Hoi BIGgers,
Tijdens de rit naar Tsjechie hadden we met zun allen een reserve BIG in onze (alu)koffers en daar wilde ik nu eens niet aan beginnen zeker omdat ik niet weer de afdruk van de rand van mijn alukoffer in mijn kuit wil voelen voor een dag of 3.
Ik wilde eens vragen ;
- wat eenieder meezeult tijdens een offroadrit van 200km
- waar dit in verpakt/verstopt zit op de motor.
Wat meenemen tijdens een alpenoffroadrit ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
200 of 2000km?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik neem geen spares mee, heb ik ook niet. Bakje met gereedschap en twee binnenbanden in de auto. Als we daar gaan rijden neem ik niks mee. Hooguit boordgereedschap. Als het stukgaat, ga je bij iemand achterop terug naar de camping, daarna halen we met de auto en aanhanger de brommert op. Kunnen we op camping altijd nog sleutelen.
Ik ga er vanuit dat we NL-FrAlp-NL met auto en aanhanger doen.
Ik ga er vanuit dat we NL-FrAlp-NL met auto en aanhanger doen.
Ik had zelf al biba/bandenlichters/koppelingskabel/gaskabel ?/rem-koppelingshendel om bij me te hebben in een zogenaamde "tooltube" oid.DR-Big schreef:Ik neem geen spares mee, heb ik ook niet. Bakje met gereedschap en twee binnenbanden in de auto..
maar verder ben ik nog niet gekomen omdat we idd niet al te ver van basecamp zijn.
Meer dingen meezeulen op de rit dan wat ik al zelf bedacht had is dus niet echt nodig deze ronde begrijp ik.
GraagDR-Big schreef:Ik ga er vanuit dat we NL-FrAlp-NL met auto en aanhanger doen.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Ik heb standaard een aantal reservedelen bij.
Zoals rem en koppelingshandel, alle kabels, boutjes en moertjes, draad, tieraps, kabelschoentjes.
Verder doeik mijn bagage in een bagagerol en geen koffers.
Met de zelfde reden als leo.
Zoals rem en koppelingshandel, alle kabels, boutjes en moertjes, draad, tieraps, kabelschoentjes.
Verder doeik mijn bagage in een bagagerol en geen koffers.
Met de zelfde reden als leo.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
heel veel onderdelen en gereedschap wat verekkes handig is op zo'n trip kan je gewoon aan, op ,bij en tegen de big aandoen. met tie raps leg je de gas en koppelings kabel al gewoon naast de werkende kabels. bandijzers worden een gaatje ingeboord en gewoon ergens bij op geschroefd op de motor, boordgereedschap maar dan beter en uitgekiender in het bakje van de motor, tube kneedbaar staal (op mijn ijslandtrip een 1,5 maand oude GS1200 de bak mee gedicht na een val zodat ie de vakantie gewoon heeft uitgereden) bv met wat ander handig spul (electrisch stukkie touw en wat schuifjes enzo) in een stuur tasje, een goed knife (duizendpoot) met nog weer wat ander handig spul (bandenplak,paar spaken enzo) in een heup tasje. handels en voetsteunen verdelen over de groep voor degenen die met het zelfde rijden in tank,zadel tassen en rugzakken naast de camelback en dan kom je gelukkig aan het eind van de tocht tot de conclusie dat je te veel bij had en dat is altijd beter om ermee verlegen te zitten dan erom verlegen te zitten.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
gaskabels vast aan leggen naast de originele vind ik zo'n onzin, tank moet er toch af om ze te vervangen dus geen tijdwinst maar ondertussen wel een hoop vocht en vuil er overheen stop ze gewoon in je tas als je ze reserve mee wilt hebben
voor de koppling, gewoon nood binnenkabel van een binnenremkabel van een fiets met tonnetje in de tas, lichter, binnen 5 minuten gemonteerd en gaat iets van 3 maanden mee
beste tip voor je gereedschapskit; sleutel er eens mee! dan weet je wat je nodig hebt en wat niet en of het werkt en past!
ik heb een achterbinnenband, bandenlichters, pomp, luchtpatronen, plak spullen, doppen set 8, 10, 12 en 13mm doppen 4, 5, 6mm inbus en inbusdriehoek 4, 5 en 6, steeksleutels 8, 10, 12,13, 14 en 15mm, baco, ktm combi sleutel met 17/19 en 22/27mm [ moet nog ff de achterasmoer van de DR afvlaken anders past ie niet ], zooitje bouten, koppelingshendel[ voorremhendel kan ik wel zonder als t moet] moeren en tonnetjes bij me + wat noodkabels en een EHBO kit in mn noodset zitten
voor de koppling, gewoon nood binnenkabel van een binnenremkabel van een fiets met tonnetje in de tas, lichter, binnen 5 minuten gemonteerd en gaat iets van 3 maanden mee
beste tip voor je gereedschapskit; sleutel er eens mee! dan weet je wat je nodig hebt en wat niet en of het werkt en past!
