OTR Steenwijk

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Dirk uit Elshout

2 september kunnen we weer: http://www.mcdestoomfiets.nl/
Het is schijnbaar 7 jaar geleden dat deze rit voor het laatst is georganiseerd.
Iemand ervaring van toen? Ik las iets van een defensieterrein...
HM CRF 450 2007
barry!
Contacteer:

Normaal gesproken zoek je nu een filmpje op youtube op, maar dat lijkt me in deze lastig ;).

Maar ik heb begrepen dat het grotendeels het zelfde terrein is als Havelte (kan er naast zitten)
verstand op nul en nadenken
erwindob

Inderdaad.
Lekker veel zand en goed zwaar. (weet je gelijk of je conditie erg geleden heeft onder de zomer...)
#777 - Mijn fotoboekenplank
ready to ride

Conditie ? Ja, waar had ik die ook weer gelaten van de zomer ? :roll:
Think positive - an accident is only an attitude away
henk-v
Contacteer:

Na een onderbreking van zes jaar mag MC De Stoomfiets eindelijk weer een OTR organiseren op het defensieterrein in Kallenkote Steenwijk.

Op zondag 2 september 2012 organiseert MC De Stoomfiets uit Steenwijk weer een Off Road Rit. Inschrijven en keuren vanaf 09:00 uur en start vanaf 10:00 uur. De rit wordt volledig gereden op een onverharde baan. Iets voor de echte motorrijders dus. Motoren en rijders moeten voldoen en zich houden aan alle regels van de Wegenverkeerswet.

Nieuw is dat deelnemers dit jaar gebruik kunnen maken van online voorinschrijving (en betaling) zodat ze daardoor niet hoeven wachten bij de inschrijving en ze verzekerd zijn van een startkaart.
Kijk bij de speciale pagina over de OTR.

Afbeelding

Op zondag 2 september organiseert MC De Stoomfiets uit Steenwijk haar 27e Off The Road Rit op het Defensieterrein in Kallenkote Steenwijk.

Online inschrijven
Met ingang van dit jaar is het mogelijk vooraf online in te schrijven en te betalen. Dit maakt een snellere afhandeling van de aanmeldingen op locatie mogelijk.
Voor rijders die geen KNMV jaarlicentie hebben is de aanschaf van een daglicentie mogelijk. Inschrijven kan met de keus in het menu.

Keuring
De keuring van de motoren begint om 9:00 uur. Deze keuring controleert niet alleen de technische staat van motor en banden maar tevens de juistheid van het papierwerk.

Start
Starten is mogelijk vanaf 10:00 uur.

De rit.
De lengte van de rit is ongeveer 27 km per rondje. Het aantal te rijden ronden is vrij. De rit gaat nergens over de openbare weg, is geheel bepijld en daar waar nodig afgezet met lint.

Tanken
Tanken is alleen mogelijk op de parkeerplaats en het gebruik van milieumatjes is verplicht.

Goed om te weten........
Op het startterrein is het uitsluitend toegestaan om stapvoets te rijden en de deelnemers zijn verplicht de aanwijzingen van de organisatie op te volgen. De organisatie verzoekt de deelnemers hun eigen afval weer mee te nemen naar huis.
MVT

Morgen is het zover, iedereen er klaar voor?
wimmetjeb

ikke wel spul net in de bus gezet inschrijving nog effe printen en klaar :lol: :lol:
ktm 520
roen

oh! wat heb ik lekker gereden!

m'n maat stond vast in het diepste gat dat er te vinden was. gelukkig reed ik voor hem, anders had ik hem nog moeten helpen. :zwaaien:

dag schaaaaat!!!!
Noppy

Pics? Vids?

Otherwise it didn't happen :toost:
:toost:
barry!
Contacteer:

U vraagt, wij draaien :wink:

http://vimeo.com/48706830
http://www.youtube.com/watch?v=DHrMMRNAuD8&feature=plcp
(kijk maar even welke scherper is!)

