kofferrekken voor de Big
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
iemand bekend hiermee ? voor als je geen enduro ritten rijd maar een lange vakantietrip wil maken
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Big-DR80 ... 2ec5c71902
of
http://nomadweb.eu/
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Big-DR80 ... 2ec5c71902
of
http://nomadweb.eu/
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
gaat goed op de Big, alleen kan je ze van five star nog steeds vinden en veel goedkoper. let op er zijn dus wel 2 mogelijkheden van de afstanden voor de houders van de kofferhouders
futurist
ik heb best wat off road gedaan met mijn SR41 met zulke kofferdragers vorig jaar in Zweden, zelfs een klein valpartijtje zonder schade
futurist
ik heb best wat off road gedaan met mijn SR41 met zulke kofferdragers vorig jaar in Zweden, zelfs een klein valpartijtje zonder schade
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heb deze liggen, kan je ze midden November opsturen. Misschien heeft Zwaailicht de koffers nog.
Groet
Groet
- Bijlagen
-
- IMG_20131015_091503 2.jpg (57.14 KiB) 2662 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
die nomad zien er goed uit, ze zijn in ieder geval sterker geconstrueerd als de five star maar ik vind het nog steeds veel geld. En er zitten geen ogen aan voor bevestiging dus je kan alleen maar koffers er aan hangen met het systeem van nomad (en er zijn nog merken met dit systeem) let op $280 komt als je pech hebt ook nog invoer rechten betalen.
Futurist
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gewoon MP in de gaten houden
Heb nu een set voor de dr ( 2 zij koffers en 1 top koffer )
Deze zelf de beugels vermaakt voor op de big setje voor € 125 gevonden kwam van een BMW af.
Van het weekend een set voor de ktm gehaald ( 2 zijkoffers) zou moeten passen maar nie dus !!!
Dus als ik een zondag niets te doen heb nieuw klusje
Er zijn zeker meer van die vondsten op MP .
Als je een keer wil kijken hoe ze zitten of het wil af kijken gooi je maar een balletje op .
Heb je de koffers nodig voor een keertje of voor meerdere trips ??
( anders zou een set lenen ook een optie zijn
Gr. Brutus
Heb nu een set voor de dr ( 2 zij koffers en 1 top koffer )
Deze zelf de beugels vermaakt voor op de big setje voor € 125 gevonden kwam van een BMW af.
Van het weekend een set voor de ktm gehaald ( 2 zijkoffers) zou moeten passen maar nie dus !!!
Dus als ik een zondag niets te doen heb nieuw klusje
Er zijn zeker meer van die vondsten op MP .
Als je een keer wil kijken hoe ze zitten of het wil af kijken gooi je maar een balletje op .
Heb je de koffers nodig voor een keertje of voor meerdere trips ??
( anders zou een set lenen ook een optie zijn
Gr. Brutus
in NL is een bedrijfje ARO, met alu-koffers, leuke prijzenfuturist schreef:die nomad zien er goed uit, ze zijn in ieder geval sterker geconstrueerd als de five star maar ik vind het nog steeds veel geld. En er zitten geen ogen aan voor bevestiging dus je kan alleen maar koffers er aan hangen met het systeem van nomad (en er zijn nog merken met dit systeem) let op $280 komt als je pech hebt ook nog invoer rechten betalen.
Futurist
heb daar eens info ingewonnen, en volgens mij passen hun koffers ook wel
op het nomad rek.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Voor op mijn project heb ik op Ebay.de kofferdragers gescoord voor €3,25 van een soes GS500 en die gaan krek hoe Brutus het gedaan heeft een keer passend gemaakt worden voor op de BIG.
Ik had er een paar op het oog en degene waar niet op geboden werd bood ik in de laatste minuut op.
Als je geen haast hebt is dat misschien ook een optie voor je.
Ik had er een paar op het oog en degene waar niet op geboden werd bood ik in de laatste minuut op.
Als je geen haast hebt is dat misschien ook een optie voor je.
zit er verschil in de five star rekken tussen dr800's van de verschillende typen (sr41/42/43) ?
of past dat allemaal zonder meer, dat het achterste subframe en bevestigingspunten niet anders zijn ?
iemand ?
of past dat allemaal zonder meer, dat het achterste subframe en bevestigingspunten niet anders zijn ?
iemand ?
ik weet zeker dat er verschil in zit want heb beide nieuw hier SR43 is anders als de 42 en 42, heel anders
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dan moet ik die van dhc6 niet hebben, die zijn voor een 41, jammer
als iemand wat heeft liggen voor een sr43, ik houd me van harte aanbevolen.
als iemand wat heeft liggen voor een sr43, ik houd me van harte aanbevolen.
vanuit een EU land ? nee toch. vrij verkeer van mensen en goederen meende ikfuturist schreef:die nomad zien er goed uit, ze zijn in ieder geval sterker geconstrueerd als de five star maar ik vind het nog steeds veel geld. En er zitten geen ogen aan voor bevestiging dus je kan alleen maar koffers er aan hangen met het systeem van nomad (en er zijn nog merken met dit systeem) let op $280 komt als je pech hebt ook nog invoer rechten betalen.
