KNMV Off Road Rit ook voor Quad rijders!
OFF-ROAD EINDHOVEN VOOR MOTOREN & QUADS
18 november 2012
Inschrijven: Tussen 8.00 en 10.30 uur;
Kosten: 20 euro;
Route: Ruim 45 kilometer;
Startplek: Circuit �de Landsard� Eindhoven;
Starttijd: Vanaf 09.00 uur, laatste vertrek om 14.30 uur.
De route mag zo vaak gereden mag worden als je wil;
Deelname: Voor deelname moet u in het bezit zijn van:
een geldig rijbewijs, kentekenbewijs en verzekeringsbewijs;
Licentie: Deelname is alleen mogelijk met een geldige KNMV Offroad Licentie of
daglicentie (daglicenties kunnen voor de inschrijving worden gekocht);
Motoren: Moeten aan het Off Road reglement van de KNMV voldoen.
Op zondag 18 november 2012 organiseert MAC Veldhoven, in samenwerking met MC Oirschot, MC Son, East Brabant Enduro Team en de KNMV, een Off Road Rit voor motoren en quads over het militaire oefenterrein �de Oirschotse Heide�.
De route zal gevarieerd en uitdagend worden; naast de cross/enduro banen van Eindhoven en Oirschot en zullen ook �Landsard Beach� en het �4x4 bos� in de route worden opgenomen. De totale ronde zal ongeveer 45 km bedragen en voor 98% onverhard zijn. Er zullen geen extreme elementen in de route verwerkt worden. Halverwege de route (clubhuis MC Oirschot) is het mogelijk om te pauzeren.
VUL SVP HET INSCHRIJFFORMULIER THUIS AL VOLLEDIG IN !!
Op die manier proberen we de wachtrijen zo kort mogelijk te houden en kunt u zo snel mogelijk starten. De eerste start is al om 09.00 uur mogelijk. Hoeveel ronden je wil rijden bepaal je zelf. Na 14.30 uur mag er niet meer aan een nieuwe ronde worden begonnen. Het inschrijfgeld voor deze Off Road Rit bedraagt 20 Euro. Het spreekt voor zich dat van elke deelnemer wordt ge�ist dat het materiaal en de papierwinkel (verzekering, kenteken e.d.) in orde is.
Tis maar dat jullie het weten !!!!!!!!!!
http://www.delandsard.nl
OffRoad rit Eindhoven 18 november
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
- Locatie: Eindhoven
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
20+18= bijna 40 euro !! En dan ben je nog niet eens daar en heb je nog geen meter op je motor gereden.
Zal wel aan mij liggen maar ik vindt het toch erg duur (ge)worden. Nog effe en dan betaal je meer aan de KNMV voor je dagverzekering als aan de organiserende club (die toch het meeste werk moeten verzetten).
Zal wel aan mij liggen maar ik vindt het toch erg duur (ge)worden. Nog effe en dan betaal je meer aan de KNMV voor je dagverzekering als aan de organiserende club (die toch het meeste werk moeten verzetten).
KTM 250 EXC, 250 SX
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
- Locatie: Eindhoven
Klachten graag bij de KNMV indienen... Don't shoot the messenger....
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
- Locatie: Eindhoven
Ordnung muß sein.....
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
- Locatie: Eindhoven
Met dit verschil dat ze in de kantine van de MAC-Veldhoven geen L'Achouffe hebbenoldtimer schreef:Is deze rit ook interessant voor een belg die de Ardennen gewend is ?
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
De Landsard Eindhoven is klaar voor de KNMV off-road rit van Zondag. Het circuit,4x4bos,enduro track Oirschot en de Hei zijn in prima conditie,s.
De weersvooruitzichten zijn goed,
dus wat weerhoudt jouw om zondag niet aan het vertrek te verschijnen.
Helaas kunnen de Quads dit keer nog niet terecht, maar hier wordt hard aan gewerkt, SORRY.
De weersvooruitzichten zijn goed,
dus wat weerhoudt jouw om zondag niet aan het vertrek te verschijnen.
Helaas kunnen de Quads dit keer nog niet terecht, maar hier wordt hard aan gewerkt, SORRY.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
Wat een geweldige rit was er uitgezet in Eindhoven. Geweldig!
Net als je denkt dat je moe wordt in het zand, hups het bos in. Leuk stukje technisch parcour, dan weer het zand in met mooie lange knippen om als toetje nog even door het bos heen te jakkeren.