10min lang, gefilmd op 1080-30FPS ipv de standaard 720-60FPS.
Alleen zo jammer dat op internet de kwaliteit zo omlaag wordt gedrukt.
Op mijn laptop is het haarscherp!

Het was een mooie rit!
Meer afwisseling dan Havelte, ondanks dat het terein hetzelfde is...
MotorOllie
Contacteer:

barry! schreef:
Je bedoelt die 150m single track?? :D

Ik heb een rondje vastgelegd met GPS... werkt echt mooi. Met de MapMyRide app voor iPhone. Klikkie; http://soc.li/2fcvm0i

Er stonden wel wat fotografen, maar nog niks op Oypo. Weet iemand waar de pics te vinden zijn?
barry!
Contacteer:

Haha als het al 150m was ;).

Nee, bij havelte heb je eerst 30min lang weide en dan duik je 15min het bos in.
Gisteren bij Steenwijk werd dit veel meer gecombineerd!
barry!
Contacteer:

MotorOllie schreef:
barry! schreef:
Je bedoelt die 150m single track?? :D

Ik heb een rondje vastgelegd met GPS... werkt echt mooi. Met de MapMyRide app voor iPhone. Klikkie; http://soc.li/2fcvm0i

Er stonden wel wat fotografen, maar nog niks op Oypo. Weet iemand waar de pics te vinden zijn?
Gaaf die gps trackers! Das ook leuk om zoiets in het filmpje te verwerken!
MotorOllie
Contacteer:

barry! schreef:Haha als het al 150m was ;).

Okee... gelukkig :lol: Ga in Havelte mijn eerste enduro rijden, zat net even te kijken voor de daglicenties; 4 ronden van 55 km. Als dat 220 km alleen maar zand zoals gister zou zijn, dan kom ik zeker niet over :shock:
MVT

MotorOllie schreef:
barry! schreef:Haha als het al 150m was ;).

Okee... gelukkig :lol: Ga in Havelte mijn eerste enduro rijden, zat net even te kijken voor de daglicenties; 4 ronden van 55 km. Als dat 220 km alleen maar zand zoals gister zou zijn, dan kom ik zeker niet over :shock:
En dan per ronde ook nog 3x knallen op een proef... :shock:

Mijn idee is dit jaar de enduro van Hellendoorn te proberen, dan kan ik nu nog meer als een maand trainen.

Hoeveel ronden heb je gister gereden en hoe lang deed je gemiddeld over een ronde?
klaas tt350

Ook ik heb een geslaagde rit achter de rug, tweede rondje ging al beter dan de eerste, had niet veel te vertellen met m'n versleten kenda k775 washougal achter band. Maar extra gas erbij compenseert veel en dan wordt je ook nog ingehaald door zo'n dakar fiets, jeetje wat een verschil en daarna extreem driftend de bocht te nemen, prachtig om te zien, dan voel je jezelf op dat moment echt wel een beetje een stumper.
Dus met de volgende rit (Havelte) in het achterhoofd ,iemand nog een goede tip welke achterband te kiezen moet wel dot nummer hebben.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
barry!
Contacteer:

Ik ben van mening dat de achterband wel voor wat verschil in rijeigenschappen zorgt, maar dat de bandendruk en vering meer effect hebben.
In mijn filmpje rijd ik met een versleten Michelin AC10 band. Je ziet dat het nog snel genoeg gaat.
Ook bocht uitkomend op het rechte stuk rijd mijn kameraad met zijn nieuwe AC10 niet van mij weg (dit zie je ook in het filmpje, blauw pak, blauwe motor, witte helm).

