Hey,
Ik ben opzoek naar een enduro of offroad motorfiets met 125cc 2 takt. Wat is volgens jullie een goede keus kwa onderhoud/reparaties. Het is niet voor wedstrijden gewoon om mee door het bos te scheuren of over het strand of de duinen je kent het wel.
Ik had zelf de KTM exc 125 gezien en de Husqvarna wr 125, zijn Husqvarna's nog steeds minder als de rest? Heb eens een Huskqvarna 125cc crosser gehad en continue problemen ermee.
Ik hoef er geen lange toer ritten mee te maken maar het is wel fijn als ik niet iedere 10 uur een zuiger hoef te vervangen..
Alvast bedankt,
Gr.
Keuze enduro/offroad 125cc 2 takt.
Moderator: ghulst
Was dat geen lc2 ?
Die komt waarschijnlijk binnenkort weer te koop.
Heeft grote voordelen :
Aparte oliepomp, gewone benzine tanken.
Weinig onderhoud.
Start altijd met een knopje, ook als ie ondersteboven heeft gelegen.
Redelijk zuinig.
Nadelen :
Weinig vermogen, standaard had ie zeker te weinig.
Op harde ondergrond gaat t wel wat maar in los, zwaar zand is t zeuren.
Kan lichter.
Gaat bij ons dus weer weg voor wat zwaarders.
Is inmiddels niet meer geknepen.
Die komt waarschijnlijk binnenkort weer te koop.
Heeft grote voordelen :
Aparte oliepomp, gewone benzine tanken.
Weinig onderhoud.
Start altijd met een knopje, ook als ie ondersteboven heeft gelegen.
Redelijk zuinig.
Nadelen :
Weinig vermogen, standaard had ie zeker te weinig.
Op harde ondergrond gaat t wel wat maar in los, zwaar zand is t zeuren.
Kan lichter.
Gaat bij ons dus weer weg voor wat zwaarders.
Is inmiddels niet meer geknepen.
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
ik rijd zelf al jaren een husqvarna wr 125, en zonder problemen
ik heb hem al van juni 2004
ik heb wel een keer de cylinder laten nikasealen (???) maar verder geen groot onderhoud; blokje houdt zich keurig
volgens Ben van Erp moet het zuigertje makkelijk 100 uur meekunnen
en tot op heden merk ik geen enkel compressieverlies
ook paar dagen naar Frankrijk en Duitsland geweest om off road te rijden; best wel wat km's gemaakt, maar ook hier zonder problemen
natuurlijk, op de maisplakken houd ik die zware jongens niet bij, maar hij is lekker licht en wendbaar
ook berg op geen enkel probleem
ik heb hem al van juni 2004
ik heb wel een keer de cylinder laten nikasealen (???) maar verder geen groot onderhoud; blokje houdt zich keurig
volgens Ben van Erp moet het zuigertje makkelijk 100 uur meekunnen
en tot op heden merk ik geen enkel compressieverlies
ook paar dagen naar Frankrijk en Duitsland geweest om off road te rijden; best wel wat km's gemaakt, maar ook hier zonder problemen
natuurlijk, op de maisplakken houd ik die zware jongens niet bij, maar hij is lekker licht en wendbaar
ook berg op geen enkel probleem