Ik had veel moeite om grip te krijgen de eerste ronde maar toen bleek de voorband leeg te zijn.
Veel op vermogen gereden om dat te ondervangen.
Tweede ronde was minstens zo mooi maar ik moest ook daar halverwege constateren dat de voorband echt lek was en niet zacht.
Mannen en vrouwen Eindhoven... bedankt!
Net als je denkt dat je moe wordt in het zand, hups het bos in. Leuk stukje technisch parcour, dan weer het zand in met mooie lange knippen om als toetje nog even door het bos heen te jakkeren.
Ik had veel moeite om grip te krijgen de eerste ronde maar toen bleek de voorband leeg te zijn.
Veel op vermogen gereden om dat te ondervangen.
Tweede ronde was minstens zo mooi maar ik moest ook daar halverwege constateren dat de voorband echt lek was en niet zacht.
Mannen en vrouwen Eindhoven... bedankt!
KTM en/of HONDA
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het offroad seizoen zit er nagenoeg op maar ik denk dat ik wel kan zeggen dat deze rit dit jaar echt de mooiste en meest uitdagende is geweest. Zelfs mooier dan Hengelo, vind ik. Hulde aan de organisatie die heeft laten zien dat zoiets nog mogelijk is in de huidige tijd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
EENS. Ik denk dat Eindhoven dit jaar op nr 1 staat.
HEt is toch altijd weer jammer als het over is he.. Echt jammer dat ze Zelhem niet rondkregen meer.
Nu ja, weer een wintertje poetsen en dan gaat het weer beginnen.
Wat is een 519? Is dat een 500 met een speciale cilinder of iets? Google gaf me niet zo direct antwoord namelijk..
HEt is toch altijd weer jammer als het over is he.. Echt jammer dat ze Zelhem niet rondkregen meer.
Nu ja, weer een wintertje poetsen en dan gaat het weer beginnen.
Wat is een 519? Is dat een 500 met een speciale cilinder of iets? Google gaf me niet zo direct antwoord namelijk..
KTM en/of HONDA
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dat is een 450 met een 102mm bigbore kit. Komt op 519ccKTM_Wimpie schreef:Wat is een 519? Is dat een 500 met een speciale cilinder of iets? Google gaf me niet zo direct antwoord namelijk..
Zie ook de site van thumperracing
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
- Locatie: Eindhoven
En wat is dan het verschil met een originele 500 EXC ? Als ik de prijs van de kit zie en dan nog de montage/afstelkosten afgezet tegen het verschil in nieuwprijs tussen een 450 en de 500 EXC...
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Moeha... even niet teveel door je eigen filtertje kijken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Effe wat minder bot bedoel ik te zeggen dat mijn 450 gewoon in de soep was gelopen en ik toch een nieuwe cilinder moest. Dan maar gelijk een bigbore want dat kostte niet zo heel veel meer. Nu heb ik dan 9cc meer dan een 500exc en toch de korteslag motor van de 450. Men zegt dat een 450 hierdoor iets wendbaarder is. Monteren en afstellen kan ik zelf dus dat kostte me niets.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 23, 2004 23:46
- Locatie: Eindhoven
Kijk dat is nog eens een duidelijk antwoord.....
DIRT IS PLEASURE....on a 525.......
Speedphreax zit er nu nog veel verschil in handling tussen de originele 450 en de 519speedphreax schreef:Effe wat minder bot bedoel ik te zeggen dat mijn 450 gewoon in de soep was gelopen en ik toch een nieuwe cilinder moest. Dan maar gelijk een bigbore want dat kostte niet zo heel veel meer. Nu heb ik dan 9cc meer dan een 500exc en toch de korteslag motor van de 450. Men zegt dat een 450 hierdoor iets wendbaarder is. Monteren en afstellen kan ik zelf dus dat kostte me niets.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ja, vind ik wel. Hij is echt een stuk sterker geworden maar ook mooi lineair qua vermogensafgifte. De 450 was bij veel offroad ritten in zware omstandigheden net te zwak voor mijn gevoel. Bij harde ondergrond had ik daar geen last van maar in echte mulle rotzooi zat ik de hele tijd net boven of onder de powerband te klooien.
Ik ben trouwens niet al te licht... dat maakt natuurlijk ook wat uit.
