Hoi, ik heb mij nog niet voorgesteld op het forum. Ik ben namelijk al sinds november 2011 een DR800 uit 1992 aan het opknappen. De motor heeft 2 jaar buiten gestaan. Ik ben dus zoveel mogelijk uit elkaar aan het halen om het te spuiten/ op te knappen. Ik heb hem in de Marlboro kleuren gespoten. Ik loop echter wel tefen een probleem aan.
Ik heb de distributiekettinmg gesteld en de kleppen reeds gesteld. Er is tevens een nieuwe goede accu in gegaan, die steeds aan de druppellader heeft gehangen.
Eergisteren startte de motor even, om vervolgens uit te slaan (moet nog stationair gesteld worden). Iedere keer als ik hem daarna aan de praat probeerde te krijgen, draaide de startmotor een paar keer rond, maar sloeg de motor niet aan (verschijnselen bij een versleten accu, maar dit kan dus niet). Ik had het internet nog even nagepluist en gelezen dat het aan versleten koolbortsels van de startmotor kan liggen, of dat de decompressiehevel niet goed afgesteld staat.
Terwijkl ik het kleppendeksel er had afgehaald (en zuiger in bovenste dode punt), heb ik de speling opgemeten en deze was veel meer dan de voorgeschreven 0,5 a 0, 6mm. Ik kon ook de stelschroef indraaien wat ik wilde, maar hij bleef te veel.
Als ik de decompressiehevel handmatig bediende, had ik het idee dat het asje in de cilinder (van deze decompressiehevel) geen contact maakte met de kleplichter tijdens het draaien van deze as.
Is er iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven, hoe ik het probleem op zou kunnen lossen.
Ik neem aan dat de decompressiehevel ook goed moet werken, om de zware eenpitter aan de praat te krijgen.
Ik las tevens op het internet dat (zoals aangegeven) het eventueel versleten koolborstels zouden kunnen zijn van de startmotor. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik hoor graag wat tips, hoe ik het probleem op zou kunnen lossen. Voor de 5 seconden dat de DR800 liep met de Laser Produro, kreeg ik toch wel even de kriebels na al die maanden arbeid.
Alvast bedankt voor de moeite,
Peter
ps als de motor rijdt, zal ik wel eens een paar foto's plaatsen
niet starten DR800
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi!
Wat was het nu dat ie niet wou starten?
ps volgende x gewoon in het DR Big forum posten, krijg je wat meer reacties
Wat was het nu dat ie niet wou starten?
ps volgende x gewoon in het DR Big forum posten, krijg je wat meer reacties
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hoi, Zappa. Het was toch een kwestie van afstellen van de decompressiehevel. Het stelschroefje staat nu wel helemaal uitgedraaid om het voor elkaar te krijgen. De coating in mijn tank was nu ook droog, dus de tank zit er ook gewoon weer op.
Ik heb alleen nog even een vraagje:
Welke waarden pak jij voor de klepspeling in en uitgaand. Ik heb ingaand ongeveer het midden van de waarden uit het werkplaatshandboek aangehouden en uitgaand de maximale klepspeling. ( even uit het hoofd: vlg mij ingaand 0,10 en uitgaand o,2)
Ik heb de maximale gepakt, omdat ik dacht dat je daar aan de "hete"kant zit.
Ik hoor hem echter nu wel tikken uit de cilinder.
Heb ik hier goed aan gedaan?
Ik hoor het graag van je en alvast bedankt voor je reactie.
Ik wil dit nog wel snel opgelost hebben, aangezien komend weekend ik met de collega's naar Duitsland ga en mijn collega hiervoor mijn DR pakt.
Alvast bedankt voor de reactie.
groeten,
Peter
Ik heb alleen nog even een vraagje:
Welke waarden pak jij voor de klepspeling in en uitgaand. Ik heb ingaand ongeveer het midden van de waarden uit het werkplaatshandboek aangehouden en uitgaand de maximale klepspeling. ( even uit het hoofd: vlg mij ingaand 0,10 en uitgaand o,2)
Ik heb de maximale gepakt, omdat ik dacht dat je daar aan de "hete"kant zit.
Ik hoor hem echter nu wel tikken uit de cilinder.
Heb ik hier goed aan gedaan?
Ik hoor het graag van je en alvast bedankt voor je reactie.
Ik wil dit nog wel snel opgelost hebben, aangezien komend weekend ik met de collega's naar Duitsland ga en mijn collega hiervoor mijn DR pakt.
Alvast bedankt voor de reactie.
groeten,
Peter