Hey,
Ik dacht dat ik wel een goed electrisch schema kon vinden in mijn WPHB, maar jammer genoeg niet. Ik ben op zoek naar het signaal dat de CDI vertelt dat de sleutel om staat en dat de killswitch niet aan staat. (Oftewel, het signaal dat hem vertelt dat ie mag starten)
Dit wil ik gebruiken om via een relais de stroom naar mijn motorcomputer (en brandstofpomp en injectoren) te regelen.
Electrisch schema SR43
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Heb je al eens gedacht aan een relais van een gasinstallatie ?
kun je aansturen met het pulssignaal van de motor en schakelt vanzelf af als je een ongelukje hebt gehad en je motor afslaat.
moet je natuurlijk niet doen, maar als je er onder ligt en je benzinepomp blijft benzine over je heen sproeien dan word het toch vervelend.

hieronder nog iets uit een ander draadje, in grote lijnen klopt het maar een beetje opletten of het echt klopt
kun je aansturen met het pulssignaal van de motor en schakelt vanzelf af als je een ongelukje hebt gehad en je motor afslaat.
moet je natuurlijk niet doen, maar als je er onder ligt en je benzinepomp blijft benzine over je heen sproeien dan word het toch vervelend.

hieronder nog iets uit een ander draadje, in grote lijnen klopt het maar een beetje opletten of het echt klopt
huls schreef:Ik zou nog even de fouten die ik in het schema had gevonden melden.
Het gaat om het schema in deze post:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13412
De fouten zitten in de standen van het contactslot in het schema zundschalter genoemd
de aus positie is juist
de an positie toont dat rood geel grijs bruin allen verbonden zijn. Dat moet zijn: rood geel zijn verbonden en grijs bruin zijn verbonden. twee aan twee dus
de P positie toont dat zwart/geel zwart/wit rood bruin allen verbonden zijn. Dat moet zijn: zwart/geel zwart/wit zijn verbonden en rood bruin zijn verbonden.
Die laatste is best wel sneu: het scherma toont rood verbonden met zwart/wit, oftewel de plus aan de min verbonden .... dat noemen we kortsluiting
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
vind het idee van Hans wel echt heel goed, zo is het origineel namelijk ook wettelijk geregeld bij auto op benzine (dus niet alleen bij gas) als een auto een ongeval krijgt moet de brandstof toevoer stoppen, een aantal jaar losten een aantal automerken dit op met een bots schakelaar. tegenwoordig electronisch geregeld vanuit de ecu. het gas relais geeft hetzelfde effect, geen signaal op de bobine draad en stil ligt het spul. echt goed nagedacht....................
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99