Ik ben trouwens niet al te licht... dat maakt natuurlijk ook wat uit.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma feb 04, 2008 11:27
- Locatie: Utrecht
Ik heb net een nieuwe KTM 450 met injectie gekocht. Stuurt/rijdt echt als een mountainbike dat ding. Ook ik ben niet de lichtste en merk inderdaad dat je in dat mulle zand/aarde echt moet lieren en de gang erin moet houden. Aan de andere kant ga je ook harder rijden omdat je juist de gang erin wil houden. Veel meer schakelen dan ik gewend was/ben met de zwaardere machines.
Ik had/heb een 450 HONDA met een crossblok (zonder koeling kan je er net een volledige ronde in Eindhoven mee jakkeren, hij is nu stuk dus...) en dat vermogen dat mis je wel een beetje in de stock 450 fietsen die nu te koop zijn.
Vraag is dus: Veranderen de rij-eigenschappen heel erg met dat kitje? Ik bedoel daarmee te zeggen dat de 530 KTM bijvoorbeeld een langere slag heeft (althans zo is het me uitgelegd) en daardoor minder makkelijk de bochten in de wringen zijn. Op zich kan je genoeg gang met zo'n 530 maken maar ik heb toch gekozen, ondanks mijn circa 100kg, voor de 450 omdat het zo verschrikkelijk veel makkelijker in de bossen rijdt. Dan denk je een 450 van '09 te krijgen (qua stuur eigenschappen) en dan is het toch weer verbetert allemaal (heel knap is dat toch weer iedere keer).
Daarnaast vraag ik me af. Stel dat je met enduro wil meerijden. Een wedstrijdje dus. Is zo'n kit in NL dan al gelijk een diskwalificatie? Niet dat ik veel in de punten zou rijden maar ik vraag me dat dan weer af.
Ik had/heb een 450 HONDA met een crossblok (zonder koeling kan je er net een volledige ronde in Eindhoven mee jakkeren, hij is nu stuk dus...) en dat vermogen dat mis je wel een beetje in de stock 450 fietsen die nu te koop zijn.
Vraag is dus: Veranderen de rij-eigenschappen heel erg met dat kitje? Ik bedoel daarmee te zeggen dat de 530 KTM bijvoorbeeld een langere slag heeft (althans zo is het me uitgelegd) en daardoor minder makkelijk de bochten in de wringen zijn. Op zich kan je genoeg gang met zo'n 530 maken maar ik heb toch gekozen, ondanks mijn circa 100kg, voor de 450 omdat het zo verschrikkelijk veel makkelijker in de bossen rijdt. Dan denk je een 450 van '09 te krijgen (qua stuur eigenschappen) en dan is het toch weer verbetert allemaal (heel knap is dat toch weer iedere keer).
Daarnaast vraag ik me af. Stel dat je met enduro wil meerijden. Een wedstrijdje dus. Is zo'n kit in NL dan al gelijk een diskwalificatie? Niet dat ik veel in de punten zou rijden maar ik vraag me dat dan weer af.
KTM en/of HONDA
Ik bedoel eigenlijk qua handling/stuurkarakter; mijn ervaring tot nu toe is dat een 450 KTM altijd wat makkelijker/beter stuurdt als een 520/525/530, voel je dit verschil ook tussen de 450 en de 519 Zelf ben ik ook ruim 100kg en nog nooit vermogen te weinig gehad met een 450.speedphreax schreef:Ja, vind ik wel. Hij is echt een stuk sterker geworden maar ook mooi lineair qua vermogensafgifte. De 450 was bij veel offroad ritten in zware omstandigheden net te zwak voor mijn gevoel. Bij harde ondergrond had ik daar geen last van maar in echte mulle rotzooi zat ik de hele tijd net boven of onder de powerband te klooien.
Ik ben trouwens niet al te licht... dat maakt natuurlijk ook wat uit.
Laatst gewijzigd door Joop op vr nov 30, 2012 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verschil in handling wordt veroorzaakt door het gewicht van de krukas (gyroscopisch effect)
Omdat Speed al is begonnen met een lichte krukas zal hij alleen maar verschil in vermogen bemerken tov de 450, niet in handling.
Als ie nou z'n korteslag 519 zou vergeleken met een originele 510 (exc 525) dan zou ie waarschijnlijk het verschil in handling wel opmerken.
Omdat Speed al is begonnen met een lichte krukas zal hij alleen maar verschil in vermogen bemerken tov de 450, niet in handling.
Als ie nou z'n korteslag 519 zou vergeleken met een originele 510 (exc 525) dan zou ie waarschijnlijk het verschil in handling wel opmerken.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Inderdaad.. wat folie zegt!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS