gasgas ec 300

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Yamaha_YZ250
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 09, 2012 11:39

Hallo,

Ik wou eens even informeren naar de kwaliteit van deze machines.
Zelf heb ik nog niet veel gehoord over een gas gas, mijn vraag is zijn deze machines wat betrouwbaar?
De onderdelen vallen de prijzen mee of zijn deze duurder dan anders?
Heb interesse in een gas gas enduro, maar het is mij wat onbekend.

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... dium=email

Is deze machine de vraagprijs waard en wat zijn misschien de zwakke plekken??

Alvas bedankt!
Gebruikersavatar
panter
Berichten: 42
Lid geworden op: zo okt 31, 2010 15:56
Locatie: tilburg

de 2takt motoren zijn super goed, staan echt hoog aangeschreven in de enduro sport, is ook veel voor te krijgen op e-bay e.d
alleen de 4takt moet je vanaf blijven daar heb je veel problemen mee
nee ik ben niet getrouwd mijn schoonmoeder kan geen kinderen krijgen!
Loco84
Berichten: 11
Lid geworden op: di mei 01, 2012 21:15

GasGas...

De 2 takten zijn super, tzijn ook moto's gemaakt voor en door kampioenen enduro... MAAR... en nu komt het... GasGas wordt verdeeld (ook in nederland) door een belg die in wallonie woont, en zoals jullie weten of niet weten weren de Walen niet graag... Het gevolg hiervan is dat het zeer moeilijk is om aan wisselstukken te raken, ik heb een ec 200 gehad (die 300 staat er ook al geruime tijd op hoor). Ik heb mijne Gas overgelaten en overgestapt op nen husa TE300 2012, met als hoofdreden dat het gewoon veel eenvoudiger is om aan husa/ktm stukken te raken dan aan GasGas wissels. Ikzelf ben zo een paar keer naar Wallonie mogen rijden om mijn stukken en 300km voor wat stukken is toch wel een lange tocht... De 4 takten zijn echter weinig problemen mee (ik spreek nu de vorige post tegen) want alle gasgas 4 takten zitten met yamaha wr 250/450 blokken (de recente toch)... Dit geven ze zelf aan op hun website, kijk maar eens bij de technische gegevens!
Ik vind het prachtige moto's, en mocht ik een dealer hebben in de buurt zou ik er nog steeds op rijden. De dealer die bij mij in de buurt GasGas verdeelde heeft het gewoon gehad met de manier waarop de importeur werkt, gelukkig is het een heel aangename man en ben ik zelf nog geregeld mogen gaan zoeken in een oude doos in zijn stock waar nog veel dichtingen en onderdelen in lagen.
Bij deze even mijn ervaringen met GasGas...
PS: Mijne Husa rockt toch wel ze :toost: :toost: :toost: :toost: :toost: :toost:
Ilja
Berichten: 34
Lid geworden op: do aug 13, 2009 21:16

Ad Ketelaars rijdt ermee. :) (een 300 2T)
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

Ilja schreef:Ad Ketelaars rijdt ermee. :) (een 300 2T)
Ik ook :wink:

Erg fijne motor. Buiten de standaard slijtage dingetjes (ketting, tandwielen, remblokjes, wiellagers) geen noemenswaardige dingen eraan gehad (nu +- 7000 km gereden).
Maatje van me heeft er ook een en daar hetzelfde verhaal (net als bij Ad).
Schiet me net te binnen; binnenste pijp van de demper breekt af (wel pas na 5000 km).
Ik heb na een keer lassen gekozen voor een nieuwe einddemper, de q-stealth.....

Onderdelen is geen probleem, maar dan moet je ze wel bestellen via het internet.
Ik bestel altijd bij http://www.teuber-motorsport.de/catalog/index.php
Levering binnen een paar dagen en goede prijzen.
Ook de bestelkosten vallen mee, maar ik kijk wel altijd om samen met mijn maatje de bestelling te doen.

Er gaat trouwens een gerucht te ronde dat er een nieuwe Nederlandse importeur komt .......
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

Een GG 300 2-takt, altijd doen heerlijk lief in sluipdoor paadjes en een beest op de maisplakken. En betrouwbaar. Nonstop motoren heeft nu het importeurschap. Daar staat een kapitaal krachtig groot bedrijf weer achter.
Voor onderdelen ga ik meestal via internet naar Haftka in Werl http://www.gasgas-werl.de/pre/index.php?action=home (heel veel kennis in huis) .Heeft samen met hierboven genoemde teuber zo'n beetje alles op stock, en binnen 3 dagen geleverd.
Rij zelf nu al 6 jaar met gasgas en ben zeer tevreden.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Plaats reactie