Pagina 1 van 1

Dr650 olie probleem.

Geplaatst: zo jul 07, 2013 11:08
door Bas timp
Ik heb een dr 650 uit 1990 , twee weeken terug het blok open gehad voor een flinke opknapbeurt , kettingen vervangen , lagers vervangen en een goede gebruikte krukas .
Kort daarvoor is de cilinder geboord een een nieuwe zuiger geplaats.
Ik had na deze revisie al vrijsnel dat hij wat rookte bij het starten na een nachtje stilstaan , dus ik verdacht de klepseals die wel waren vervangen maar uit een niet origineele pakking set kwamen.
Dus heb ik bij suzuki origineele besteld en gemonteerd , maar weer na een paardagen het zelfde verhaal .
Klepgelijders zijn nog goed en de kleppen heb ik netjes ingeslepen .
Waarom gaan mijn klepseals kapot ???

Re: Dr650 olie probleem.

Geplaatst: vr nov 22, 2013 00:57
door madmenno
Sommige kleppen hebben een scherp randje , , veel vet/olie bij montage gebruiken
en met rust en liefde monteren
Of eerst kleppen door de kop , stukje krimpkous /of tape om de klepsteel en dan de
seals er overheen.

Opletten bij montage van seals, passende pijpje of dop zoeken die alleen de seal raken
op het sterke , metalen gedeelte .

kijk eens naar je bougie, of in je cylinder, als die roetig is dan is het misschien je zuiger.
Helaas gaat er na opboren weleens wat mis , vooral een [bij] passende zuiger vinden
kan lastig zijn.
Ook kan er bij de koppaking lekkage via olie kanalen optreden, en dan kunnen er ook
nog haarscheuren optreden .

Kop gevlakt ??

succes

Re: Dr650 olie probleem.

Geplaatst: di nov 26, 2013 20:40
door mx jake
missichien je zuigerveren ondersteboven gemonteerd?

Re: Dr650 olie probleem.

Geplaatst: di nov 26, 2013 22:31
door Bas timp
Geen idee wat het is geweest , maar het is vrij snel minder geworden en uiteindelijk over gegaan.
Heb de dr inmiddels verkocht , na er toch nog aardig wat km mee te hebben gemaakt.
Heb nu een xr600r gekocht.

Re: Dr650 olie probleem.

Geplaatst: di dec 03, 2013 23:24
door JoeBaR
als een cilinder net geboord is en een nieuwe zuiger is gemonteerd , dan zal het spul eerst even enkele KMs op elkaar moeten inslijten dit gaat gepaard met een iets oliegebruik dat zich later zelf oplost als de vlakken van de cilinder en zuiger aan elkaar gewend zijn.