veer er boven om hem af te remmen
want hoe kleiner de venturi, hoe hoger de stroomsnelheid en relatief meer benzine mee
Een soort acceleratiepomp effect dus, vandaar dat auto's zelfs bij de veer nog een dempertje hebben om de carb.zuiger af te remmen.
Volgende probleem is natuurlijk dat voor het verhogende toerental dat we hier mee willen bereiken er meer lucht door de venturi moet ......
Dus je begrijpt een wankel evenwicht waar alles invloed op elkaar heeft en vele meningen en opvattingen bestaan hoe dat zo gunstig mogelijk te krijgen.

Over dit bericht graag geen overspannen reacties, we bedoelen het allemaal goed.
Ook ik heb de wijsheid niet in pacht anders had mijn big nu 180 pk

Make big's , not war :toost:
have BIG fun

D.F.M.T.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Ouwe Reus »

Verleden week de carbs teruggeplaatst met de gasschuiven waarvan de "gaatjes" groter zijn dan standaard. Voorlopig lijkt mijn doel bereikt, want de brommer is voor mijn gevoel feller. Laat de boel ook lekker zitten. Aan reacties iig geen gebrek :P

Maar ik kan niet zondermeer zeggen dat het alleen door de gasschuiven komt omdat er meer zaken aangepast zijn. Voor een echte test zou je een test/ dynorun met beide gasschuiven moeten doen, maar ik heb daar geen gelegenheid voor. Voor degene die wel een vergelijkend onderzoekje willen doen, heb ik volgens mij nog wel twee GS500 exemplaren liggen (en anders heb ik zéker nog een paar originele DR800 exemplaren die kunnen worden aangepast).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
huls
Berichten: 87
Lid geworden op: za jun 25, 2011 14:53

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door huls »

Edwin schreef:Hm, zet je toch weer aan het denken hahaha.

Even simpel gezegd, je krijgt een onderdruk bij gasgeven in de venturi en boven de carbzuiger, maar door de hogere atmosferische druk in de vlotterkamer wordt de zuiger omhoog gedrukt. Snap ik dat nou goed zo?
Je bent er bijna. Het membraan beweegt omdat er een verschil in druk is tussen de onder en de bovenzijde. Zolang de druk onder hoger is dan boven kun je de veerdruk overkomen en daarmee de gasnaald in een bepaalde stand krijgen of houden.
De benzine stroomt vanuit de vlotterkamer door de gasbuis omdat de vlotterkamer aan de atmosferische druk blootgesteld is en de gasbuis aan de andere kant aan de lagere druk van de langsstromende lucht. Diezelfde langstromende lucht wordt dan onderweg naar de verbrandingskamer vermengd met de brandstof en krijgt een fijn vonkje om te ontbranden. Briljant :toost:

Nu even saai. Het principe is beschreven in de wet van Bernoulli. Voor carburateurs is dit een aardig stukje. Let op de tekening van de carburateur is niet helemaal correct maar als voorbeeld kan het:
http://www.campers-marktplaats.nl/poly/ ... gsleer.htm
huls
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2049
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Edwin »

Oké,duidelijk, hoewel de natuurkundige formules voor mij te ver gaan.

Wat ik bedoelde haalde ik uit het volgende filmpje http://www.youtube.com/watch?v=q_XX3QpKsZM en dan vanaf minuut 5.

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door zappa.suzuki »

Mocht iemand aan t proberen willen, heb nog wel een set schuiven en veren liggen, kost je de verzendkosten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door Ouwe Reus »

Gisteren prima weer en op m'n gemakje richting Delft vertrokken. Derde rit sinds de BIG van opgefriste carbs is voorzien en tegelijk een beetje is gekieteld. Bijna zonder gas de Botlektunnel ingerold....begint halverwege een beetje in te houden....trek het gas open op die schreeuwlelijk onder het zadel lekker te laten weerklinken in de tunnel.....gaat nog meer haperen......net de tunnel uit en niks-nada-noppes meer.

Sta je dan met die grote brommer op de vluchtstrook. Was in staat om het kreng in de berm te trappen en nooit meer op te halen. Snapte er geen b@l van. Dagteller stond pas op 180km, kon het niet wezen want normaal wordt de reserve pas bij 300km aangesproken. Bij nader inzien was de tank toch wel erg leeg. Wat blijkt nou, tank was ook bijna leeg. Gelukkig reservepeut genoeg, en bij de eerste pomp ging er weer ruim 18 liter in. Maar een verbruik van 1:10 is absurd ?!?! Ga het eens goed bijhouden de komende tijd, want ergens klopt er iets niet :evil:.

De pilot jets zijn nu maat 45, en deze ga ik vervangen voor (standaard) 47,5 om het inhouden bij 1/4 gas (en genoeg peut) uit te sluiten. En aangezien ik vrijwel dezelfde setup heb als Bert, ga ik ook de hoofdsproeiers maat 160 proberen (jaja, size matters :lol:).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
pjlaurens
Berichten: 140
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 18:09
Locatie: spijkenisse

Re: Aanpassing carburateur

Bericht door pjlaurens »

Marco,

Weet je zeker dat alles goed staat
vlotter hoogte e.d. zodat de benzine NIET door de overloop naar loopt......

greetz peter
Plaats reactie