Zoals je misschien wel in mijn topic hebt kunnen lezen is een van mijn uitlaatklepjes aan de wandel gegaan en heeft daarbij waarschijnlijk alles aan gort geslagen wat hij kan vinden. De makkelijkste/goedkoopste oplossing om dat op te lossen is om é een nieuw blok in te hangen.
dus, wie heeft er nog een blok liggen voor een Sr43a? (en passen daar toevallig nog andere blokken zonder al teveel moeite in? Dr650 oid)
Heeft er nog iemand een blok liggen?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Hoi,
hier in duitsland een blok kost 450+ Euro...
En je weet niet hoe goed of slecht de blok is.
Hoe zou het zijn, lagers en kleppen kopen, en vervang alles?
Groeten,
Lars
Groeten,
Lars
Als ik snel kijk naar wat er moet gebeuren:Oranje42 schreef:Hoi,
Groeten,
Lars
Kleppen: +-€100
Klepgeleiders + opnieuw laten persen: ?? maar ik gok rond de €150
Zuiger + zuigerveren: minstens €200
Pakkingset: +- €75
En dat is enkel de dingen waarvan ik weet dat ze vervangen moeten worden, voor hetzelfde geld is ook de cylinderwand beschadigd en moet die opgeboord en gehoond worden...
Dus als ik voor rond €400 een (gereviseerd) blok op de kop kan tikken dan lijkt me dat de goedkopere optie...
Ducati 748 & DR BIG
Ik ken deze prijzen, dus ik enkele motoren van duitse BIG forum revisere...
Ik duim voor je dat jej een goedkoper blok vind
Groeten,
Lars

Ik duim voor je dat jej een goedkoper blok vind

Groeten,
Lars
gereviseerd voor minder???? dan geef ik je meer kans op een complete fiets in slechte staat met een nog redelijk blok
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dus als ik voor rond €400 een (gereviseerd) blok op de kop kan tikken dan lijkt me dat de goedkopere optie...[/quote]
Mijn blok word gereviseerd en de geld teller zit nu op 1600 euro.
Ik hoop voor je dat je voor die 400 wat vind want het is ondanks dat een BIG over het algemeen een goedkope motor is soms dure ellende
Mijn blok word gereviseerd en de geld teller zit nu op 1600 euro.
Ik hoop voor je dat je voor die 400 wat vind want het is ondanks dat een BIG over het algemeen een goedkope motor is soms dure ellende

Zandprutser 1e klas.
ik weet zeker dat ik die teller al ruim voor de helft stil had gezet. lijkt me ook een beetje absurd bedrag worden. zelfs een Suzuki dealer die de revisie uitbesteed zal het nooit deze vormen aan laten nemen. ik kan me niet voor stellen wat er dan wel niet allemaal kapot in moet zijn. zie de prijzen bij cmsnl.com en zie wat sommige bedrijven voor op boren en dergelijke rekenen dan lukt het je volgens mij nog niet om op zo een bedrag uit te komen. je hebt een los blok aangeleverd en als ik mijn blok los op de werkbank heb liggen dan ben ik een uur bezig om het helemaal tot de laatste bout uit elkaar de draaien en netjes schoongemaakt met eventueel andere delen er in (ik heb alles al kapot gehad in de diverse blokken) doe ik er max 3 a 4 uur over om na te meten en in elkaar te zetten.
hoe kom je dan in godsnaam aan € 1600,=. volgens mij koop je daar een fabrieksnieuw compleet blok voor.
futurist
geen leedvermaak maar echte spijt en medeleven voel ik voor je............................
PS. ik denk dat mijn vrouw de dubbel loop te voorschijn zou halen.
hoe kom je dan in godsnaam aan € 1600,=. volgens mij koop je daar een fabrieksnieuw compleet blok voor.
futurist
geen leedvermaak maar echte spijt en medeleven voel ik voor je............................
PS. ik denk dat mijn vrouw de dubbel loop te voorschijn zou halen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Even teruggeklikt naar jouw oorspronkelijke draadje
Het is allemaal begonnen met een rateltje.
. En duurt ook nog eens heel lang. Vind deze situatie heel vervelend voor je.
Het is allemaal begonnen met een rateltje.
Je hebt het blok compleet uitgebouwd aangeleverd inclusief een aantal nieuwe onderdelen en een reserveblok, hoe makkelijk willen ze het hebben. Heb je geen begroting gehad van die Duitse sleutelvrienden? Als ik hoor "vrienden' verwacht ik trouwens dat je een beetje gematst wordt, maar nu heb ik het gevoel dat je wordt getild. Zou maar goed naar de (gespecificeerde) rekening krijgen, want volgens mij hebben ze gewoon ergens een komma op de verkeerde plaats gezet of heel veel onderdelen vervangen voor splinternieuw (CMSNL: nieuwe originele cilinder €515/ zuiger €137/ krukas compleet €750). Het bedrag dat je noemt is inderdaad een hoge rekening, en als ik het goed lees kan deze zelfs nog hoger gaan uitvallenkantelaar schreef: Schade totaal;
nokkenas erg ingesleten en in de kop dus ook.
De zuiger heeft gekanteld in de cilinder en die zijn ook kapot.
De krukas met lagers zijn stuk.
En een as met tandwielen in de versnelling is kapot en heeft de lagers tot ijzervijlsel vermalen.

