Heren,
Even kort voorstellen. Naam is Matthijs, ben 30 jaar, kom uit Rotterdam en rij inmiddels 7 jaar motor met grote tevredenheid Ben op het moment in bezit van een Triumph Tiger 800 XC, echter met deze motor heb ik wat allroad gedaan en dit wil ik verder gaan uitbreiden, want dit bevalt wel erg goed. Echter daar is de motor wat zwaar voor, dus de zoektocht begon naar een lichte (250cc) enduro. Mijn oog viel op een Yamaha WR250f echter deze is hier niet verkrijgbaar. Via een vriend werd ik gewezen op de KTM 250 EXC-F (F want ik wil 4takt). En deze is schaars, maar wel te vinden.
Nu kan ik waarschijnlijk een deal maken om hem met gesloten beurs in te ruilen voor een Yamaha TDM 900 (03) en een KTM 250 EXC-F (06).
Nu gaat het even over de KTM, hebben mensen hier ervaringen mee. Ik kan een hoop vinden over het 2007 model, echter maar weinig over het 2006 model. Is dit hetzelfde model?
Alvast bedankt.
KTM 250 EXC-F 2006 info gezocht
Moderator: ghulst
de hoofdreden hiervoor zal waarschijnlijk het feit zijn dat er in 2006 nog geen 250 EXC-F verkrijgbaar was...
de 250 4T is als SX-F gelanceerd in de loop van 2005, als ik mij niet vergis.
Mijn eerste 250 EXC-F werd rond augustus 2007 geleverd.
Misschien is diegene die jij op het oog hebt ingeschreven in 2006, maar is het modeljaar 2007?
Gery
de 250 4T is als SX-F gelanceerd in de loop van 2005, als ik mij niet vergis.
Mijn eerste 250 EXC-F werd rond augustus 2007 geleverd.
Misschien is diegene die jij op het oog hebt ingeschreven in 2006, maar is het modeljaar 2007?
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Staat deze toevallig in Hoogeveen?Incredible Me schreef:Heren,
Even kort voorstellen. Naam is Matthijs, ben 30 jaar, kom uit Rotterdam en rij inmiddels 7 jaar motor met grote tevredenheid Ben op het moment in bezit van een Triumph Tiger 800 XC, echter met deze motor heb ik wat allroad gedaan en dit wil ik verder gaan uitbreiden, want dit bevalt wel erg goed. Echter daar is de motor wat zwaar voor, dus de zoektocht begon naar een lichte (250cc) enduro. Mijn oog viel op een Yamaha WR250f echter deze is hier niet verkrijgbaar. Via een vriend werd ik gewezen op de KTM 250 EXC-F (F want ik wil 4takt). En deze is schaars, maar wel te vinden.
Nu kan ik waarschijnlijk een deal maken om hem met gesloten beurs in te ruilen voor een Yamaha TDM 900 (03) en een KTM 250 EXC-F (06).
Nu gaat het even over de KTM, hebben mensen hier ervaringen mee. Ik kan een hoop vinden over het 2007 model, echter maar weinig over het 2006 model. Is dit hetzelfde model?
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
.MVT schreef:Staat deze toevallig in Hoogeveen?Incredible Me schreef:Heren,
Even kort voorstellen. Naam is Matthijs, ben 30 jaar, kom uit Rotterdam en rij inmiddels 7 jaar motor met grote tevredenheid Ben op het moment in bezit van een Triumph Tiger 800 XC, echter met deze motor heb ik wat allroad gedaan en dit wil ik verder gaan uitbreiden, want dit bevalt wel erg goed. Echter daar is de motor wat zwaar voor, dus de zoektocht begon naar een lichte (250cc) enduro. Mijn oog viel op een Yamaha WR250f echter deze is hier niet verkrijgbaar. Via een vriend werd ik gewezen op de KTM 250 EXC-F (F want ik wil 4takt). En deze is schaars, maar wel te vinden.
Nu kan ik waarschijnlijk een deal maken om hem met gesloten beurs in te ruilen voor een Yamaha TDM 900 (03) en een KTM 250 EXC-F (06).
Nu gaat het even over de KTM, hebben mensen hier ervaringen mee. Ik kan een hoop vinden over het 2007 model, echter maar weinig over het 2006 model. Is dit hetzelfde model?
Alvast bedankt.
Ja die is het, heb jij toevallig meer info voor mij?
