Choke veert terug

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Sikmans

Hallo mede Biggers,

Ik heb een eerste technisch vraag(je) over mijn BIG. De choke werkt wel, maar het pieletje blijft niet staan, (jaja, zullen nu velen denken 'dat zei mijn eerste vriendinnetje ook.....' :oops: ).

Weten jullie wat dit kan zijn? Moet er een weerstand zitten op het pieletje zelf, of ligt het aan de verbinding op de carburateur?
Ik kan nu starten, maar vraag niet hoe. Koppeling in met linkerhand, met rechterhand choke omhoog houden, én met rechterelleboog de startknop indrukken :shock:

Werkt wel, maar nie handig.
Gr,
Martijn
futurist

er zit een gekarteld ringetje bij de bevestiging van de kabel aan de kroonplaat. dat gekartelde ringetje kan je verdraaien zodat de kabel strakker er door gaat. bij de eerdere sr43 modellen is de kabel zo gemaakt dat je de choke knop op trekt en dan die knop een beetje rechtsom? (linksom) draait waardoor die "vergrendelt".
futurist
oh ja vroeger bleef het piemeltje beter staan als nu, dus dat riep ik vroeger niet noooit.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Sikmans

Thanks Futurist, ik heb het even bekeken. Dat draaiknopje aan de choke is bij mij versleten.
Ik ga even proberen om het te repareren, moet iets op te verzinnen zijn om die kabel 'te knijpen'.
Edwin
Contacteer:

Haal de koppelingsbeveiliging eraf, dan kan je met de linkerhand de choke omhoog houden, en met de rechter starten. Hoe? Gewoon 2 draadjes volgen vanaf de koppelinghendel totdat deze met een man/vrouw verbinding verder lopen (dan zit je in de buurt van de claxon, dus rechterbovenzijde frame). Deze 2 man/vrouw verbindingen even omwisselen met elkaar en klaar.
Assumption is the mother of all fuck ups
Sikmans

Hoi Edwin,
Bedankt voor je reply. Daar had ik ook al aan gedacht, maar wil deze beveiliging er graag op laten zitten.
Ik heb momenteel de choke gerepareerd door er een klemringetje op te zetten. Werkt tot nu toe, ben dus weer blij :)
Plaats reactie