Op mulle banen stuggere demping
Op hard banen zachtere demping.
Hardheid banden is persoonlijk, ik rijd met 0,8/0,9bar. Als ik ze hard zet merk ik grip verlies in bochtenwerk.
klaas tt350

barry! schreef:Ik ben van mening dat de achterband wel voor wat verschil in rijeigenschappen zorgt, maar dat de bandendruk en vering meer effect hebben.
Hardheid banden is persoonlijk, ik rijd met 0,8/0,9bar. Als ik ze hard zet merk ik grip verlies in bochtenwerk.
Ik weet wel dat m'n vering wat te zacht is vergeleken tot mijn gewicht(+/- 90 incl. kleding) dit is dan ook een zaak wat ik binnenkort wil aanpakken, iemand een goedkoop (maar wel goed) adresje? beetje in de buurt van het noorden des lands.
Ac10 bevalt jouw wel goed dus, deze heb ik nu ook als voorband zal wel even rondneuzen.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
MotorOllie
Contacteer:

MVT schreef: Mijn idee is dit jaar de enduro van Hellendoorn te proberen, dan kan ik nu nog meer als een maand trainen.

Hoeveel ronden heb je gister gereden en hoe lang deed je gemiddeld over een ronde?
Ok.. ook je eerste enduro?

Ik heb 3 ronden gereden... rondetijden net boven de 40min denk ik (zie mijn GPS track hier boven, eerst 20 min stil gestaan). Een 4e ronde had zeker gekund, maar dat was wel afzien geweest.
MotorOllie
Contacteer:

barry! schreef:
Klopt als een bus... Van Laar heeft op de site wel goede basisafstellingen staan voor zachte en harde banen. 0,8/0,9 hou ik ook aan... verschil tussen hagelnieuw en versleten merk je zeker. Daar tussenin al een heel stuk minder... De meesten van ons (waaronder ik zelf) zijn maar prutsers vergeleken bij de toppers. Dan boeit het allemaal een stuk minder.
MotorOllie
Contacteer:

Pics netjes gesorteerd op spatbord kleur; http://www.pic-me.nl/photography/Steenwijk_2_9.html
MVT

MotorOllie schreef:
MVT schreef: Mijn idee is dit jaar de enduro van Hellendoorn te proberen, dan kan ik nu nog meer als een maand trainen.

Ok.. ook je eerste enduro?

Ik heb 3 ronden gereden... rondetijden net boven de 40min denk ik (zie mijn GPS track hier boven, eerst 20 min stil gestaan). Een 4e ronde had zeker gekund, maar dat was wel afzien geweest.
Jep, als alles doorgaat zal dat mijn eerste enduro worden.

Heb zelf ook 3 ronden gereden, eerst 2 rondjes met mijn maatje en laatste rondje alleen knallen. Het 4e rondje had ook wel gelukt, zou alleen wel afzien zijn en je moet ook stoppen op je hoogtepunt. :lol:
silbertanne

barry! schreef: 10min lang, gefilmd op 1080-30FPS ipv de standaard 720-60FPS.
Alleen zo jammer dat op internet de kwaliteit zo omlaag wordt gedrukt.
Op mijn laptop is het haarscherp!
Wat een idioot op 1.48....
1080 geeft scherpere beelden, maar bij actie kies ik toch vaker voor 60fps (50fps in PAL).
Als je bij Vimeo upgrade naar PRO, kun je ook 1080 laten afspelen.
Bekijk dit filmpje maar eens (wel met een semi-professionele camera gemaakt); deze is teruggerenderd door Vimeo op 720p. Haarscherp:
http://vimeo.com/45030124
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
barry!
Contacteer:

Dat was zeker schrikken van die idioot. Ook tegen de rijrichting in vanuit de binnenbocht... :? . Maargoed.

De Pro versie van Vimeo is wel interessant qua kwaliteit. Maar als ik het goed begrijp kost me dat 160 euro op jaarbasis. Dat vind ik nogal een hoop geld...
Of lees ik dat verkeerd?
silbertanne

barry! schreef:
De Pro versie van Vimeo is wel interessant qua kwaliteit. Maar als ik het goed begrijp kost me dat 160 euro op jaarbasis. Dat vind ik nogal een hoop geld...
Of lees ik dat verkeerd?
Excuus Barry, ik bedoelde de PLUS-versie. Die is 49,95. Ook serieus geld. Ik doe zelf heel veel met video, dus voor mij is het wel het geld waard. Als je af-en-toe een video plaatst is het wellicht te duur.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Plaats reactie