Dacht ik al, weet dat daar 1 staat, verder info heb ik niet.Incredible Me schreef:.MVT schreef:Staat deze toevallig in Hoogeveen?Incredible Me schreef:Heren,
Even kort voorstellen. Naam is Matthijs, ben 30 jaar, kom uit Rotterdam en rij inmiddels 7 jaar motor met grote tevredenheid Ben op het moment in bezit van een Triumph Tiger 800 XC, echter met deze motor heb ik wat allroad gedaan en dit wil ik verder gaan uitbreiden, want dit bevalt wel erg goed. Echter daar is de motor wat zwaar voor, dus de zoektocht begon naar een lichte (250cc) enduro. Mijn oog viel op een Yamaha WR250f echter deze is hier niet verkrijgbaar. Via een vriend werd ik gewezen op de KTM 250 EXC-F (F want ik wil 4takt). En deze is schaars, maar wel te vinden.
Nu kan ik waarschijnlijk een deal maken om hem met gesloten beurs in te ruilen voor een Yamaha TDM 900 (03) en een KTM 250 EXC-F (06).
Nu gaat het even over de KTM, hebben mensen hier ervaringen mee. Ik kan een hoop vinden over het 2007 model, echter maar weinig over het 2006 model. Is dit hetzelfde model?
Alvast bedankt.
Ja die is het, heb jij toevallig meer info voor mij?
Mijn tip: ga kijken met iemand die er verstand van heeft!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
Das een probleem, heb niemand in m'n vriendenkring die dat heeft.
dan vind ik het vrij gewaagd om een competitiemotorfiets van deze ouderdom aan te schaffenIncredible Me schreef:Das een probleem, heb niemand in m'n vriendenkring die dat heeft.
de 250 EXC-F is een goede, betrouwbare fiets (ik ben al aan mijn 3e toe).
Ik heb nooit problemen de moto's gehad,
maar indien het onderhoud te wensen overliet,
dan kan je voor zeer onaangename (€€€) verrassingen komen te staan.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
Tja, als ik in m'n hart kijk koop ik een gloed nieuwe 2013, echter als ik in m'n portemonnee kijk dan mag ik blij zijn dat het een 06 is en niet een 99.
(sparen gaat helaas niet werken, te veel andere kosten om verantwoord meer voor zo'n motor uit te geven, maar wie weet wat de latere toekomst brengt)
(sparen gaat helaas niet werken, te veel andere kosten om verantwoord meer voor zo'n motor uit te geven, maar wie weet wat de latere toekomst brengt)
been there, done thatIncredible Me schreef:Tja, als ik in m'n hart kijk koop ik een gloed nieuwe 2013, echter als ik in m'n portemonnee kijk dan mag ik blij zijn dat het een 06 is en niet een 99.
(sparen gaat helaas niet werken, te veel andere kosten om verantwoord meer voor zo'n motor uit te geven, maar wie weet wat de latere toekomst brengt)
een tweedehands hoeft niet slecht te zijn ten opzichte van een nieuwe, integendeel
Maar om je van een financiële kater te behoeden,
heb je des te meer redenen om je te laten vergezellen door iemand die er iets van kent...
't zou zonde zijn een motor te kopen, waar je achteraf nog eens zoveel kosten aan zou hebben
250 EXC-F's zijn supermachientjes,
maar 't zijn competitiemachientjes
dat wil zeggen: ieder seizoen (of alle 150 uren) een nieuwe zuiger en big end
doe je dat niet (of in dit geval: deed de vorige eigenaar dit niet)
dan zit je potentiëel op een tikkende tijdbom
nogmaals: een 2006 EXC-F bestaat niet!
Let goed op dat het geen omgebouwde crosser is
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
duidelijk verhaal, thanks voor de info.
Kan ik ergens aan zien of het een ombouw is?
Kan ik ergens aan zien of het een ombouw is?
Model 2007 en kemteken 2006 kan natuurlijk wel, dit is gebruikelijk bij KTM.Gery400 schreef:been there, done thatIncredible Me schreef:Tja, als ik in m'n hart kijk koop ik een gloed nieuwe 2013, echter als ik in m'n portemonnee kijk dan mag ik blij zijn dat het een 06 is en niet een 99.
(sparen gaat helaas niet werken, te veel andere kosten om verantwoord meer voor zo'n motor uit te geven, maar wie weet wat de latere toekomst brengt)
een tweedehands hoeft niet slecht te zijn ten opzichte van een nieuwe, integendeel
Maar om je van een financiële kater te behoeden,
heb je des te meer redenen om je te laten vergezellen door iemand die er iets van kent...
't zou zonde zijn een motor te kopen, waar je achteraf nog eens zoveel kosten aan zou hebben
250 EXC-F's zijn supermachientjes,
maar 't zijn competitiemachientjes
dat wil zeggen: ieder seizoen (of alle 150 uren) een nieuwe zuiger en big end
doe je dat niet (of in dit geval: deed de vorige eigenaar dit niet)
dan zit je potentiëel op een tikkende tijdbom
nogmaals: een 2006 EXC-F bestaat niet!
