beta 450

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
j. buikema

is er iemand die ervaring heeft met een beta 450 rr factory?
zag er 1 staan bij Gebben in Rogat, maar ben benieuwd wat de ervaringen met deze machine zijn
Noppy

Ik heb er op gereden in rutten, maar was waarschijnlijk niet de RR maar de gewone.

Heeeerlijke machine, spoort ongewoon goed in bochten, mooi stabiel op rechte end. :verliefd: Die zijn doorgegaan met verbeteren waar KTM gestopt is. Sorry voor de jongens die oranje rijden!

Hij stuurt zelfs nog iets beter dan mijn Husa met gekanteld blok en die stuurt al lekker.
:toost:
oldtimer

zou dat niet te wijten kunnen zijn aan de bandenkeuze en de vering/afstelling ? Ik vind mijn eigen exc 400 van 2007 (oranje , jawel :wink: ) eigenlijk ook behoorlijk sturen en dit met de standaardvering. Ik vergelijk dan met mijn vorige tuf, een suzuki RMX 250 2T. Die was anders ook niet slecht :| Maar je zou ze eigenlijk naast elkaar moeten kunnen zetten, zo kan je moeilijk vergelijken, denk ik....Heb nog geen beta gereden :mrgreen: Greetzzzz, Roland
Noppy

Ze staan bekend om hun uitstekende stuurkwaliteiten en tijdens de proefrit kwam dit naar boven.

Graag zou ik het merk banden noteren dat ze rijden en een waardeloze motor zomaar fantastisch laten rijden. Nee, dat kan niet. En ook het gewicht van al die testrijders verschilt dusdanig, dat de helft zou moeten rapporteren dat ze bagger sturen.

En dat bericht komt dus niet. Er zal dus wel iets anders aan de hand zijn (geometrie?).
Joop

Beta's zijn natuurlijk wel gebaseerd op de KTM EXC's :D dus de basis is goed.
Noppy

Ik vind eerlijk gezegd dat ze zelfs nog wat beter sturen dan de EXC's waar ik op proef gereden heb :D En als ik heel eerlijk ben ook beter dan mijn Husa.
Joop

Noppy schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat ze zelfs nog wat beter sturen dan de EXC's waar ik op proef gereden heb :D En als ik heel eerlijk ben ook beter dan mijn Husa.
Ik vind wel jammer dat de nieuwe Husaberg viertakten nu ook KTM copies zijn :( , op het kunststof achterframe na dan. Dat gekantelde blok is toch wel mooi en bijzonder.

Maar nog even voor Buikema; ik denk dat je een Beta 450 zonder problemen kunt kopen; over het sturen hoor ik alleen maar goede verhalen :D
folie

Het verschil tussen een Beta en een KTM zit 'm zo te zien toch alleen in de settings. Beetje meer of minder naloop, voor-achter balans, veerkeuze, voorspanning, en demping. Ik weet niet of de vorkhoek anders is, maar ook die kun je met de settings enigszins beinvloeden.
Als je weet wat je fijn vindt kun je met je afstelling denk ik de verschillen tussen een Beta en een KTM gemakkelijk overbruggen.
Sjokske

Joop schreef:
Noppy schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat ze zelfs nog wat beter sturen dan de EXC's waar ik op proef gereden heb :D En als ik heel eerlijk ben ook beter dan mijn Husa.
Ik vind wel jammer dat de nieuwe Husaberg viertakten nu ook KTM copies zijn :( , op het kunststof achterframe na dan. Dat gekantelde blok is toch wel mooi en bijzonder.

Maar nog even voor Buikema; ik denk dat je een Beta 450 zonder problemen kunt kopen; over het sturen hoor ik alleen maar goede verhalen :D
De nieuwe Husa heeft ook een betere voorvork dan de KTM, en standaard een ventilator, gefreesde balhoofdplaten ...........
Van achteren ook heel wat lichter, helaas door het @#$%&^*-weer van de laatste weken nog niet veel kilometers gemaakt.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Joop

Sjokske schreef:De nieuwe Husa heeft ook een betere voorvork dan de KTM, en standaard een ventilator, gefreesde balhoofdplaten ...........
Van achteren ook heel wat lichter, helaas door het @#$%&^*-weer van de laatste weken nog niet veel kilometers gemaakt.
Volgens de specificaties wegen de KTM 450 EXC 2013 en de Husaberg 450 2013 beide 112 kg :idea:
Sjokske

Bedoelde eigenlijk lichter van achteren dan m'n ex Husa 570 ................
Daarbij lag het zwaartepunt een stukkie verder naar achteren. Fijn bij kruip-door-sluip-door (lekker licht van voren), minder fijn bij beklimmingen op zeephellingen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
MVT

J. buikema,

Heb je gekeken voor die 2012 RR Factory? Deze motor is van een maatje van mij geweest, is gewoon een super fiets! Vering van deze Beta is weggeweest en verder zit alles erop en eraan!

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Plaats reactie