Iemand ervaring K&N?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Sikmans

Heeft iemand ervaring met een openlucht K&N filter op de BIG?
Ik heb zelf een standaard BIG, moet de carb instelling worden aangepast wanneer ik een openluchtfilter er op zet? En ik vraag me af of een K&N filter voordelen heeft t.o.v. standaard, behalve dat je nooit meer filters hoeft aan te schaffen.... Of heeft het alleen voordeel wanneer je ook een open demper hebt? Dat ben ik eigenlijk niet van plan, want hij is origineel lekker stil. Dan val ik niet zo op buiten het asfalt; waar je vaak niet mag rijden :P
zappa.suzuki

Rij al jaren met een K&N filter, wel met open pijp en grotere sproeiers, rij je met de originele uitlaat zou t kunnen dat er kleinere sproeiers in moeten.. er is er hier al eens een draadje over geweest volgens mij.

maar er komt meer lucht in, als er ook meer lucht uit kan [uitlaat] dan krijg je meer vermogen en koppel :wink:

ook is de lucht wat schoner die binnen komt, wel de rand van t filter dat op het luchtfilterhuis valt in smeren met vet zo dat er geen stof tussen door kan! geld ook voor t originele filter!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sikmans

Aha, de sproeierbezetting zal dus wellicht wel anders moeten. Bedankt voor de tip van het invetten!
Altijd lastig: vindt een open pijp echt gaaf, en inderdaad meer vermogen/koppel, en betere sound. Maar het is altijd een afweging, want vindt het ook belangrijk dat mensen niet gaan klagen langs de weggetjes waar ik wel eens rij. Dan verpest ik het misschien voor mij zelf nog eens... :cry:
Kan ik verschillende sproeiermaten gewoon bij de dealer bestellen?
zappa.suzuki

als je offroad rijd dan is wat stiller zekert beter :wink: [ en de filterrand in vetten moet je dan zeker doen, is nu waarschijnlijk niet het geval bij je huidige filter, zou het ff doen :wink: ]

een legale Laser maakt op de Big 94db daar kom je mee door de keuring bij code groen [ let wel bij 5000 toeren, niet op de baan keuring voor moderne enduros, dat gaat met vol gas]
met een Laser valt ie 12kg af, en dat is hoog gewicht wat je goed merkt offroad :wink:

sproeiers kan je gewoon bij een dealer bestellen, zijn universeel Mikuni en dus hoeven niet van Suzuki te komen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sikmans

12 KG afvallen :shock: Dat is erg veel. Misschien ga ik toch nog eens overstag 8)
de antrapper

Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
frankn

de antrapper schreef:8) 12 kg? moet kunnen,
http://www.weightwatchers.nl/index.aspx :mrgreen:
Druppel... :D
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Plaats reactie