Let goed op dat het geen omgebouwde crosser is
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
Morgen gewoon ff kijken, kopen hoeft niet, kijken kan altijd natuurlijk.
Als ik het niet vertrouw ga ik gewoon verder zoeken.
Als ik het niet vertrouw ga ik gewoon verder zoeken.
Misschien in dit geval lastig, maar t is altijd beter om er meer te bekijken, dan heb je wat vergelijk.
Nog een aankooptip : wie voor een cent op de eerste rij wil zitten, maar er niet veel verstand van heeft, zoekt de verkoper op die het hardste liegt.....
Nog een aankooptip : wie voor een cent op de eerste rij wil zitten, maar er niet veel verstand van heeft, zoekt de verkoper op die het hardste liegt.....
klopt,MVT schreef:Model 2007 en kemteken 2006 kan natuurlijk wel, dit is gebruikelijk bij KTM.
maar als verkoper adverteer ik 'm dan niet als een 2006
kijken kan geen kwaad
neem uw tijd
- let er op dat de motor koud is voor je hem start (voel even aan de cylinder of uitlaat)
- de 250 moet vlot starten (heeft electrische starter)
- geen rook bij koudstart (zeker geen blauwe )
- de distributie kan even lawaai maken vlak na de koudstart, maar dit moet onmiddelijk verdwijnen (eens de olie op druk komt)
- bekijk de staat van de luchtfilter
- maak een testritje en rij even goed door als de motor warm staat (echt goed door, de 250 is een hoogtoerige machine en kan dit gerust aan)
- haal de luchtfilter er dan even uit. Let er op dat er geen motorolie zit in het rubber tussen luchtfilter en carburator. Staat er een klein plasje olie achter de filter, dan wil dit zeggen dat op z'n minst de segmenten (keerringen) van de zuiger versleten zijn
- eens warm, moet de motor goed oppakken wanneer je het gashendel snel opendraait
omgebouwde crosser
- kijk even naar de datumstempel op bepaalde onderdelen zoals de remklauwen. Voor een 2007 zou hier normaal "06" op staan.
- de einddemper heeft een markering EXC, voor een crosser zou daar SX opstaan (weet het niet 100% zeker )
- SX-F heeft kleinere tank
- nummerplaathouder van de EXC-F is onderaan met vijsjes in het achterspatbord geschroefd. Wanneer er vijsjes door de bovenkant van het spatbord zitten, kan dit een indicatie van ombouw zijn (kan ook een goedkope reparatie voor de EXC-F zijn, maar let er toch maar op )
- andere serienummers op de schokdemper en vork (heb het handboek niet meer, dus daar kan ik je niet mee helpen )
- 19" achterwiel
Mijn ervaring met de 2007: eerste versie van de EXC-F, geen kinderziektes ondervonden. Maar indien je er eentje kan vinden, bekijk ook het model vanaf 2008. Deze was krachtiger (andere nokkenassen, denk ik), en vanaf de 2009 is de voorvork echt stappen vooruit gegaan
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
bedankt voor de reacties weer.
Heb inmiddels een hoop info online gevonden en het lijkt erop dat er in een paar landen een 06 is uitgebracht, maar dit lijkt een vroeg 07 model te zijn.
Ik rij er straks heen en als het niets is dan gaan we gewoon weer vrolijk terug naar huis
Heb inmiddels een hoop info online gevonden en het lijkt erop dat er in een paar landen een 06 is uitgebracht, maar dit lijkt een vroeg 07 model te zijn.
Ik rij er straks heen en als het niets is dan gaan we gewoon weer vrolijk terug naar huis
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
Nou net weer terug, teleurstelling alom.
Erg veel schade aan de motor, optisch nogal uitgewoond.
Motor reageerde goed op het gas, maar leek wel of hij bleef hangen.
Bij stationair sloeg een soort van choke aan ofzo, erg hoog toerental.
Verlichting kreeg ik met geen mogelijkheid werkend, achterlicht/remlicht ook niet
al met al kreeg ik er geen fijn gevoel bij.
Oh ja, het was wel een originele EXC-F, dit stond in de uitlaat gegraveerd en ook op het chassisplaatje stond EXC-F.
Erg veel schade aan de motor, optisch nogal uitgewoond.
Motor reageerde goed op het gas, maar leek wel of hij bleef hangen.
Bij stationair sloeg een soort van choke aan ofzo, erg hoog toerental.