ik heb een achterbinnenband, bandenlichters, pomp, luchtpatronen, plak spullen, doppen set 8, 10, 12 en 13mm doppen 4, 5, 6mm inbus en inbusdriehoek 4, 5 en 6, steeksleutels 8, 10, 12,13, 14 en 15mm, baco, ktm combi sleutel met 17/19 en 22/27mm [ moet nog ff de achterasmoer van de DR afvlaken anders past ie niet ], zooitje bouten, koppelingshendel[ voorremhendel kan ik wel zonder als t moet] moeren en tonnetjes bij me + wat noodkabels en een EHBO kit in mn noodset zitten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik lees dit draadje met belangstelling mee omdat ik ook die kant op ga in mei/juni a.s.
In de beschouwing over wat er al dan niet mee moet aan spullen is het ook goed om na te denken welke kleding geschikt is.
De verschillen in temperatuur kunnen immers groot zijn om het nog maar niet te hebben over erg snel veranderende weersomstandigheden.
Wat is volgens jullie geschikt om te dragen?
gr v Frans
In de beschouwing over wat er al dan niet mee moet aan spullen is het ook goed om na te denken welke kleding geschikt is.
De verschillen in temperatuur kunnen immers groot zijn om het nog maar niet te hebben over erg snel veranderende weersomstandigheden.
Wat is volgens jullie geschikt om te dragen?
gr v Frans
Wij willen ook zo'n rit gaan doen, enkeld alleen met de motor.
Voor de motor zal niet veel meer als banden en een bougietje mee gaan.
Voor de rest eten, slaaptroep, niet meer als 1 set kleren, kooktroep, zo veel mogelijk eten en nog meer water !
Voor de motor zal niet veel meer als banden en een bougietje mee gaan.
Voor de rest eten, slaaptroep, niet meer als 1 set kleren, kooktroep, zo veel mogelijk eten en nog meer water !
Hoi Frans,frans schreef:De verschillen in temperatuur kunnen immers groot zijn om het nog maar niet te hebben over erg snel veranderende weersomstandigheden.
Wat is volgens jullie geschikt om te dragen?
gr v Frans
Ik heb het 2 keer meegemaakt om in lekker weer onderaan de berg te vertrekken en bovenop de berg onder het vriespunt gestaan te hebben dus die was voor mij al duidelijk. De dikke handschoenen en het regenpak (windvrij) gaan zeker mee in een setje zijtassen welke nog geplaatst gaan worden.
zo grote onzin is dat niet, ik heb dat echt niet zelf bedacht. alle rally teams die niet bulken van het geld dat er 3 auto's en 5 monteurs mee gaan doen dat al jaren zo, tijdwinst heb ik helemaal niet over gesproken, het is vakantie en geen wedstrijd, gemak is het toverwoord, ze nemen geen plaats in in je bagage, ze gaan niet kwijt of kapot (een gaskabel is zo geknikt in een tas met andere rommel) ookal moet de tank eraf het is toch gemakkelijker en voor de koppeling dat geprul met nippeltjes die je niet vast kan houden met je koude vingers is dus gewoon onnodig. het gaat er om dat je al zo veel mogelijk bij je heb waar je niet heel de dag mee loopt te sjouwen of naar om moet kijken.zappa.suzuki schreef:gaskabels vast aan leggen naast de originele vind ik zo'n onzin, tank moet er toch af om ze te vervangen dus geen tijdwinst maar ondertussen wel een hoop vocht en vuil er overheen stop ze gewoon in je tas als je ze reserve mee wilt hebben
noodkabeltjes mee nemen is dan ook shit, zet er nieuwe op voor je vertrek, maar ja je weet maar nooit.
de moderne doorwaai kleding is wat dat betreft een uitkomst, mijn vrouw heeft ook al zoiets, perfect maar duur en het apart aanschaffen voor deze trip is natuurlijk ook te........Als je nog moet gaan kopen het overwegen waard.
mijn motor maatje heeft het altijd over laagjes, werkt ook goed zoveel aan doen dat je het op zijn koudst goed warm hebt en dan naargelang de warmte uittrekken, wind en waterdichte buitenkant is natuurlijk een eerste pré.
futurist
PS ik heb het meeste van deze ervaringen al door schade en schande geleerd op allerlei trips door zuid amerika, polen, roemenië marokko en laatst ijsland
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Het is ook niet onverstandig om een body protector te dragen. We rijden daar voor 99% over stenen. Als (om)valt, stuiter je meteen op een rotsblok. Dan is een stukkie plastic om de klap op te vangen wel lekker. Ik ga in ieder geval tegen die tijd even bij MX Aad kijken.
