Ik heb een dr 650 uit 1990 , twee weeken terug het blok open gehad voor een flinke opknapbeurt , kettingen vervangen , lagers vervangen en een goede gebruikte krukas .
Kort daarvoor is de cilinder geboord een een nieuwe zuiger geplaats.
Ik had na deze revisie al vrijsnel dat hij wat rookte bij het starten na een nachtje stilstaan , dus ik verdacht de klepseals die wel waren vervangen maar uit een niet origineele pakking set kwamen.
Dus heb ik bij suzuki origineele besteld en gemonteerd , maar weer na een paardagen het zelfde verhaal .
Klepgelijders zijn nog goed en de kleppen heb ik netjes ingeslepen .
Waarom gaan mijn klepseals kapot ???
Dr650 olie probleem.
Moderator: ghulst
Sommige kleppen hebben een scherp randje , , veel vet/olie bij montage gebruiken
en met rust en liefde monteren
Of eerst kleppen door de kop , stukje krimpkous /of tape om de klepsteel en dan de
seals er overheen.
Opletten bij montage van seals, passende pijpje of dop zoeken die alleen de seal raken
op het sterke , metalen gedeelte .
kijk eens naar je bougie, of in je cylinder, als die roetig is dan is het misschien je zuiger.
Helaas gaat er na opboren weleens wat mis , vooral een [bij] passende zuiger vinden
kan lastig zijn.
Ook kan er bij de koppaking lekkage via olie kanalen optreden, en dan kunnen er ook
nog haarscheuren optreden .
Kop gevlakt ??
succes
en met rust en liefde monteren
Of eerst kleppen door de kop , stukje krimpkous /of tape om de klepsteel en dan de
seals er overheen.
Opletten bij montage van seals, passende pijpje of dop zoeken die alleen de seal raken
op het sterke , metalen gedeelte .
kijk eens naar je bougie, of in je cylinder, als die roetig is dan is het misschien je zuiger.
Helaas gaat er na opboren weleens wat mis , vooral een [bij] passende zuiger vinden
kan lastig zijn.
Ook kan er bij de koppaking lekkage via olie kanalen optreden, en dan kunnen er ook
nog haarscheuren optreden .
Kop gevlakt ??
succes
als een cilinder net geboord is en een nieuwe zuiger is gemonteerd , dan zal het spul eerst even enkele KMs op elkaar moeten inslijten dit gaat gepaard met een iets oliegebruik dat zich later zelf oplost als de vlakken van de cilinder en zuiger aan elkaar gewend zijn.
4 strokes only !!