Biggers,
Ben op zoek naar een cilinder van een 750 en een 800, welke te zwaar beschadigd zijn om op te boren.
Plan is om een 798 (110 x 84) te bouwen en evt later een lange slag versie (855)
Gaarne kosten incl verzending naar mn post adres in NL.
Groeten
oude onbruikbare cilinders
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
erg weinig beschikbaar, ik zoek er ook al een tijdje één hier op het forum om een nieuwe overmaat zuiger te kunnen gebruiken.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vind het zonde om een goeie cilinder daarvoor te gebruiken, Er moet een grotere cilinderwand in worden gekrompen dus gaat het me alleen om de buitenkant. Wacht rustig af en zal ook Ebay eens afzoeken.
Bedankt voor je reaktie.
Bedankt voor je reaktie.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
ik weet dat mijn cilinder krassen heeft waar je je nagel in kwijt kunt. Dit was voor mijn vakantie naar Letland. 5000km later en met een olieverbruik van 1:600 zal het er niet veel beter op zijn geworden. Bij Zappa kan ik een goed gebruikt set overnemen. Wanneer ik er tijd voor heb (en dat moet voor mijn komende vakantie zijn), zet ik die er op en zal ik mijn oude cilinderset hier door de kenners hier laten beoordelen. Als hij echt overleden is, mag je hem hebben als je ons hier op de hoogte houd van het project
Als ik dan meteen even je topic mag misbruiken: weet iemand waar ik gemakkelijk een nieuw set zuigerveren vandaan haal voor een standaard boring? Of heeft iemand nog iets liggen toevallig?
Als ik dan meteen even je topic mag misbruiken: weet iemand waar ik gemakkelijk een nieuw set zuigerveren vandaan haal voor een standaard boring? Of heeft iemand nog iets liggen toevallig?
gewoon bij de dealers, snelst, (vaak) goedkoopst en origineel.
Suzuki nr. 12140-44B10-000
futurist
PS hou me dus ook aanbevolen die nog naar eerste overmaat kan maar te slecht is voor te gebruiken.
Suzuki nr. 12140-44B10-000
futurist
PS hou me dus ook aanbevolen die nog naar eerste overmaat kan maar te slecht is voor te gebruiken.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
105.5 is al overmaat, dus die kan niet meer nieuw gemaakt worden voor een nieuwe eerste overmaat zuiger, overigens ook niet echt goedkoop voor een gekraste cilinder. boren doen ze ook niet echt voor niks tegenwoordig.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hij wil de cylinder opboren naar 110mm, dat is tiende overmaat.futurist schreef:105.5 is al overmaat, dus die kan niet meer nieuw gemaakt worden voor een nieuwe eerste overmaat zuiger, overigens ook niet echt goedkoop voor een gekraste cilinder. boren doen ze ook niet echt voor niks tegenwoordig.
futurist
Bij http://www.atmcylindertechnics.nl/prijzen.php kost boren €35,- en honen €35,-
Respect, Love, Peace & Happiness
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
Coentje, je hebt een PB.
Dus de 750 cilinder is er binnenkort.
Kennen jullie ProCycle (http://www.procycle.us/info/articles/dr650/dr900.html) ? Suzuki kennende zal die 110 mm zuiger op de drijfstang passen, zoniet moet er een passsende bus worden gedraaid. Er zit mijns inziens genoeg vlees in de standaard cilinder om daar deze cilinderwand in te krimpen. Als alles goed loopt gaat dit blok (na inrijden) naar een land waar meer carbonhydraten in de grond zitten als H2O.
De Oranje 1 heeft inmiddels 1200 km gereden met vlakschuifcarburateurs, dikke uitlaat bocht en een zelfbouw luchtfilter, Oranje 2 (ex zwaailicht) wordt komende winter herbouwd en krijgt schijf achter, aluminium achtervork (RM250), Mikuni's en misschien een 110 mm zuiger.
Ik hou jullie op de hoogte over de korte slag 800.
Dus de 750 cilinder is er binnenkort.
Kennen jullie ProCycle (http://www.procycle.us/info/articles/dr650/dr900.html) ? Suzuki kennende zal die 110 mm zuiger op de drijfstang passen, zoniet moet er een passsende bus worden gedraaid. Er zit mijns inziens genoeg vlees in de standaard cilinder om daar deze cilinderwand in te krimpen. Als alles goed loopt gaat dit blok (na inrijden) naar een land waar meer carbonhydraten in de grond zitten als H2O.
De Oranje 1 heeft inmiddels 1200 km gereden met vlakschuifcarburateurs, dikke uitlaat bocht en een zelfbouw luchtfilter, Oranje 2 (ex zwaailicht) wordt komende winter herbouwd en krijgt schijf achter, aluminium achtervork (RM250), Mikuni's en misschien een 110 mm zuiger.
Ik hou jullie op de hoogte over de korte slag 800.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
ovb , heb ik een 800 cilinder voor je, ik moet alle meuk als het goed is volgende week terugkrijgen en daar zal het beschadigde spul ook bij zitten.
De zuiger heeft gekanteld en er zitten kleine krasjes in de cilinder.
Ik hou je hier wel op de hoogte mocht je nog interresse hebben.
De zuiger heeft gekanteld en er zitten kleine krasjes in de cilinder.
Ik hou je hier wel op de hoogte mocht je nog interresse hebben.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Hoi,
Heb nog een paar "race cilinders" liggen, boring 106.
Voor een pak shag en verzendkosten stuur ik er wel een op.
Tevens spanner modeficatie op cilinder gelast.
Frank
Heb nog een paar "race cilinders" liggen, boring 106.
Voor een pak shag en verzendkosten stuur ik er wel een op.
Tevens spanner modeficatie op cilinder gelast.
Frank