De kans is heel groot dat we ook in juni op hoogte sneeuw gaan tegenkomen. Dus een beetje kleden op koud kan geen kwaad. Aan de andere kant, je rijdt er geen uren of met hoge snelheid en het zal soms hard werken zijn, dus...
Dat EHBO kitje van Zappa is geen slecht idee...
De kans is heel groot dat we ook in juni op hoogte sneeuw gaan tegenkomen. Dus een beetje kleden op koud kan geen kwaad. Aan de andere kant, je rijdt er geen uren of met hoge snelheid en het zal soms hard werken zijn, dus...
Dat EHBO kitje van Zappa is geen slecht idee...
Heb ik standaard aan als ik offroad ga. Vergeet je knieen / ellebogen beschermers niet. Dingen kosten een drol en kunnen je veel ellende besparen.DR-Big schreef:Het is ook niet onverstandig om een body protector te dragen.:
Check ! Action here we comeDR-Big schreef: Dat EHBO kitje van Zappa is geen slecht idee...
Ik heb trouwens op Inet een DIY tooltube gevonden die ik na ga maken dit weekend.
Foto`s volgens zsm
ik hoop dat Zappa ook een beetje EHBO ken dan want ik wordt zelf al een beetje draaierig bij te veel bloed............................DR-Big schreef:Dat EHBO kitje van Zappa is geen slecht idee...
een goed idee is het zeker maar dan moet er ook een verpleegster mee..........................
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
I present to joe: de DIY Tooltube
110 rioolbus over van verbouwing € ? en afsluitdoppen € 8
Ik zaag hem af op de lengte dat mijn lange bandenwippers er goed inpassen en daarna opvullen met andere spullen en lijm daarna de zijkanten erop.
Ik weet alleen nog niet waar ik hem ga bevestigen en hoe ik hem ga bevestigen. TIPS WELKOM !
Ik wil liever niet door mijn zijkappen heen
110 rioolbus over van verbouwing € ? en afsluitdoppen € 8
Ik zaag hem af op de lengte dat mijn lange bandenwippers er goed inpassen en daarna opvullen met andere spullen en lijm daarna de zijkanten erop.
Ik weet alleen nog niet waar ik hem ga bevestigen en hoe ik hem ga bevestigen. TIPS WELKOM !
Ik wil liever niet door mijn zijkappen heen
het kan nog eleganter, zoek naar de foto's van Carlo zijn Dr 650, deze heeft 2 dempers zoals vele Dr 650 Suzuki's. alleen is zijn linker uitlaat de tool tube..............
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
deze carlo(site) ?futurist schreef:het kan nog eleganter, zoek naar de foto's van Carlo zijn Dr 650, deze heeft 2 dempers zoals vele Dr 650 Suzuki's. alleen is zijn linker uitlaat de tool tube..............
futurist
Een XR400 heeft maar 1 demper ( rechts ) dus de ruimte achter de ander zijkap is er niet.
Vandaar dat de xr400 van de voorbeeldfoto al rap door zijn zijkap heen zat met zijn DIY tooltube.
yep, die is het, ik heb met Carlo de oer gereden en als er wat te sleutelen viel dan bleef er maar gereedschap komen uit die linker "uitlaat"
greetz futurist
greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dacht de rode BIG al te herkennenfuturist schreef:yep, die is het, ik heb met Carlo de oer gereden
Is bij mij niet aan de orde. Zal zelf een mooi plekje moeten zoeken en dan nog de bevestiging uitpluizen.futurist schreef:en als er wat te sleutelen viel dan bleef er maar gereedschap komen uit die linker "uitlaat"
greetz futurist
Een stukje ketting, 2 visjes en een kettingslopertje heeft m'n Tuareg ook al eens gered. Maar toen reed ik wel met 16 tands voor en haakte de carterbeschermer in de ketting.
Mooie XR trouwens op die foto.
Mooie XR trouwens op die foto.
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Dit kun je ook aanvullen met pijnstillers en paracetamol. Stop daar ook wat druivensuiker bij. Altijd goed bij je te hebben.DR-Big schreef:Het is ook niet onverstandig om een body protector te dragen. We rijden daar voor 99% over stenen. Als (om)valt, stuiter je meteen op een rotsblok. Dan is een stukkie plastic om de klap op te vangen wel lekker. Ik ga in ieder geval tegen die tijd even bij MX Aad kijken.
De kans is heel groot dat we ook in juni op hoogte sneeuw gaan tegenkomen. Dus een beetje kleden op koud kan geen kwaad. Aan de andere kant, je rijdt er geen uren of met hoge snelheid en het zal soms hard werken zijn, dus...
Dat EHBO kitje van Zappa is geen slecht idee...
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008