DR800 ***VERKOCHT***

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Motor is verkocht aan een andere liefhebber :zwaaien:
Bijlagen
DSC01356--.jpg
DSC01356--.jpg (190.91 KiB) 677 keer bekeken
DSC01354 -.JPG
DSC01354 -.JPG (190.82 KiB) 677 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op za mar 16, 2013 16:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hierbij de specs:
Motor: Suzuki DR800S
Andere benamingen: DR800, DR BIG, doctor BIG en Desert Express
Type: SR42(A)
Bouwjaar: 1990 (dit model is maar één jaar gemaakt)
Cilinders: één (de grootste een-cilinder ter wereld)
Motor: 779 cc, 4 takt, 4 kleppen, bovenliggende nokkenas, olie/luchtgekoeld
Start: electrisch
Carburateurs: twin Mikuni BST33
Kilometerstand: minder dan 39500km

Aanpassingen/ vernieuwd 2012:
- frame is zwart gelakt (standaard is deze wit, reeds gedaan door de vorige eigenaar)
- nieuwe Motobatt accu (zo'n gele GEL-accu, vele malen als best gestest)
- luchtfiltermodificatie met twee open Ramair luchtfilters (ipv de standaard luchtfilterkast (is nog aanwezig))
- Holeshot RVS "Leistungskrümmer" (dikkere uitlaatbocht en optisch fraaier dan het roestige origineel)
- RVS warmteschild op de uitlaatbocht
- GPR RVS uitlaatdemper (hooggeplaatst, v.z.v. db-killer, roest nooit meer onder de BIG vandaan)
- carburateurs zeer grondig onder handen genomen (gereinigd, O-ringen + vlotternaalden + écht alle sproeiers + gasnaalden + bouten vlotterbak vervangen, vlotters afgesteld)
- carburateurs zijn voorzien van grotere sproeiers (i.v.m. gewijzigde lucht aan- en afvoer)
- veel brandstofleidingen vervangen
- hittebestendige mantel van glasweefsel en siliconen om brandstofleiding ( tpv uitlaatbocht)
- beide tanks inwendig onder handen nemen (Tank Cure reiniger, ontroester en coating)
- nieuwe X-ring ketting en kettingwielen
- nieuwe spiegels
- plasticdelen zijdeglans zwart gespoten (alle waterproof geschuurd + kunststof primer + spuitplamuur + zijdeglans zwart + blanke lak (Motip))
- LED stadslicht in koplamp
- (extra) LED verlichting aan de voorzijde (ronde 4xLED dagrijverlichting gemonteerd op valbeugels)
- (extra) LED verlichting aan de achterzijde (LED-strips op achterspatbord)
- achterframe/ spatbord ingekort, kentekenplaat hoger gemonteerd
- enduro achterlicht gemonteerd op spatbord (ipv het originele bakbeest)
- originele gereedschapvak in spatbord nog geheel functioneel
- blauwe LED cockpitverlichting
- nieuwe handgrepen
- nieuwe Riky Cross valbeugels
- nieuwe gaskabel
- rear spring protector
- diverse bouten vervangen door RVS exemplaren
- brandstofpomp gemodificeerd naar SR43 model, en voorzien van nieuwe originele Mikuni pakkingen en membramen.
- ontluchting klepdeksel en carburateur via (miniatuur) luchtfilters
- koppelingsplaten nagemeten, en zitten nog ver van de servicelimiet
- preventief de koppelingsveren vervangen (door 10% sterkere exemplaren ivm toegenomen vermogen)
- daarbij tevens de (beruchte) oliekering van de krukas vervangen die in de linker carterhelft zit
- nieuwe oliekering in de hevelas voor de drukgroep van de koppeling
- knipperlichten vervangen door subtiele LED-exemplaren (originele bakbeesten heb ik nog indien gewenst)
- speciaal relais voor LED knipperlichten aangebracht
- bevestigingsmateriaal ruit is vernieuwd
- natuurlijk al het regulier onderhoud uitgevoerd als olie, oliefilter, bougies en brandstoffilter vervangen, kleppen stellen, smeren draaipunten etc.
- ..........
DSC00839.JPG
DSC00839.JPG (66.3 KiB) 806 keer bekeken
DSC00123.JPG
DSC00123.JPG (96.94 KiB) 806 keer bekeken
DSC00125.JPG
DSC00125.JPG (75.69 KiB) 806 keer bekeken
DSC00131.JPG
DSC00131.JPG (60.67 KiB) 806 keer bekeken
DSC00845.JPG
DSC00845.JPG (53.48 KiB) 806 keer bekeken
DSC01209.JPG
DSC01209.JPG (86.91 KiB) 806 keer bekeken
DSC01206-.jpg
DSC01206-.jpg (83.06 KiB) 806 keer bekeken
DSC01211.JPG
DSC01211.JPG (63.92 KiB) 806 keer bekeken
Aandachtspunten per 1/3
- motor is door liefhebber opgeknapt (dit is mijn tweede BIG die ik onder handen heb genomen)
- i.t.t. wat eerder op het noppenforum staat afgebeeld/ aangegeven, is de BIG niet (meer) voorzien van een dubbele bi-xenon/ olietemperatuursensor/ enduro handprotectoren/ risers.
- tanks moeten voor het "mooie" eigenlijk nog een keer gespoten worden
- aan de remmerij heb ik nog niets gedaan (if ain't broken, don't fix it!)
- de twee zijkappen heb ik momenteel -bij wijze van experiment- voorzien van 3D Carbon-folie
- de rechter zijkap wil nog niet helemaal lekker "passen" (gemonteerd zie je daar niets van)
- het "raampje" van de kilometerteller heeft een paar barstjes nadat ik deze weer in elkaar geschroefd heb,
- hele kleine beschadiging op de buddy
- originele voetsteunen achter krijg je er los bij
- onder een BIG horen eigenlijk -hoe kan het ook anders- noppen
- de LED voor/achter moet nog worden aangesloten dmv schakelaar (constante 12V en bedrading LED al naar voren doorgetrokken)
- onderdelen (standaard en "tuning") zijn nieuw en gebruikt vrij goed verkrijgbaar
- en grote kans dat ik bij gelegenheid wat aandachtspunten wegwerk
- motor hield tót vanmorgen zijn winterslaap--> starten en lopen :toost:

Kortom
Zoek je een leuke, niet alledaagse off/allroad met een eigen karakter, in prima technische staat, grijp je kans. Hard op weg naar de status van oldtimer, maar fel van karakter en met een geweldig geluid. Liefhebbers zijn van harte welkom om te reageren.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie