Beste,
Mijn eerste berichtje en gelijk een vraag
Ik ( niek uit oss ) heb een klx gekocht die niet starte, gokje dacht ik , nu heel veel spijt van.
Geen vonk dus de spoel opnieuw laten wikkelen en er is een vonk.
Nu het volgende na ong 50 keer trappen sloeg ie aan en deed hij het 10 km, sloeg af en na weer 50 keer trappen konden we weer ff ( heb nu een afgetraind been)
Er zit een mikuni carb. op helemaal schoongemaakt, nieuwe benzine , nieuwe kabel en bougie
Ik zit er aan te denken om het blok eronder uit te halen, maar wat zijn de punten om na te kijken/meten
Ook ben ik benieuwd of er een basisafstelling voor de carb is , mikuni 6
Alvast bedankt
Slecht lopen klx 650
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Staat waarschijnlijk veel te rijk, als ie lang stil heeft gestaan kan de stationairesproeier verstopt zitten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ok maar is daar een basisafstelling voor ?
Er zit een schroefje geborgt door een moertje , ik neem aan dat dit de co schroef is?
Nog een vraagje trouwens, kun je de vin missen bij de klx of moet ie aangesloten zitten want het thermoschakelaartje is kapot, is rijwind voldoende koeling?
Er zit een schroefje geborgt door een moertje , ik neem aan dat dit de co schroef is?
Nog een vraagje trouwens, kun je de vin missen bij de klx of moet ie aangesloten zitten want het thermoschakelaartje is kapot, is rijwind voldoende koeling?
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Denk dat ie eerder te arm staat(knallen in uitlaat) en ook nog koken,misschien vuil in sproeiers?
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Co schroefje stond erg ver open , nu op anderhalve slag uit start ie wat sneller maar het is nog niet alles.
Carb is helemaal schoon , sproeiers ook.
Er zit nog een grote goude stelschroef op aan de onderkant waar dient die voor? Hij reageert daar nauwelijks op nl
Carb is helemaal schoon , sproeiers ook.
Er zit nog een grote goude stelschroef op aan de onderkant waar dient die voor? Hij reageert daar nauwelijks op nl
Ben al weer iets verder, beetje prutsen aan de carb en hij loopt en blijft ook lopen
Loopt perfect nu ! Enigste probleem nu nog als je hem warm afzet krijg je hem met geen mogelijkheid meer aan de gang, moet je wachten tot ie helemaal afgekoeld is en dan start ie weer met de choke erop
Loopt perfect nu ! Enigste probleem nu nog als je hem warm afzet krijg je hem met geen mogelijkheid meer aan de gang, moet je wachten tot ie helemaal afgekoeld is en dan start ie weer met de choke erop
Toch niet zo perfect dus.
Ik denk toch de stationairsproeier. Met de alcohol-benzine van tegenwoordig is stilstaan dodelijk.
Is moeilijk te zien of je die echt wel schoon hebt. Doorblazen is niet genoeg.
Er zit echt erg kleverige prut in. Ik heb uitgevonden dat het spul redelijk oplost in kwastenreiniger.
Een nachtje laten weken en dan nog 'flossen' met een koperen adertje uit een luidsprekersnoer of zoiets.
Ik denk toch de stationairsproeier. Met de alcohol-benzine van tegenwoordig is stilstaan dodelijk.
Is moeilijk te zien of je die echt wel schoon hebt. Doorblazen is niet genoeg.
Er zit echt erg kleverige prut in. Ik heb uitgevonden dat het spul redelijk oplost in kwastenreiniger.
Een nachtje laten weken en dan nog 'flossen' met een koperen adertje uit een luidsprekersnoer of zoiets.