Futurist
dollars? van binnen de Eu?
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
als ik dat koop op ebay reken ik toch af in Euro's
het gaat van mijn rekening in euro's af. volgens mij is dat niet correct wat je zegt
eu =eu = geen importkosten
het gaat van mijn rekening in euro's af. volgens mij is dat niet correct wat je zegt
eu =eu = geen importkosten
je hebt mijn eerste reply niet goed gelezen, of ik heb die niet duidelijk genoeg geschreven. ik bedoel dat als de douane je pakketje controleert er nog invoerrechten bij kunnen komen op het bedrag in dollars (betaald in euro's klopt ook niet, het wordt omgerekend en in dollars betaald en in euro's van je rekening gehouden) en inderdaad euro van je rekening betekend niet dat het uit europa komt, vlgs mij betekend de prijs in dollars dat het zeker niet uit europa komt en dus je rekening moet houden met het feit dat je invoerrechten moet betalen ook over de verzendkosten......................
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hee gasten, wel lezen die ad. Het bedrijf komt uit Polen en de prijs staat in Ponden.
Polen is EU dus geen gelazer met invoerkosten.
OJ
Polen is EU dus geen gelazer met invoerkosten.
OJ
idd was me nog niet eens opgevallen, zie er nu ook engelse ponden bij staan??
dus geen douane gelazer weer mazzel ze zien er in ieder geval echt stevig uit
futurist
dus geen douane gelazer weer mazzel ze zien er in ieder geval echt stevig uit
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Polen, wellicht zei ik Tsjechië maar dan was ik in de war met die valbeugels van swmoto en die leverancier van die CDI's
geen invoerrechten. dat bedoelde ik dus uit te leggen. Denk dat het gaat om het land waar het vandaan komt en niet de valuta waarmee betaald wordt
Zowel Polen en Tsjechië zijn al in 2004 toegetreden tot de EU maar zijn beiden geen euro landen dus ik snap wel dat ze harde valuta vragen zoals Ponden ( UK zit én niet in de eurozone én niet in de EU trouwens, net als de USA) of Dollars ipv de Poolse Zloty's en de Tsjechische kronen.
geen invoerrechten. dat bedoelde ik dus uit te leggen. Denk dat het gaat om het land waar het vandaan komt en niet de valuta waarmee betaald wordt
Zowel Polen en Tsjechië zijn al in 2004 toegetreden tot de EU maar zijn beiden geen euro landen dus ik snap wel dat ze harde valuta vragen zoals Ponden ( UK zit én niet in de eurozone én niet in de EU trouwens, net als de USA) of Dollars ipv de Poolse Zloty's en de Tsjechische kronen.
Op alles uit Europa zit geen invoerrechten. Alleen zooi uit USA en China (en natuurlijk alle andere delen van de wereld, maar daar heb ik nog niks besteld), zijn invoerrechten plichtig. Overigens vanaf een bepaald bedrag pas (dacht ergens rond de 80 euro)
Je kan overigens mazzel hebben en dan wordt er niks geheven. Ik heb al veel uit China gehaald en pas één keer bij moeten betalen. Ook nooit vragen gekregen over 'merk'spullen Die Chinezen zetten er altijd Gift op met een waarde van 5 dollar. Maar ja, bij de douane zijn ze ook niet gek natuurlijk.
OJ
Je kan overigens mazzel hebben en dan wordt er niks geheven. Ik heb al veel uit China gehaald en pas één keer bij moeten betalen. Ook nooit vragen gekregen over 'merk'spullen Die Chinezen zetten er altijd Gift op met een waarde van 5 dollar. Maar ja, bij de douane zijn ze ook niet gek natuurlijk.
OJ
Een gitaarbuizenversterker? Ik ben benieuwd? Ik heb ook een buizenbak uit China, maar die heb ik in Duitsland gekocht.
OJ
OJ
Een kofferrek gemaakt van guitaatbuizen versterkt???
Futurist
Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ja, of een kofferrek voor je buizenversteker, dan kan ik naar een optreden op de motor