Verlichting kreeg ik met geen mogelijkheid werkend, achterlicht/remlicht ook niet
al met al kreeg ik er geen fijn gevoel bij.
Oh ja, het was wel een originele EXC-F, dit stond in de uitlaat gegraveerd en ook op het chassisplaatje stond EXC-F.
Hoi allemaal. Dat een exc 250 sinds 2007 bestaat klopt niet helemaal. Die was er al in 2003 Toen noemde die exc 250 sixdays 250 cc 4t. Vanaf 2007 kreeg hij de benaming exc-f 250 Het verschil in optiek tov een 2006 is met name door de zwarte velgen (standaard) op het 2007 model. Ook heeft het 07 model een appart dekseltje over de koppeling zodat je niet de hele zijkant hoeft te openen ter inspectie vd koppeling Vanaf 2008 is er dan een kompleet nieuw model gekomen Als je de betrouwbaarheid twijfelachtig vind voor de 250, waarom dan niet opteren voor de 400 cc van datzelfde jaar Daar rijd ik zelf mee, nog steeds tot volle tevredenheid bijna even wendbaar en licht Blok is nog niet open geweest en heeft geen klap verkeerd gegeven na toch alweer 10.000 km , motorgeluid is nog als nieuw Niks rammelen of tikken (behalve bij koude motor, maar da's normaal). Het enige wat diende vervangen te worden buiten de normale slijtage onderdelen, was het pompje op het karter voor de bediening van de koppeling en dat al na een maand of zo.
Onder garantie gebeurt dus. OERBETROUWBAAR gebleken dus Het is dat'm orange is, anders zou ik 'm verdenken dat ie een honda xr was, zo oerdegelijk :mrgreen:Heeft nochtans zijn portie terrein gehad in vele offroadritten, ook in het buitenland. Zelfs een MAXI FREERIDE heeft hij ondergaan. Om maar te zeggen dat ik geen 'taffeleir' ben Ook geen toppiloot trouwens, gewoon een vlotte hobby rijder Is eigenlijk ook wel logisch als je d'r bij stilstaat. Het is identiek hetzelfde blok als de 450 en 525 maar met een kleinere cc inhoud. Dus bijgevolg ook een kleinere belasting van ditzelfde blok, ergo, een langere levensduur Je rijd een 400 ook niet zo hoog in de toeren als een 250 omdat er reeds veel vroeger al koppel aanwezig is. Eigenlijk alleen maar voordelen dus.....Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes
Onder garantie gebeurt dus. OERBETROUWBAAR gebleken dus Het is dat'm orange is, anders zou ik 'm verdenken dat ie een honda xr was, zo oerdegelijk :mrgreen:Heeft nochtans zijn portie terrein gehad in vele offroadritten, ook in het buitenland. Zelfs een MAXI FREERIDE heeft hij ondergaan. Om maar te zeggen dat ik geen 'taffeleir' ben Ook geen toppiloot trouwens, gewoon een vlotte hobby rijder Is eigenlijk ook wel logisch als je d'r bij stilstaat. Het is identiek hetzelfde blok als de 450 en 525 maar met een kleinere cc inhoud. Dus bijgevolg ook een kleinere belasting van ditzelfde blok, ergo, een langere levensduur Je rijd een 400 ook niet zo hoog in de toeren als een 250 omdat er reeds veel vroeger al koppel aanwezig is. Eigenlijk alleen maar voordelen dus.....Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 20:54
bedankt voor je reactie.
Heb nu maar de lat wat hoger gelegd en ga voor een stuk nieuwere. Ben nu bezig met een 350 EXC-F uit 2011 of anders een 350 Freeride.
Ben er nog niet helemaal uit, proefritjes zullen het wel uitmaken.
Heb nu maar de lat wat hoger gelegd en ga voor een stuk nieuwere. Ben nu bezig met een 350 EXC-F uit 2011 of anders een 350 Freeride.
Ben er nog niet helemaal uit, proefritjes zullen het wel uitmaken.
dat was idd de 250 EXC Racing,oldtimer schreef:Hoi allemaal. Dat een exc 250 sinds 2007 bestaat klopt niet helemaal. Die was er al in 2003 Toen noemde die exc 250 sixdays 250 cc 4t. Vanaf 2007 kreeg hij de benaming exc-f 250 Het verschil in optiek tov een 2006 is met name door de zwarte velgen (standaard) op het 2007 model.
een kloon op het RFS blok van de 400, 450 en 525,
en volledig under powered
de betrouwbaarheid/onderhoud was idd top, daar dit blok idem is aan bovenstaande modellen
Deze motor heeft geen uitstaans met de EXC-F, laat staan dat er ook maar 1 onderdeel gelijk is
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!