Op offroad gebied heb ik meerdere merken/typen banden gehad en heb de beste ervaring met de Michelin AC10.
Maar op Enduro gebied geen idee .
Ik zelf heb met 1 band ervaring (deze was een paar ritten gebruikt toen deze op mijn velg werd gemonteerd) en dat is de michelin competition (|V ? )
Voor mijn gevoel gaf deze zijdelings genoeg grip, alleen voorwaarts opmerkelijk minder tov AC10 (Acceleratie).
Ik heb via de zoekfunctie geprobeerd info te zoeken, maar ik denk dat ik niet goed zoek .
Aangezien ik binnenkort een setje ga aanschaffen en er verschillende keuzes zijn, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en misschien kunnen we dit topic gebruiken voor de algemene ervaringen met enduro banden
FIM / Enduro banden
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
-
Hoi Barry,
Ik reed ook met die Michelin Competition banden, maar ben vorig jaar overgestapt op de Metzeler Sixdays (zitten standaard op nieuwe KTM's dacht ik). Een fijne band met ongeveer dezelfde eigenschappen als die Michelin Comeptition maar ze slijten net iets minder snel (en zijn iets goedkoper). Ik rij sinds de zomer met bib-mouse en dat is helemaal super voor enduro. Meer grip en geen angst meer om lek te rijden.
Grt. Marcel
Ik reed ook met die Michelin Competition banden, maar ben vorig jaar overgestapt op de Metzeler Sixdays (zitten standaard op nieuwe KTM's dacht ik). Een fijne band met ongeveer dezelfde eigenschappen als die Michelin Comeptition maar ze slijten net iets minder snel (en zijn iets goedkoper). Ik rij sinds de zomer met bib-mouse en dat is helemaal super voor enduro. Meer grip en geen angst meer om lek te rijden.
Grt. Marcel
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Dank je wel voor de aanbieding.
Echter is uw prijs hetzelfde als nieuwprijs bij de online winkels en voel mij daardoor nog niet geroepen om snel de band over te nemen.
Voor minder daarintegen....
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Echter is uw prijs hetzelfde als nieuwprijs bij de online winkels en voel mij daardoor nog niet geroepen om snel de band over te nemen.
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen!
verstand op nul en nadenken
Barry op welke site vind je deze band voor €70, ik zie de Pirelli nu bij MX banden MX4MX zelfs voor €98, maar bij Fitters ook nog gevonden voor €76 (ex verzendkosten) en dat is verreweg de goedkoopste die ik vindbarry! schreef:Dank je wel voor de aanbieding.
Ik rijd nu ook met Metzeler Six Days enduro banden en dat bevalt zeer goed.
Daarvoor reed ik altijd met Michelin en af en toe Pirelli.
Qua grip doen ze niet onder voor elkaar, maar de Metzeler is het meest slijtvast. Daarna de Michelin. De Pirelli brand het rubber naar mijn mening het snelst op en zou ik zelf daarom niet gauw aanschaffen, tenzij er op dat moment niets anders voorradig is en ik toch een nieuwe band "moet" hebben...
Ook voor het gewone offroad werk heb ik liever een enduro band. Dan maar iets minder hoge noppen maar de zijlingse grip maakt veel goed, vooral in het bochtenwerk en kruipdoorsluipdoor...
Heb ook eens een Trelleborg enduro band gehad, maar die heeft toch minder zijlingse grip en lijkt meer op een crossband. Wel FIM approved, maar ik heb er nooit een enduro mee gereden.
Voor mij dus de Metzeler!
Gr JW
Daarvoor reed ik altijd met Michelin en af en toe Pirelli.
Qua grip doen ze niet onder voor elkaar, maar de Metzeler is het meest slijtvast. Daarna de Michelin. De Pirelli brand het rubber naar mijn mening het snelst op en zou ik zelf daarom niet gauw aanschaffen, tenzij er op dat moment niets anders voorradig is en ik toch een nieuwe band "moet" hebben...
Ook voor het gewone offroad werk heb ik liever een enduro band. Dan maar iets minder hoge noppen maar de zijlingse grip maakt veel goed, vooral in het bochtenwerk en kruipdoorsluipdoor...
Heb ook eens een Trelleborg enduro band gehad, maar die heeft toch minder zijlingse grip en lijkt meer op een crossband. Wel FIM approved, maar ik heb er nooit een enduro mee gereden.
Voor mij dus de Metzeler!
Gr JW
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Met deze Pirelli rij ik in Spanje wel een week OTR ±750 km zonder de band te verwisselen, dus met de slijtvasheid zit het wel goed . Voor het NL offroad werk is een Kenda 760 of een Michelin AC10 de meest geschikte band mooie 18 mm noppen en zijdelings ook gewoon goed, zeg maar een crossband met een DOT nummerjwrtuning schreef: De Pirelli brand het rubber naar mijn mening het snelst op en zou ik zelf daarom niet gauw aanschaffen, tenzij er op dat moment niets anders voorradig is en ik toch een nieuwe band "moet" hebben..
Gr JW