hagon shock

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
futurist

iemand ervaring met deze a shock
http://www.hagon-shocks.co.uk/catalog/p ... tno=M63070
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Mijn laptop kan de site niet echt aan dus doekkut even zo
hagon.JPG
Ik denk in mijn grijze cellen duikende dat BIG88 ooit in een ver verleden een van de shocks op ebay gescoord heeft.
Doet hem voor de zekerheid eens een PB`tje.
petertje

Heb vroeger wel eens hagon gemonteerd voor klanten.
Ik was niet echt onder de indruk,denk dat je voor een beetje meer geld veel beter kunt krijgen.
Ouwe Reus

Verleden jaar ook de spaarpot van mijn dochter gesloopt voor een nieuwe achterschokbreker. Je hebt kort door de bocht de keuze tussen Suzuki, Hagon, Wilbers en YSS. De techniek van Suzuki is net zo oud als onze motor ;-). De ervaringen van Hagon waren soms dramatisch. Wilbers is goed maar peperduur. Heb de gok gewaagd met YSS, heeft standaard een instelbare uitgaande demping, al is verstellen lastig aangezien de montageogen van de achterbrug er precies voor/tegen de verstelring zitten.
Gekocht bij http://www.motorbazaar.nl. Fijne communicatie met die zaak, kreeg een goede prijs en uiteindelijk werd de totaalprijs in combinatie met olie en progressieve (voor)veren ook nog eens afgerond in mijn voordeel. Oh ja, niet onbelangrijk drempels neem ik een stuk harder en na-deinen is voorbij. Het is al met al een investering van een paar honderd euro, en ik zou persoonlijk Hagon niet kiezen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Thoran

Ouwe Reus schreef:Verleden jaar ook de spaarpot van mijn dochter gesloopt voor een nieuwe achterschokbreker. Je hebt kort door de bocht de keuze tussen Suzuki, Hagon, Wilbers en YSS. De techniek van Suzuki is net zo oud als onze motor ;-). De ervaringen van Hagon waren soms dramatisch. Wilbers is goed maar peperduur. Heb de gok gewaagd met YSS, heeft standaard een instelbare uitgaande demping, al is verstellen lastig aangezien de montageogen van de achterbrug er precies voor/tegen de verstelring zitten.
Gekocht bij http://www.motorbazaar.nl. Fijne communicatie met die zaak, kreeg een goede prijs en uiteindelijk werd de totaalprijs in combinatie met olie en progressieve (voor)veren ook nog eens afgerond in mijn voordeel. Oh ja, niet onbelangrijk drempels neem ik een stuk harder en na-deinen is voorbij. Het is al met al een investering van een paar honderd euro, en ik zou persoonlijk Hagon niet kiezen.
Heb je ook naar HK en/of Hyperpro vering op maat gekeken? Of zit je dan alweer een prijsklasse hoger?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
futurist

ik heb voor de hagon onder de €200 geboden, alle andere opties beginnen pas bij € 299 en de andere merken die jullie noemen beginnen pas bij €365 tot richting €700
Ook het verbouwen bij Jan Droog is een optie die blijkbaar wel goed is maar dan zit je met een veer erbij al aan €500,=, maar zoals ik eerder al een schreef sommige dingen betaal ik graag (soms iets te gemakkelijk) wat meer voor en andere verbeteringen vind ik dan de prijs / kwaliteit verbetering dan weer niet zo veel waard. 2e hands verbeterde shock vind je blijkbaar nooit.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Ervaring met Hagon heb ik alleen met de stereo dempers op mijn Guzzi. Deze waren ook dramatisch. Maar goed, alle waar naar zijn geld. Later heb ik een paar stokoude gratis Koni's op mijn Guzzi gemonteerd. Die oude krengen gaven een wereld van verschil ten opzichte van de Hagon...

Het aanpassen van mijn standaard shock bij Droog kostte 200 euro zonder strakkere veer.
:zwaaien:
futurist

" aanpassen" betekend dan??? en tevreden??

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Origineel is de schokbreker niet demontabel. Droog heeft hem open geslepen en een aanpassing gemaakt waardoor hij nu wel demonteerbaar is. De zuigerstang had pitting en moest vervangen worden, de glijbussen en afdichting zijn meteen vervangen. De demping is aangepast door hem opnieuw te shimmen. Geen idee wat dat laatste precies inhoud, maar hij heeft nu de dempingskarakteristiek van een moderne motor. Op een testbankje kan hij dit mooi in een grafiek laten zien. Ik merk het vooral doordat hij beduidend meer uitgaande demping heeft. In vergelijking met wat het eerst was, volgt hij de grilligheden in de weg een heel stuk beter.

Disclaimer: bedenk bij bovenstaande wel dat ik alleen een Big gewend ben en een oude SP370. Of te wel, standaard belabberde vering :toost:
futurist

Tanx voor de feedback, ik denk dat het hem niet gaat worden dan, ik heb nog originele dempers genoeg dus misschien eens naar Droog op sturen, ik heb al een verzwaarde veer, die zou er dan op kunnen........ zelfde geld maar dan bij droog een wel goede ouwe "nieuwe" ipv van een pruts Hagon
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Als je bij hem op bezoek gaat, moet je even een gil geven. Ik woon er vlak bij. Krijg je meteen die kapotte cilinder mee 8) Laat bij Jan Droog het woord Hagon trouwens voor de gein eens vallen :P
Plaats reactie