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tja mannen ,
Bedankt voor jullie medeleven
Ik moet het ook afwachten wat het daadwerkelijk kost( ik moest rekening houden met die 1600) en wat er dan precies gedaan is hoor ik dan, het duurt zolang omdat ze"de sleutelvrienden" schijnbaar lagers persen hebben uitbesteed aan een revisie bedrijf die schijnbaar geen fatsoenlijke manier heeft van lagers bestellen (van de versnellingen, koppeling , bigend e.d.
Het fijne weet ik er nu niet van maar ik ga er achter komen binnenkort .
Ik kan eigenlijk niet geloven dat ze me willen tillen,mijn beste maat woont er vlakbij ,kent hun goed en snapt ook genoeg van motoren en houd mij op de hoogte.
Ik weet dat ik voor dat geld 2 bigs kan kopen maar ik had al een hoop besteed aan onderhoud dus ik wil mijn big houden.
Ik hou jullie wel op de hoogte , zal goed naar de rekening kijken en op dat euveldraadje zal ik alles toelichten als ik wat meer weet
Bedankt voor jullie medeleven

Ik moet het ook afwachten wat het daadwerkelijk kost( ik moest rekening houden met die 1600) en wat er dan precies gedaan is hoor ik dan, het duurt zolang omdat ze"de sleutelvrienden" schijnbaar lagers persen hebben uitbesteed aan een revisie bedrijf die schijnbaar geen fatsoenlijke manier heeft van lagers bestellen (van de versnellingen, koppeling , bigend e.d.
Het fijne weet ik er nu niet van maar ik ga er achter komen binnenkort .
Ik kan eigenlijk niet geloven dat ze me willen tillen,mijn beste maat woont er vlakbij ,kent hun goed en snapt ook genoeg van motoren en houd mij op de hoogte.
Ik weet dat ik voor dat geld 2 bigs kan kopen maar ik had al een hoop besteed aan onderhoud dus ik wil mijn big houden.
Ik hou jullie wel op de hoogte , zal goed naar de rekening kijken en op dat euveldraadje zal ik alles toelichten als ik wat meer weet

Zandprutser 1e klas.
-
Je hebt idd een duur geintje als het idd zo duur word, had m'n ktm in en uit elkaar met een paar dure lagers voor minder dan e250, blok uit elkaar en in elkaar zou ook niet meer dan 5 uur moeten zijn gok ik door een vakman..
Hoop dat t meevalt!
Hoop dat t meevalt!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997